/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Netværkskode?
Fra : trals4
Vist : 707 gange
50 point
Dato : 02-02-05 20:14

Har lige fået ny mobil abonoment og sætter sim kortet i,men nu ber min telefon om en Netsværkskode,hvad er det for et nummer jeg skal bruge der?
det er en Altatel 511.
mvh
trals 4

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-02-05 20:25

Tror du ikke det er bedre at spørge teleselskabet?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-02-05 07:32

Hvis det er det første der skete, kunne det være at de mener pin/puk-kode.
som står på de medfølgende papir.
har telefonen tidligere været brugt af dig, til et andet selskab,
kan det nok hentyde til at telefonen er sat til at modtage på det forkerte (netværk)
Eks. før var den på tdc, og nu skal den på sonofon.
Du skal ind i menuen og vælge den udbyder som du nu har abonoment til.
Jeg er ikke så klog på det, så det var de foreslag som jeg kan give.
Jeg fandt en manual til Alcatel 512 hos sonofon,
måske den også passer med din 511
http://www.sonofon.dk/asp/terminal.asp?From=LISTS&P_TERMINAL=Alcatel&P_TYPE=One+Touch+512

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-02-05 08:30

Det betyder din telefon er simlåst til en anden operatør end det simkort du sætter i