/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Noget om Rødtrømper og kvindemagt i ca. ~
Fra : ida.sorensen
Vist : 747 gange
3 point
Dato : 02-02-05 19:14

Hej allesammen.

Er der nogen der kan give mig nogle tip til hvor jeg kan finde film eller andet godt stof om Rødstrømper og kvindemagt i omkring 1960´erne?

Jeg undskylder, at jeg ikke har flere point at byde på.

Mvh Ida

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 19:49

Ja til en start, kan du da prøve at søge på nettet Rødstrømpebevægelsen

Der er masser af sider om emnet.

Tror egentlig ikke så meget der er lavet film om det, så skal det være optagelser f.eks. fra Ø-lejre og lignende.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 3 point
Dato : 02-02-05 23:31

Mine "stikord":
Ulla Dallerup
Trille, som indspillede "Øjet"
Hvis du vil starte med begyndelsen: Så Thitt Jensen (Søster til Johannes V. Jensen) .. det var jo hende, der fik indført stemmeret til kvinderne (det var vel omkring 1917/1919).
Spændende emne !
/PG (mand)

Godkendelse af svar
Fra : ida.sorensen

Dato : 07-02-05 16:35

Tak for svaret Guild. Så prøver jeg det