/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs router/net
Fra : lidl
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 02-02-05 18:56

Kan man sætte en router af mærket X sammen med et trådløst netkort / USB stick af mærket Y ?
Jeg har idag en router, det er en topcom skyracer WBR 244 med tilhørende wireless USB stick som jeg ikke er synderlig imponeret af, da den på en afstand af 10 m( 2 døre imellem ) fungerer dårligere end en bekendts, der lige har købt en router med en USB stick til under 1000 kr.og den rækker fra kælderen til 1 sal med meget højt signal.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 19:44

På min arbejdsplads kører vi med D-link trådløs Accesspoints, i de tilsluttede PC'er sidder der også D-link netkort, men samtidig har vi også andre bærbare som kører med deres eget indbyggede netkort (elendige, Toshiba).
Et andet firma jeg kender, kører også med netværk at foskellig mærke (dell accesspoint/router)

Det må vist betragtes som ja, men jeg er ikke sikker på at det kører så smertefrit, jeg ved der kan være nogle problemer med noget udstyr, det er nok for nyt endnu. Den ene producent kan jo godt mene at de gør noget smart, som en anden producent ikke lige mener.... Selvom de skulle overholde samme standard, D-link er faktisk én af dem (54Mb)

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 02-02-05 20:04

Hvis begge dele lever op til 802.11x standarden har du ingen problemer (burde ikke have).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-05 20:16

Hvor er det at "den hænger", er det i routeren eller den trådløse PC?
Senderstyrken kan justeres i routerens accesspoint, så måske står den lavt?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 20:17

>hansen9. Du nævnte selv "burde", men det fungerer ikke altid, jeg vil nødig give lidl falske forhåbninger.

Men sørg lige for at du kan levere den tilbage, hvis der skal købes en ny stick

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 02-02-05 20:19

Severino hvordan kan jeg kontrollere sendestyrken ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-05 20:51

I min TopCom WBR 654 skal jeg ind i menuen Wireless og i topmenuen ind i Advanced. Her kan jeg stille styrken i "Antenna Transmit Power" og min står på FULL.
Men om menuen er rimlig indentisk med din WBR 244 ved jeg ikke.
SE HER - OG DOWNLOAD
http://www.topcom.net/support/userguides.php?ID=134 Vejledning også på Dansk
http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=48 Firmware til 244 i 4 versioner

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 02-02-05 21:49

Må læse mig lidt frem så for jeg har ikke et sted der hedder noget med antenna.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-05 22:19

Det er side 54 til 63 der er på dansk

Godkendelse af svar
Fra : lidl

Dato : 02-02-05 22:26

Tak for svaret severino.