/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVG antivirus opdatere
Fra : Soenne
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 02-02-05 17:04

Jeg kører med den gratis version af AVG 7.0, men har store problemer med at opdatere automatisk, sommetider vil den slet ikke.
derefter har jeg prøvet at åbne "Control center", markerer "Update manager" og klikker på "Update", det kan jeg så gøre adskillige gange, så lykkes det måske.

Problemet forekommer på 2 maskiner, de kører begge med XP Pro SP2, koblet på ADSL via switch og router.
Jeg har prøvet at slå firewall fra.

Er det grisoft's server der er overbelastet ???

Kommentar
Fra : pbohl

Dato : 02-02-05 17:09

Har også AVG 7,0. Den opdaterer automatisk

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 17:10

Jeg har samme problem. Samme maskinopsætning som dig. Den hænger tit på "opening connection" eller "closing connection".

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-05 17:12

Hej Soenne !
Jeg bruger selv AVG 7.0 og kan godt nikke genkendende til dine problemer.
Jeg ved ikke om det kan være deres server, men det plejer at lykkes med lidt tålmodighed.
Har du slået automatiske opdateringer til ?
Jeg kører med dem slået til, og ofte starter den med at opdatere når jeg tænder comp. - det kan godt tage lidt tid, men det plejer at komme igennem.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 17:19

Hvis den er helt gal kan man jo hente opdateringerne manuelt her: http://www.grisoft.com/us/us_updt7.php og installere dem fra disken.. men det er en nødløsning.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 17:24

der stå på deres hjemmeside at der er problemer med deres server.
det kan jo nok skyldes at vi er mange der er godt tilfreds med deres antivireus, samt den pris vi får den til

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 17:28

Jeg havde samme problem - det forsvandt efter en omgang manuel opdatering hvor opdateringsfilen blev lagt i en lokal folder. Problemet var på 3 PC'er med samme version af AVG....

De kører igen alle sammen nu.

Så prøv at opdatere manuelt.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 17:50

Det er da rart at høre, at det ikke er mig det er galt med (ikke i den henseende ihvertfald), jeg har selv en idé om at det er deres server, de påstår at der er 5 mill. brugere, så hvis der kun er én server, ligger problemet måske her.
Man kunne fristes til at kalde det et "Kandu-syndrom"

Jeg vil ikke opdatere manuelt, den ene computer er min kones, jeg kan ikke forlange at hun skal kunne finde ud af det, misforstå mig ikke !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 19:10

slet alt du har på maskinen helt og holdent af den du har og forsøg igen her:
http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_300a419.exe

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 19:33

>Miritdk. Det har jeg forsøgt, det er jo galt på 2 forskellige maskiner.

Jeg har lige geninstalleret AVG igen, jeg skulle forsøge at opdatere 3 gange, før det lykkedes, så det var rimelig hurtigt.

Andre forslag ???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 19:50

Soenne - næ nej, det er også DIG der skal foretage den manuelle opdatering denne ene gang - og så slå den over på automatik bagefter...det virkede her!

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 19:56

jeg kan ikke lade være med at spekulere lidt over om du er sikker på du er virusfri - har du prøvet at onlinescanne ???????

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 20:10

>miritdk. Stakkels den virus, der forsøger sig her, den bliver jagtet indtil den segner. Jeg scanner jævnligt online med virus112 og panda, men jeg prøver da bare igen.

>berpox. Det har jeg forsøgt, den AVG jeg lige har installeret, er opdateret. Jeg installerede AVG, trykkede på update, tredie gang lykkedes det, så prøvede jeg igen, heller ikke her lykkedes det første gang, først efter et par gange kunne den konstatere, at der ikke var nogle opdateringer.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 20:11
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 20:12

Det var netop det samme jeg oplevede - efter manuel opdatering kørte det som det skulle...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 20:13

ufff - drilagtig avg

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-05 20:29

Måske jeg skulle skifte til F-Secure, den har jeg ret til at bruge, de har nemlig lige en fin lille linie i deres licensbetingelser..

Den der benytter F-Secure i virksomhedsøjemed, har ret til at bruge programmet privat..... Jeg kan ikke huske den nøjagtige formulering, men det er noget i den stil. Jeg ville bare helst ikke, den er lidt en belastning.

Jeg skulle måske give AVG en uge endnu, hvis det er en midlertidig fejl på serveren...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-05 22:49

Jeg har også brugt Avg og har talt godt for det i dette forum men jeg er efterhånden også blevet træt af den og har valgt Antivir i stedet den er også gratis med opdateringer hver dag og der er aldrig problemer med at opdatarer og så er den lynende hurtig til at scanne og forresten skal man ikke engang registrerer sig og modtage pass osv
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 22:51

Hvor finder man deres hjemmeside?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:00
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:02

prøv alternativt avast - den er mange meget glade for

http://www.avast.com/

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 23:13

Det var så Sunowich's Antivir jeg efterlyste hjemmesiden på. Det kunne jeg måske godt have skrevet tydeligere. Sry.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:15
Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-02-05 23:25

Undskyld <Soenne>

Jeg går lidt videre selvom det ikke er min tråd
Nu bliver der lagt mange links til diverse Spyware og virus- scannere i denne tråd.
Er der ikke noget om, at en del af dem arbejder dårligt sammen ?
Skal man helst fjerne de andre, hvis man vil "helt" afprøve en bestemt scanner ?
Jeg kører selv med mine problemer i en anden tråd.

Håber du tilgiver <Soenne> mange hilsener Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:28

jo - man skal fjerne de andre - det har du ret i bennymanden

at nogen så er så dygtige at de kan separere det ene fra det andet er mig en gåde

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-02-05 04:17

Godmorgen

Jeg har rodet med PC hele natten
Jeg har fundet ud af, at en del af problemet kan skyldes at der åbenbart er uoverensstemmelser imellem SP2 og AVG
I mit arbejde med diverse "rensemetoder" nåede frem til at det så rimelig fornuftigt ud, så påbegyndte jeg installering af SP2 og det gik også helt fint, det tog sin tid, men nu er den altså inde
Så ved genstart kom der en meddelelse om at AVG var ´damaged´ og at jeg skulle foretage en ny installation, hvilket jeg vil gøre nu.
Det kan måske være en løsning <Soenne> at du simpelthen kører >uninstall< og så bagefter installerer igen. Det er gratis at forsøge

Alle ønskes en god torsdag
mvh
Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 10:34

bennymanden - husk at fjerne så meget som muligt - det er ikke altid nok med uninstall - vil næsten vædde på der ligger noget i registreringsbasen der også lige skal væk.

Held og lykke

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-02-05 10:49

Du har ret mirit - jeg opdagede det selv i nat, jeg havde kørt "uninstall" på AVG, men så ville jeg lige kikke i ´stifinder´ og der lå i >programmer< stadig en hel mappe med AVG, som jeg så fjernede der. Den var forsvundet i >kontrolpanel > tilføj/fjern programmer, men i stifinder lå den altså stadig

jeg har lige 3-4 timers arbejde, så skal jeg tilbage
og fortsætte her - i fik jeres vilje, nu har jeg SP2

kan du have en god dag
mvh
Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 11:32

stakkels dig - håber du med tiden finder det morsomt at bruge så meget tid på den pc - i min lille verden kører jeg restore hvis skidtet ikke virker som det skal Det sparer mig for meget - på den anden side lærer man en masse når man knogler for at redde hvad reddes kan
(meeeeeeeen - mææææænd altså - ingen backup - mange tårer - hvor vi andre præcis tager backup og ikke roder i timer og dage for at skidtet kører ordenligt )

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-02-05 19:13

>bennymanden. Det gør ikke noget at du bryder lidt ind i tråden, bare det kommer mig til gode

Jeg vil prøve at afinstallere AVG og fjerne alle efterladenskaber i reg + harddisk... Men faktisk har jeg prøvet at installere AVG professional i mellemtiden, altså en anden version... Ingen ændring. (I skal ikke spørge hvor den kommer fra)

Jeg er måske villig til at prøve et andet program, jeg bliver bare lidt stædig, lortet skal sgu virke... Jeg kan selvfølgelig ikke gøre noget hvis det er deres server.
Den professionelle version installerede jeg i håbet om at det måske var en anden server, når den nu koster penge, men resultatet blev altså det samme.

Jeg blev ikke meget klogere, er det SP2 eller deres server....

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-02-05 19:21

>miritdk. Jeg tager jævnligt backup (af skade bliver man klog), iøvrigt vil jeg godt se min kone i ansigtet, hvis jeg fortæller hende at alle de billeder vi har taget de sidste 2 år er væk

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-02-05 19:25

Gad vide om kandu og AVG deler server

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 20:55

Soenne - har du været utålmodig idag ???

bennymanden - kig i registreringsbasen der ligger garanteret også noget og det skal væk - helst !

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 04-02-05 10:30

Min AVG ville i går aftes pludselig godt opdatere uden nævneværdig ventetid. Det var jo lækkert. Jeg har ikke gjort noget for det, så jeg tror det er Grisoft der har en overbelastet server eller internet forbindelse.
Du kunne måske prøve at opdatere på forskellige tider af døgnet. På den måde kunne du måske finde ud af hvornår deres server/linie ikke var så belastet.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 05-02-05 15:29

>Harlekin. Det virker som om du har ret, jeg har heller ikke problemer længere, men vi får se.

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 05-02-05 15:31

Tak for svaret bennymanden. Jeg har vist fået det info jeg skulle bruge, jeg ser tiden lidt an. Det er svært at afgøre hvem der skal have point, men du vandt...

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-02-05 17:07

Selvtak <Soenne> - jeg håber du fik løst problemerne, jeg tror det er deres server der på visse tider af døgnet, har problemer.
Men efter at jeg afinstallerede totalt (alle steder) og igen installerede (AVG) - så har jeg ikke haft problemer, den opdaterer pænt hurtigt når jeg tænder min PC.
God week-end
mvh
Benny