/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Dansk Folkeparti er lamt.
Fra : HenningDenSjoveKogle
Vist : 1039 gange
20 point
Dato : 02-02-05 16:37

Dansk Folkeparti er meget udansk. Det er jo stik mod den danske tradition med gæstfrihed og alle skal have de samme rettigheder. Vi var de også blandt de første der frigjorde slaver, vi var faktisk det allerførste land der gjorde det.

HVORFOR, er der stadig folk der støtter DF? Det er da for svagt. Så hellere gå ud i skoven og begrave sig selv.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 02-02-05 16:46

Jamen HenningDenSjoveKogle,
Hvis vi ikke havde DF, så var det måske Nazist-Johnny der var den tone-angivende.
Jeg stemmer ikke på Dansk (U)folkeparti, men jeg tror de er nødvendige for at kunne sætte tingene i perspektiv. Ved at have D(U)F, ved vi danskere hvad vi ikke vil have. (men jeg er da begyndende bekymret over at så mange vælger at tilslutte sig Pia Kjærsgaard)

Memuel

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 16:55

kunne denne støtte være pga. at det snart er det eneste parti der ikke vil mere EU

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 17:00

Memuel, du har da helt ret.

Computersmeden, jeg håber ikke du støtter DF. Støt dog enhedslisten hvis du ikke vil have EU. JEG støtter ikke ligefrem enhedslisten, men hellere hælde mod dem end at være sådan en abe som stemmer på DUF.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-02-05 17:03

Klart og enhedslisten og alle de andre på venstrefløjen er ikke lamme. Hvor fanden vil du hen?

Skægt som alle der er uenige med folk med "rød" opfattelse, en enten nazister, dumme eller i dette tilfælde lamme. For mit vedkommende er jeg ikke ubetinget enige med Pianisterne, men jeg synes dæleme godt nok at de LAMMESTE eksempler i dansk politik skal findes andre steder.

Ligegyldigt hvilket parti du begynder at kigge efter i sømmene, vil have dybe og inderlige latterligheder indbygget i deres partiprogram. De gutter og gut-inder der stiller op, har lasten fuld af lig.

Læs avisen mand!

De konservative aner ikke hvor de bor og om der er bopælspligt eller ej. Ejheller gør Hendes OverLAMhed Ritt. Desuden gjaldt regler udstukket for EU-medlemmer ikke for Ritt, dengang hun sad der. Så var der lige noget med Diæt-John. Dette var nærmest tyveri. Han brugte klassikeren: "Jamen alle der andre stjæler også"! Flot ikke. Den gode John dækker et par røde partier (han har jo skiftet lidt). Vi havde også en Venstre konge i Farum. Wauw.... Nu er han Centrum Demokrat, tillykke med det. Der var også lidt med løfterne, dengang Lykketoft havde en maske på der hed Poul (ham fra Esbjerg). Listen af pamperi inden for Social Demokraterne er lang som et ondt år. Ligeledes erindrer jeg at Enhedslisten også havde frygtelig travlt med at rode i portemonnæ'et, da de først blev valgt ind, får at sikre sig de fik alt det den kunne trække. De radikale har udmærket sig ved at være i regering hver eneste gang der er tilstødt Danmark noget slemt, tilbage i historien. Så hvad er det lige der gør Pia ekstraordinær lam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 17:22

nej jeg støtter ikke "pia" men ser det også som en nødvendighed at have noget som dem i tinget
som 3773 er indepå er det efter lige fedt hvem eller hvad man stemmer de har alle lig i lasten eller også vi de få det når de bliver stemt ind.

Nu mangler vi bare at EU også skal godkende dem som vi stemmer ind, på samme måde som de snart bestemmer alt andet, hvad vores mad skal indeholde, hvem der må bygge i vort land, hvem vi må sælge vores vare til og hvilke sprog vi skal undervise vores børn i skolen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 17:25

Det er fordi der er så mange der ikke kan li' at pigerne bærer tørklæder, og så er man bange for at vi bliver omvendt til muslimer alle sammen, og så er de jo nogle tyveknægte allesammen der ikke gider lære dansk og stå op om morgenen - og så yngler de jo som bare pokker, og udnytter det danske velfærdssamfund og hæver spandevis af kroner på børnechecken....

..."men ham mustafa jeg arbejder sammen med, han er jo meget flink" siger mange så alligevel, det er jo "alle de andre" - Pia vinder kun stemmer fra de øvrige partier, fordi hun og DF ikke er bange for at synes danmark skal være fri for alle andre end danskere.

Et synspunkt jeg iøvrigt ikke sympatiserer med.

Derudover synes "Pianisterne" at der skal være strengere straffe for snart sagt hvadsomhelst - det uanfægtet, at kriminelle der har afsonet effektive behandlingsdomme har markant lavere sandsynlighed for tilbagefald når de lukkes ud i samfundet igen.

mvh berpox

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 02-02-05 17:28

3773> Hendes (og partiets) mangel på "mål og med" og iøvrigt et himmelråbende fravær af intelligens og saglighed.
(Ikke at den med sagligheden ikke halter andre steder også, men vi skal kigge længe efter en tilsvarende mangel på intellekt)

Jeg kan ikke forstå, at man i debatten om hjemmehjælp ikke har foreslået Pia at gå tilbage til sin læst. Ud over at det vil være en berigelse for dansk politik (og anstændighed) vil det sandsynligvis også være en gevinst for hjemmeplejen. Det er ude på pause-bænken (hvis den eksisterer) hun har sin berettigelse.

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 17:41

3773: argh, du er beskidt og du er ikke god. Du nasser og tilsmudser vores samfund.
Folk som dig, burde have hårdere fængselsstraffe end os andre. Så kan det jo være i ikke har lyst at være her mere!

Men hov, er det ikke sådan Dansk Folkeparti gør? Hmmmm.....nårjo, det er det jo.

Jeg forstår ikke at du forsvarer partiet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-02-05 18:13

Man kunne omformulere det spørgsmål, HenningDen SjoveKogle stiller sådan: Skal danske politikere løse verdens flygtningeproblemer ved at hjælpe ude i nærområderne --- elller skal vi tage så mange flygtninge som muligt her til Danmark og give dem bolig og velfærd her? Her er det vist, at Dansk Folkeparti har peget på, at hver krone, vi yder, rækker 100 gange længere ude i nærområderne end her i Danmark. Vi tager hvert år op imod 10.000 flygtninge - under Nyrup var det dobbelt så mange -- hvert år, vel at mærke - og vi har et lige så stort antal familiesammenføringer. Det koster ganske meget...Danmarks Statistik har udregnet det til mere end 30 milliarder kroner om året, svarende til 6.000 kr. om året pr. gennemsnitsdansker -- fra barn til olding. For en almindelig lønmodtagerfamilie er det naturligvis langt større beløb, det drejer sig om, for folkepensionister og børn trækker gennemsnitstallet ned.
Hvis vi skal følge HenningDSjK's opfordring, så skal vi vel tage endnu flere flygtninge hertil....men hvem vil flytte ud af sin lejlighed for at give plads? Vil du Henning? I København alene mangler vi de 20 - 30.000 lejligheder, som flygtningene bor i.
I tallene fra Danmarks Statistik er ikke engang regnet de indirekte udgifter med ... f. eks. kriminaliteten.
Så er det et politisk parti oplader sin røst og siger: På et eller andet tidspunkt må det stoppe. Vi vil da ikke acceptere at være det mest naive land i Europa. Hvis vi skal hjælpe - og det vil DF jo gerne være med til -- hvorfor duer det så ikke at give pengene ude i nærområderne, hvor flygtningene kommer fra? Hvis man flygter fra Iran til Tyrkiet, hvorfor kan vi da ikke give penge til flygtingeindsatsen i Tyrkiet? Hvorfor vil Henning - og de fleste af de danske politiker - have flygtningene herop til Danmark med fly, installere dem i en bolig etc. etc?
Nej, det var på høje tid Dansk Folkeparti kom i Folketinget og fik indflydelse i 2001. Hvis de ikke havde været der, havde de andre partier stadig haft hovedet under armen!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-02-05 18:13

Man kunne omformulere det spørgsmål, HenningDen SjoveKogle stiller sådan: Skal danske politikere løse verdens flygtningeproblemer ved at hjælpe ude i nærområderne --- elller skal vi tage så mange flygtninge som muligt her til Danmark og give dem bolig og velfærd her? Her er det vist, at Dansk Folkeparti har peget på, at hver krone, vi yder, rækker 100 gange længere ude i nærområderne end her i Danmark. Vi tager hvert år op imod 10.000 flygtninge - under Nyrup var det dobbelt så mange -- hvert år, vel at mærke - og vi har et lige så stort antal familiesammenføringer. Det koster ganske meget...Danmarks Statistik har udregnet det til mere end 30 milliarder kroner om året, svarende til 6.000 kr. om året pr. gennemsnitsdansker -- fra barn til olding. For en almindelig lønmodtagerfamilie er det naturligvis langt større beløb, det drejer sig om, for folkepensionister og børn trækker gennemsnitstallet ned.
Hvis vi skal følge HenningDSjK's opfordring, så skal vi vel tage endnu flere flygtninge hertil....men hvem vil flytte ud af sin lejlighed for at give plads? Vil du Henning? I København alene mangler vi de 20 - 30.000 lejligheder, som flygtningene bor i.
I tallene fra Danmarks Statistik er ikke engang regnet de indirekte udgifter med ... f. eks. kriminaliteten.
Så er det et politisk parti oplader sin røst og siger: På et eller andet tidspunkt må det stoppe. Vi vil da ikke acceptere at være det mest naive land i Europa. Hvis vi skal hjælpe - og det vil DF jo gerne være med til -- hvorfor duer det så ikke at give pengene ude i nærområderne, hvor flygtningene kommer fra? Hvis man flygter fra Iran til Tyrkiet, hvorfor kan vi da ikke give penge til flygtingeindsatsen i Tyrkiet? Hvorfor vil Henning - og de fleste af de danske politiker - have flygtningene herop til Danmark med fly, installere dem i en bolig etc. etc?
Nej, det var på høje tid Dansk Folkeparti kom i Folketinget og fik indflydelse i 2001. Hvis de ikke havde været der, havde de andre partier stadig haft hovedet under armen!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-02-05 18:29

sidst jeg kiggede stod der heldigvis stadigvæk Danmark på land kortet
(en gæst bliver ikke det meste af hele livet )

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 18:36

Oldboston - hov hov ! Idet man er flygtning og opnår opholdstilladelse, asyl osv. er det jo fordi man opfylder visse betingelser som er politisk bestemt og i overensstemmelse med FN's flygtningekonvention.

De stramninger der ER gennemført har bevirket drastiske reduktioner i antallet af asylansøgere og familiesammenføringer.

Se dokumentationen her:
http://www.udlst.dk/Statistik/oevrige_familiesammenfoering.htm
http://www.udlst.dk/Statistik/asylansogertal2004.htm
- så kom lige med dine horrible tal en gang til og dokumentér dem.

- tyrkerne tager jo også deres del af flygtningene - og med en indlemmelse af Tyrkiet i EU, vil vejen være banet for en endnu bedre indsats i Tyrkiet....

Og selvfølgelig skal vi hjælpe flygtninge i alverdens lande, også dér hvor de er - det har vi en menneskelig forpligtelse til, og så er det som du påpeger, billigere.

Derudover skal vi styrke ulandsbistanden, da uddannelse og udvikling hånd i hånd med tiden vil vælte regimerne verden over...

Så det er på høje tid, at DF nedlægger sig selv og forlader folketinget

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 18:59

Altså, når der har været så dårlig kontrol med flygtninge/indvandrere, at angiveligt flere hundrede børn ikke er her sammen med deres rigtige forældre, men er tvunget herop p.g.a. at en familie uden børn kan få større hjælp og børnecheck, synes jeg også man kan tillade sig at sætte spørgsmålstegn ved om alle er berettiget til at være her p.g.a. opfyldelse af visse betingelser.

Eller om behandlingen af sagerne ikke er dybdegående nok.

I min kommune, har der været adskillige tilfælde med "børn" af bestemte grupper, der når de skulle indskrives til skolestart, havde overskæg og var 16-18 år gamle.

Kommentar
Fra : macau

Dato : 02-02-05 19:08

En stemme på dansk folkeparti d 8-2-05,er en stemme der er med til at bevare det danske samfund og måske en mulighed for at føre det lidt tilbage så vi da har lidt mere end det danske flag der er dansk,hvis man ik kan se hvor vi er på vej hen så tror jeg man går i sin ejen lille drømmeverden. "vågn op og stem dansk"

macau.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 19:47

Man skal bekæmpe snyd og svindel - men man skal ikke straffe alle for at få ram på de få.....

Reglerne er gode nok - det er fordi der svindles. Så hvis bare danskerne i første række selv ville undlade at svindle, så var vi da nået langt... (bl.a. kan nævnes sort arbejde, pro-forma skilsmisser, ulovlig parallelimport af slik/sodavand osv., anpartsfiduser osv...)

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 19:53

Der er 2 kvinder der fortjener en stemme..... Lena Espersen og Henriette Kjær

Hvorfor?? Fordi de er kvinder. Fordi de er jyder, fordi de er dygtige, fordi de er seriøse, fordi de er engagerede.... og så ser de jo heller ikke værst ud, hvis man skulle være lidt usaglig *LOL*

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 19:56

Nå for pokker...Ups.. Hun hedder jo Lene hi hi. En lille smutter Sorry!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 20:04

Sort arbejde, ulovlig import af sodavand, slik o.s.v.

Hvem er det lige der står for hovedparten af det?? Ikke danskere hvis det er det du tror berpox.

Og hvem er det lige der ifølge statistikerne begår betydelig mest kriminalitet??

Selvfølgelig er der danskere der også begår ulovligheder, men det er ikke et godt argument og gode eksempler du bruger med hvem der laver snyd og svindel.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-02-05 20:16

Hvem har lyst til at importere kriminalitet? Vi har et godt land, vi har næsten alle sammen en vis fælles baggrund, vi kan læse og skrive, vi går måske ikke så meget i kirke, men vi er i alt fald ikke fanatikere, og vi har næsten allesammen en mening om, at vi står os bedst ved folkestyre, dvs.- demokrati, .....hvorfor skulle vi importere titusinder og atter titusinder af "nyborgere", som skal leve af understøttelse, som har en høj kriminalitetsrate, som er imod folkestyre, men ønsker Kalif-styre (dvs. en slags ypperstepræst i spidsen for nationen), som ikke vil give kvinderne ret til at deltage i samfundslivet, som i stor udstrækning er analfabeter........hvorfor skulle vi dog det?

Prøv at forestille dig en dansk familie, hårdtarbejdende, med far og mor og to børn.....ville de indbyde deres to småkriminelle fætre uden arbejde til at komme og bo hos dem og dele indtægterne med dem....uden selv at bidrage?

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 02-02-05 20:17

DF. hvem stemmer på DF?

tjo, de kalder jo sig selv for et midterparti med traditioner som grundværdi.
grunden til at folk ikke mener de er, hvilket jeg er fuldt ud enig i dem i er, er at de er kommet ind som et enkeltsagsparti vedr. invandrere.

hvem vil ikke have indvandrere i landet. det er de gamle som er bange for dem. måske fordi medierne blusser det op og måske fordi gamle egentlig ikke selv har kontakt til dem og derfor skaber egne fordomme.

DF's målgruppe er klart ældre. hvorfor tror I de har så stort et fokus på pleje og omsorg af de ældre. ældrecheck osv. de gamle stemmer dem ind mht til indvandrere spørgsmålet. det andet politiske er goder til dem.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 20:25

Ikke det? Sort arbejde - hvor mange elinstallationer, carportbyggerier, køkkenopsætninger, badeværelser, tagdækninger, udestuer, vvs-arbejde, bilreparationer, gulvafslibninger, malerarbejde osv. tror du egentlig der er udført i regning?

Hvis du kategorisk nægtede at købe ulovligt importeret slik/sodavand osv. så var der heller ikke grobund for svindel af denne slags - så det er faktisk et nmægtig godt eksempel på dobbeltmoral af værste skuffe - man køber jo gerne en 2-liter cola fra polen for den halve pris nede hos den lokale indvandrer-ejede kiosk....

Hvem er det lige der lader sig pro-forma skille? Ikke indvandrerne, de vil jo hellere have ægtefæller fra udlandet, ikke sandt?

Så alt i alt - mægtig gode eksempler på danskernes mentalitet.

mht. fordelingen af kriminelle ml. "etniske danskere" og de med indvandrer/flygtninge baggrund er der ganske rigtigt en overhyppighed blandt 2'den generationsindvandrere - så lad os gøre noget ved det!

Vi skal jo ikke straffe de 9 ud af 10 der IKKE er kriminelle.....

Lidt statestik:
http://www.politi.dk/PUBL/Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%201998/Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%202000.htm

- så kan man selv kigge lidt på tallene.

mvh berpox

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 02-02-05 20:31

.

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 02-02-05 20:32

jeg stemmer sku også på pia´s parti igen...

Da man jo ikke kan stemme på mogens glistrup.. er pia den næst bedste.. og det er på grung af at de TØR sige deres mening..

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-02-05 21:34

Oldboston skrev:

Citat
hvorfor skulle vi importere titusinder og atter titusinder af "nyborgere", som skal leve af understøttelse, som har en høj kriminalitetsrate, som er imod folkestyre, men ønsker Kalif-styre (dvs. en slags ypperstepræst i spidsen for nationen), som ikke vil give kvinderne ret til at deltage i samfundslivet, som i stor udstrækning er analfabeter........hvorfor skulle vi dog det?

Hvorfor tror du egentlig at der er så mange der flygter fra mange af de lande? Tror du ikke det er fordi de er undertrykte, fordi de ikke har ytringsfrihed, fordi de ikke vil leve under et præstestyre, fordi de anser kvinder som ligeværdige.

Selvfølgelig skal man følge dette lands love, og leve efter sine både samfundspligter og rettigheder. Og selvfølgelig synes jeg også at æresdrab, tvangsægteskaber og foragt for religionsfriheden er noget skidt. Men det ER altså ikke alle indvandrere såvel som flygtninge der udviser denne mangel på respekt for vesteuropæiske moralske og demokratiske værdier.

Og så synes jeg du skulle kigge de statistiske data igennem for at få lidt mere hold på antallet af asylansøgere og familiesammenføringer. Det er slet ikke så slemt som DF vil have os allesammen til at tro.

mvh berpox

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 21:43

Hvis de flygter fra undertrykkelse og præstestyre, er det da underligt, at den styreform etableres her i stor stil, og har stor tilslutning, med ekstremistiske, fundamentalistiske Imamer, der gør alt hvad står i deres magt for at få deres "undersåtter" til fortsat at holde fast i deres deres kultur og levevis.

hvis det var det folk flygtede fra, ville de da vende det ryggen også her i landet.

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 21:49

Hansen, trods mit noget useriøse navn, vil jeg godt spørge dig ganske seriøst nu: Er du racist?

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-02-05 22:08

Det er som om du, HenningDenSjoveKogle ikke er helt så sjov, som dit navn antyder: Når du spørger HAnsen, om han er racist, så fortæller du faktisk meget mere om dig selv,end du fortæller om Hansen. Hansen fortæller nemlig, at han følger det gode gamle princip om at stemme efter anskuelser -- selve folkestyrets grundidé-- men du fortæller en helt anden historie, er jeg bange for, - nemlig at du har pokkers svært ved at tolerere, at der er andre, der vil passe bedre på Danmark, end du vil.......så "de andre", der er "racister", mens du selv er ....ja, hvad er du? Ikke tolerant, i alt fald.
Nogle vil nok sige, at du er tossegod, -- men andre, der er mere venlige vil i stedet spørge dig: Hvor langt er det, du vil gå i dine udlændingesynspunkter? Hvor mange analfabeter vil du have hertil? Vil du aflevere din egen lejlighed til en somalisk familie? Vi du acceptere, at tusinder af studerende ikke kan få en bolig i København og Århus, fordi den bolig, de kunne få for 10 år siden, er optaget af Muhammed eller Hassan på bistand?
Prøv at svare for dig, HenningDFen ikke Helt Sjove Kogle....prøv dog at fortælle, hvad du selv står for....indtill nu har du jo kun fået fyret nogle ukemsord af mod Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti og desuden mod andre deltagere i denne debat....men hvad mener du selv helt konkret skal til, før DU bliver tilfreds? Hvor mange tusinde "ny"naboer vil du have om året?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 22:27

Hvorfor snakkes der ikke om de dansker som ikke GIDER at lave noget skulle vi ikke også sende dem ud

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 22:34

computersmeden

Fordi det ikke har en skid med sagen at gøre. Det er *******som dig, der forplumrer den virkelige debat og er med til at sløre et altoverskyggende problem, der kun blir' værre og værre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 23:11

Gennem mit arbejde har jeg set livet på vrangsiden i en storby. Jeg troede, at jeg via de mennesker jeg har med at gøre igennem mit arbejde havde set det meste af det der kan laves af fusk, tricks, svindlerier, bedragerier..... you name it.

Jeg troede der var, lad mig bare sige 10 måder at platte vores systemer på, men nej......der er i hundredvis, og det er ikke danskere der har opfundet dem. Når jeg siger danskere, så mener jeg indfødte danskere. Ikke 2. eller 3 generations indvandrere. De er for nogens vedkommende endnu bedre stillet end deres indvandrerforfædre.... De kan tale sproget, og jeg lover jer, at det bliver brugt så man skulle tro det var løgn.

De sejler i penge... Dine penge... Mine penge, men fremtræder åhhh så ynkeligt at enhver venstreorienteret socialrådgiver med respekt for sit pladderhumanistiske hjerte bryder hulkende sammen, når de viser sig på honningdepotet. De bor i store velassorterede lejligheder m. køl, frys, keramikkomfur, farveTV. Har 4 unger, og får begge bistandshjælp, samt diverse børneydelser. Det beløb de månedligt får udbetalt er mere end 2 års løn i deres hjemland, og de sender i tusindvis af kroner hjem til baglandet. De skrupgriner, når man påpeger, at det ikke er særlig solidarisk over for folk der er i virkelig nød. De fatter ikke en skid af, at det mildest ikke er særlig pænt at opføre sig på den måde. Deres natur er, at hvis der er et hul, så skal det findes og udnyttes. Det er en samling bundskrab der ikke ville kunne klare sig i deres eget land. Det er et proletariat, som vi ikke har haft i landet de sidste 400 år.

Og kom så med en.. man skal ikke skære alle over en kam, og at man da kender en der er helt ok og passer sit og ikke svindler. JA for satan.... ham kender jeg osse. Det er sgu da heller ikke ham der skal kyles ud i hoved og røv. Det er de andre... de dybt kriminelle, de systematisk / patologiske svindlere, dem der ikke kan finde ud af VORES moralkodeks er det der gælder i dette land (tvangsægteskab, omskæring, æresdrab mv.) Det er vores værdinormer de skal tage til efterretning og følge, eller skrubbe ud af landet øjeblikkelig.

Det har ikke en dyt med racisme at gøre, og NEJ jeg er ikke neonazist. Jeg er dansker og ønsker at forblive i et dansk land, og se mine børn og børnebørn vokse op i et dansk land. Skal noget ord dække det, må det være separatisme. Man skal ikke for enhver pris blande hvad som helst - Det ender i lort, hvilket der er historisk erfaring for. Og til alle de som synes det er så evig dejligt at være omgivet af tyrkere, pakistanere, marrokanere...osv osv.... Rejs ud til deres lande og omgiv jer med dem derude, og fri os andre for at blive påduttet noget vi ikke ønsker, og som er farligt for vores land.

Lige til sidst. Det er ikke på grund af Pia Kjærsgaards indvandrerpolitik jeg ikke stemmer på hende, det kunne såmænd godt gå, men hun har desværre nogle andre ubehagelige synspunkter, som jeg bestemt ikke sympatiserer med, så derfor blir det nok en Jysk pige der får krydset. De er nu de bedste og sødeste *GG*

Ojiii sikke en smøre, men disse slapsvanse, og pladderhumanister kan virkelig få mig op af stolen. Hi Hi.. nu vil jeg lige falde ned igen, men ud skal de fandme.

Go' nat z

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 02-02-05 23:13

Hansen..> er det kun folk, der udtrykker umenneskelige, rabiate, snævertsynede og egoistiske holdninger, der "TØR" sige deres mening?
En række assosiationer (sikkert for egen regning) får mig ud fra den holdning til at konkludere, at det manglede da bare, at Hitler udryddede 6000000 jøder. Det var jo fordi han TURDE sige sin mening. (og gøre alvor af den)
Nej, vel
Jeg synes at Mette Lisby kom med et smart "spot" til debatten en gang:
Hun fortalte at forskere have fundet ud af, at vi indenfor de næste 50 år vil blive ramt af en altomfattende istid. Det vil gå så hurtigt at vi måtte flygte fra hvort land.
Efter en lille kunstpause sagde hun:
"Er jeg den eneste, der om 50 år krydser fingre for, at der ikke er noget, der hedder Somalisk Folkeparti".....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 23:44

Klumme

Ja, Ojii sikke en smøre, men for f..... hvor har du bare ret.

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-02-05 06:37

Hej klumme.

Det var et velskrevet indlæg

- og i bund og grund, så er vi vist enige: De der snyder og bedrager, ike følger landets love, og iøvrigt har foragt for vesteuropæiske værdier og moralkodeks, skal "rettes af". Men vi lever altså i et samfund hvor alle er lige for loven - derfor nytter det altså ikke noget at straffe de 9 ud af 10 der ikke med skumle hensigter udnytter "vores" velfærdssamfund.

Og så er der iøvrigt mange der fuldstændig overser, at 1'ste generations-indvandrerne fra dengang i 60'erne blev inviteret, og har slidt og slæbt, og har bidraget til væksten i "vores" velfærdssamfund.

Derudover kommer du til at definere begrebet "pladderhumanisme", idet jeg læser dette som manglende respekt for at have holdninger der ikke sympatiserer med din.

Franskmændene er stadig meget franske til trods for de mange mange indvandrere.
Tyskerne er ret tyske - og har rigtig mange "gæstearbejdere". Og husk på hvordan det gik for 65 år siden da fremmedhadet fik lov til at bryde ud i lys lue. Det er absolut ikke noget jeg ønsker gentaget.
USA - en stat der er skabt på baggrund af indvandring, slaveri og udryddelse af den oprindelige befolkning, alt i lyset af "vores værdier og moralkodeks".

justuniverse's Mette Lisby citat siger alt....

mvh berpox

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-02-05 08:59

Henning skrev:

3773: argh, du er beskidt og du er ikke god. Du nasser og tilsmudser vores samfund.
Folk som dig, burde have hårdere fængselsstraffe end os andre. Så kan det jo være i ikke har lyst at være her mere!

Men hov, er det ikke sådan Dansk Folkeparti gør? Hmmmm.....nårjo, det er det jo.

Jeg forstår ikke at du forsvarer partiet.

...jeg forstår ikke du ikke læste mit indlæg inden du skrev det lal!

Hvis det er fordi du syntes jeg mangler "Lam-heder" der refererer til den alleryderste højrefløj, var der da vist noget med en Fremskridtsmand der pushede lidt. Hvis du gad gad læse indlægget, ville du se der var øretæver til stort set hele banden. Det eneste jeg laver vrøvl over, er venstrefløjens aldeles usaglige latterlige angreb på alt og alle der ikke er ubetinget enige med netop dem. Derfor opfatter jeg venstrefløjen som rimelig LAM, idet venstrefløjen mestendels hæver paraderne og vil slås, såsnart nogen ikke bukker og skraber for dem. Det er ækelt. Skal vi finde noget virkelig lamt, kan vi drøne helt ud over kanten og kigge på de auto-dumme. Disse er helt uden for pædagogisk rækkevidde og ønsker jo nærmest anarki. At de i deres livsopfattelse, slet ikke rører ved jorden, er rimelig entydigt. Gudskelov aftager åndsvaghederne efterhånden som man bevæger sig ind tværs over partierne. Men LAMME politikere kan du finde over det hele. Taler vi politik kan jeg nemt finde gode ting hos såvel enhedslisten som pianisterne. Selv de radikale kan komme med punkter der synes rimelige. Problemet med samme partier er, at for nogen kniber det at regne. Nogle har en udtalt antipati mod folk af anden etnisk herkomst, nogle tror de er Robin Hood, nogle tror de er Jesse James (stjæler fra både de rige og de fattige), nogle tror de kan slagte alle hønsene og sælge dem, og STADIG leve af at sælge æg. Een ting er det dog alle gode til, nemlig at berige sig selv og bjerge så meget som den kan trække og lidt til. Ministerpensioner, skattefrietillæg, diæter, frikort osv osv Nogle bedre end andre.

Rent politisk er jeg en slags ateist, og nærer en indædt modvilje mod politikere og alt deres vælde.

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 03-02-05 16:22

ja og jeg er blevet det efter et overfald... og jeg mener ikke at vi har ret mange rigtige flytninger i Danmark. da det kun er de som har råd til at betale en masse penge for at komme til Danmark der kommer og er her..

Og hvis der er noget der kan bringe mit pis i kog.. er det når man høre unge fra voldsmose siger at de keder sig.. og derfor laver hærværk..og de det er i orden..

Men det skal så siges at jeg ikke er mere racist end at jeg arbejder sammen med nogle indvandrer...

Kommentar
Fra : macau

Dato : 03-02-05 17:30

er sikker på at dansk folkeparti får et kanon valg,tror at der er mange der får et chok når de vågner op d 9-2 og ser resultatet.Men der må sku da også være grænser for hvor længe vi"danskere"vil finde os i den udvikling der er på vej det ender jo med at vi bliver fremede i vores ejet land. Så en stemme på dansk folkeparti er en stemme mod en bevarelse for et racerent danmark.

macau. "der stemmer df"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-02-05 19:35

Min kære bertox.

Du skriver at vi alle er lige for loven. Dette postulat er en sandhed med meget store modifikationer – selv blandt indfødte danskere - Du ved lige så godt som jeg, hvad kapital og lobbyvirksomhed styrer. Bortset fra dette, så mener jeg ikke der er spor i vejen for at man kan have en differentieret lovgivning. Den kunne evt. være tidsbestemt og samtidig kobles med en ren straffeattest, så man uden så mange dikkedarer kan udvise elementer, der ikke kan eller vil indordne sig efter de regler og love der hersker her i landet, under forudsætning af at det ikke er INDFØDTE danskere. Lad nu være at sige, at der osse er indvandrere der er danskere, fordi de har fået statsborgerskab og eller er født i landet. Det er ikke det jeg mener med indfødte danskere.

Det næste du skriver fører frem til det næste igen, nemlig pladderhumanisme. Jeg ved ikke om man overser noget. Der er efter min mening ikke noget at overse.
De indvandrere (fremmedarbejdere) der i 60’erne kom til landet, blev ikke inviteret. Dette følelsesladede ord kan du droppe til fordel for, at de blev tilbudt et stykke arbejde med efterfølgende betaling. Det synes de åbenbart var et bedre tilbud end de kunne få i deres hjemland, og derfor slog de til. Mere romantik er der såmænd ikke i det. Så når du siger, at de har slidt og slæbt, så forsøger du at farve dette helt enkle faktum, at de fik et job og en løn tilbudt, og slog til.

Din farvede udlæggelse af dette jobtilbud, er netop en del af den terminologi jeg kalder pladderhumanisme. Den videreføres i ekstremer af nogle der bare synes, at det er synd for alle der har det anderledes dårligere end vi har det i Danmark.

Bertox, det er ikke vores problem. Vi kan ikke og skal heller ikke løse hele verdens problem, så alle kan få det som vi har det i Danmark. Det er en udvikling der har taget århundreder, og jeg mener ikke at man kan forcere denne udvikling. At vi gav noget arbejde til en gruppe udenlandske mennesker i 60’erne, gør vel ikke, at vi i al evighed skal trækkes med deres uopdragne og kriminelle yngel, og derefter deres yngel.

Din sammenligning med Hitlertiden for 65 år siden vil jeg undlade at kommentere ud over, at det ikke har en skid med sagen at gøre. Det er ren skræmme taktik, men undskyld jeg siger det bertox, barnligt gennemskueligt. Der er IKKE tale om en systematisk udryddelse af visse racer eller grupper. Udelukkende geografisk udelukkelse eller udsmidning, hvis den eller de der får en opholdstilladelse eller statsborgerskab ikke kvitterer for dette, med at de og deres børn følger VORES love og regler.

Mvh
Klumme (Der ikke er helt så hidsig i dag) *LOL*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-02-05 21:23

En interessant debat, hvor det blot er en skam, at spørgsmålsstilleren virker ret 'lam' i sine holdninger, eller rettere mangel på samme. Det er sq for lamt kun at kan tilsvine meddebattører med gloser som 'aber' og 'beskidte' fordi de trods alt er i stand til at formulere deres meninger og holdninger, hvilket er mere end koglen selv er i stand til!

Min holdning til, hvorfor flere og flere danskere stemmer på Pia og DF kommer her!

Jeg er selv tilflytter til storbyen Århus - efter at have boet hele mit liv i en forholdsvis lille vestjysk by, hvor jeg ikke oplevede de store problemer med personer med en anden etnisk baggrund end dansk.
Dette skal jeg så love for, at jeg nu oplever på tæt hold - og jeg indrømmer blankt, at jeg er forfærdet over, hvor omfattende problemerne er.

Jeg har sådan set ikke noget imod hverken islam eller religion. Religiøse mennesker
(i det mindste af den mere traditionsbundne slags) har ofte en stabilitet i deres syn på livet og en ydmyg indstilling til verden, som måske kan få dem til at holde lidt igen på egoismen og hovmodet. Hvilket er fint nok.
Sådan er det sikkert også for muslimer, og jeg tror såmænd, at de er lige som alle andre, og at de ønsker det bedste for sig selv og deres børn.

Når det er sagt, så vil jeg lige tilføje, at jeg helt klart mener, at orthodoxe muslimer, der slavisk følger Koranen kan skabe mange og alvorlige konflikter mellem det vestlige kvindesyn, og det kvindesyn, som Koranen, som historisk dokument, fremlægger - og hvem i alverden har lyst til at bo dør om dør med mennesker der tæver deres koner og døtre for et godt ord. Lad os bare indrømme, at islam har et problem her.

Når problemet bringes på bane, så lyder svaret altid:
'Nej, det er helt forkert. I islam står der, at kvinden er ligestillet med manden, og at kvinden skal respekteres.' - Ja godaw do. Hvis det at respektere kvinden betyder, at kulturelle fænomener som æresdrab, kvindelig omskæring, brudedrab på grund af stridigheder om medgift osv osv er okay - så er jeg virkelig tæt på at brække mig - og mener bestemt IKKE, at den slags kan forenes med den vestlige verdens syn på kvinder. Jeg ønsker den slags UD af Danmark og det kan kun gå for langsomt.

Det rager mig faktisk en papand hvad der står, eller ikke står i koranen. Kvinder i Danmark uagtet religion skal respekteres som et ukrænkeligt individ. Punktum!
Mener man hun skal have pisk hver dag, eller gå med papnæse til Ramadan, så tag hende med til et muslimsk land og praktiser undertrykkelsen der. Her i Danmark hører det ikke hjemme - og jeg har umådelig svært ved, at acceptere og at se på det.

I koranen stå der ligeledes, at muslimer ikke må stjæle. Hverken fra muslimer eller fra folk af anden religiøs observans. Er man i nød - eksempelvis sulten eller uden tøj, har man en ret til disse livsfornødenheder, og har ret til at tiltage sig dem, hvis ingen giver dem frivilligt. Det vil i så fald ikke være strafbart at tiltage sig disse, da det ikke vil regnes som tyveri, men blot at man tager det, som retmæssigt tilkommer én.

*phew* det er jo det vi oplever hver dag. De stjæler sq med arme og ben - og her i Århus er der efterhånden ingen der tør gå rundt med en håndtaske, med mindre den er syet fast på tøjet med sejlgarn. Efter min mening bør indvandrerbander bekæmpes som var de rockere. De skaber mega problemer - og har bevirket, at f.eks diskotek Broen her i Århus konsekvent ikke lukker dørene op for personer af anden etnisk baggrund.
Racisme?!?! Tja måske - jeg kalder det realisme!

44 procent af alle opklarede forbrydelser i Århus politikreds bliver begået af personer med en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør 12 pct. af lokalbefolkningen.
Så jo, jeg er ret enig i DF's udlændingepolitik - og betragter mig selv i 2005 som en frafalden socialdemokrat.

Thumps Up for Klummes indlæg. Jeg kunne ikke være mere enig.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-02-05 05:43

Mens Henning den Sjove kun slynger om sig med beskyldninger om "udanskhed" og "racisme" sig, uden i øvrigt at kunne argumentere for sine påstande, så ligger der nu indtil flere indlæg, der grundigt og sagligt redegør for problemerne. Henning, - når man vil debattere, så skal man være i stand til at argumentere logisk og systematisk.....ellers taber man debatten.
Creamygirl peger på ligestillingsproblemet, og det tør nok siges at være et af de alvorligste spørgsmål overhovedet. Skal vi danskere virkelig acceptere, at der skyder et nyt proletariat frem, - en ikke helt lille del af vores befollkning - som udgør deres egen subkultur eller underklasse om du vil, og som lader fuldstændig hånt om kvindens rettigheder. Jeg er gammel nok til at have oplevet 1960'erne og kampen for kvindefrigørelsen, meget er nået, men en hel del mangler, for eksempel ligeløn, ikke mindst. Men mens vi danskere endnu ikke har fået ført ligeberettigelsen helt igennem, så er vi ved at blive overhalet indenom af det ny proletariat, som vil blæse på kvindernes rettigheder. Det er jo rystende, og jeg forstå ikke, at Dansk Kvindesamfund og andre ligestillingsorganisationer ikke raser over det, man kan se med egne øjne hver dag. Godt, at du, creamygirl og andre bringer tingene frem og sætter dem i rette perspektiv. Vi må ikke sætte kikkerten for det blinde øje, æresdrab burde hedde skændelsdrab, og hustruvold, vold mod børn m. v. burde forfølges af pooliti og domstole.
Nogle siger....det er fordi integrationen ikke er god nok....ja, godmorgen, tag en tur rundt i Gjellerupparken, og hør den arabiske musik, se parabolerne og de tørklædeklædte "tosprogede" (=fremmedsprogede). Er der stadig en enkelt eller to, der tror på, at de arbejder hårdt på at blive velintegreret i det danske samfund?
Lad blot Henning sige

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-05 06:41

Jeg vil bare sige, at jeg er 100% enig i, at de som man praktiserer (kvinde)undertrykkelse, æresdrab, foragt for vores retssystem og værdier, vores religion, vores politiske demokratiske system, grov og bevidst udnyttelse af velfærdsgoder ved snyd og bedrrag, svindelnumre overfor told/skat osv. så er det ud af vagten! Hvis man altså er flygtning eller indvandrer af første generation! Uanset man er indvandrer eller flygtning og om man er direkte inviteret, eller skæbnen har bragt een til danmark, så er man gæst her!

Men - samtidigt skal man lade være med at skære alle over en kam! Det er det jeg er så pokkers led og ked af at alle de højreorienterede partier inkl. socialdemokraterne står på tæerne af hinanden for at gøre.
Her i landet har vi ytringsfriheden. Heldigvis! Så kan vi jo se hvad det er Hiz-But-Tharir står for, så kan vi se hvad det er nogle imamer står for osv...

Flere af mine kollegaer er veluddannede mennesker fra iran og irak som er flygtet efter at have været lemlæstet ved fronten, lappet sammen på et hospital, og sendt til fronten igen. Og som så har valgt at desertere, og med livet som indsats har krydset mange grænser for at slippe væk, både fra død og lemlæstelse, samt fra et topstyret præstestyre eller enevældige herskere/diktatorer der på ingen måde tolererer "ytringsfrihed".
Jeg har tyrkiske kollegaer som passer deres job, møder kl. 7 og går hjem kl 15. Drengene spiller med på fodboldholdet, og pigerne går til gymnastik, og man møder endda op til forældremøderne.
Når ungerne har fødselsdag deltager også børn af forældre fra bosnien, irak, sverige og pakistan, som iøvrigt også holder fødselsdag og inviterer alle i klassen.

I gymnasieskolerne finder man masser af intelligente piger og drenge med "anden etnisk herkomst" end dansk, som har sunde livsholdninger samt politiske holdninger, og som heldigvis godt kan skille sig ud fra den extremistiske islamiske livsførelse.

Der er desværre mange, og ja, det er ALT for mange, der er utroligt dårligt integreret. Og ja, jeg synes også det er foruroligende, at der er en (stor) overhyppighed af unge indvandrerbørn i dommervagten. Og ja, undskyldninger som at "vi keder os og derfor laver vi hærværk" er alt for lamme. Men undskyldningen er den samme når det er Nikolaj og Brian der tumler rundt i mørket og overmaler S-tog, sparker buler i bilerne, og ræser rundt i gader og stræder på top-tunede knallert-45'er, og flirter lidt med den lokale motorcykel-supporterklub for at få lidt spænding.

Vi bærer altså en del af skylden selv, ved netop at pakke alle indvandrerne sammen i ghettoer i Gjellerup, Albertslund, Ishøj, Vollsmose osv. For nogle er det fint, fordi de har nogle at dele sprog og kultur med (af samme grund har også danskere det jo også med at samle sig i små enklaver i udlandet), og for andre er det virkelig noget skidt, fordi man let kommer til at rende sammen med de forkerte. Her er det vores ansvar som de der står for at forvalte integrationen, også sørger for, at både Mustafa, Mohammed og Gülai, får en reel chance for at integrere sig med de danske børn, samt at deres forældre får en reel chance for at deltage på lige fod med "os" på arbejdsmarkedet. Senere hen er det arbejdsgivernes ansvar at ansætte indvandrere/flygtninge og ikke have denne fremmedforskrækkelse. Når der står en ung mand med lidt mørk hud og banker på hos den lokale håndværksmester for at få en praktikplads, så er det sq da fordi han gerne vil uddannes og deltage i samfundet!

Jagt de der ER kriminelle, jagt dem der SNYDER og BEDRAGER, jagt dem der UNDERTRYKKER, jagt dem der NÆGTER at lade sig integrere, men lad være med at skyde med spredhagl, og lad være med at komme med fejlagtige tal i debatten. Gør SELV en indsats for at imødekomme integrationen - hvornår har DU inviteret din tyrkiske kollega over på en kop aftenkaffe? Der ER skruet gevaldigt ned for tilstrømningen. DF vil have os til at tro noget andet....

PS - jeg synes mange af stramningerne ER okay, men 24-års-reglen synes jeg virkelig er helt hen i vejret. Staten skal virkelig ikke blande sig i hvem jeg forelsker mig i, og i hvilken alder. Hvis jeg som dansker havde fundet en sød pige i Brasilien, Sverige eller Iran og jeg endnu ikke var fyldt 24 - hvorfor skal staten så bestemme om jeg må gifte mig med hende, og bosætte mig med min ægtefælle i danmark?

Mit Danmark er stadig meget meget dansk - meget småborgerligt, og uden visioner, med en meget lille tolerance for de som ser anderledes ud og taler anderledes end os. Og nogle af dem tør endda stå ved at de har en religion med enten tørklæder, en rød plet i panden, eller et kors om halsen!

mvh berpox

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 17:56

som sagt
sidst jeg kiggede stod der heldigvis stadigvæk Danmark på land kortet
(en gæst bliver ikke det meste af hele livet )

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 18:01

og lige en anden ting Tørklæder ja. der står INGEN STEDER I KORANEN AT DE SKAL BÆRE TØRKLÆDE (de ville have sær regler det fik de ) kan de ikke indordne sig så er det ud af vagten
på at tage ned til deres lande og opfør dig som de gør og se hvad der sker

(ses om 10 -50 år hvis du vender tilbage)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 18:04

de flygter/rejser fra det men vil gerne have det med ?? det hænger ikke sammen
rigtige flygtninge skal hjælpes men når der er fred i deres land og de ikke yder/arbejder lovligt så er det ud

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-05 19:38

Der står ingen steder i bibelen at man skal bære kors hvis man er kristen - men mange gør det alligevel.

Argumentet med, at man "bare kan tage ned og opføre sig som de gør" duer ikke. Der er jo netop ikke religionsfrihed, ytringsfrihed, demokrati og folkestyre. Derimod er mange islamiske lande gennemsyret af korruption, diktatur, tortur, ortodokse præstestyre osv.

Vi skal da netop bryste os af at være tolerante, demokratiske, retfærdige og visionære. Vi skal da netop gennem oplysning og medmenneskelighed, lære fra os og videregive vore værdier og moralkodeks.

- men med fare for at gentage mig selv, så skal kriminalitet selvfølgelig straffes, og i visse sammenhænge kan denne straf medføre en udvisning, såfremt man ikke har dansk statsborgerskab eller dansk indfødsret!

Jeg vil ikke på nogen måde forherlige islam's skyggesider i den henseende hvor den dyrkes extremistisk, men igen, man skal ikke straffe de der ikke er kriminelle. Pigen i supermarkedet der bærer tørklæde, kan yde dig akkurat den samme service som hende uden. Hvis du ikke oplever dette, så er det fordi du har antaget en fjendtlig holdning på forhånd.

Og der står stadig Danmark på landkortet - og det bliver der ved med...også efter Europas Forenede Stater er indført

mvh berpox

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-02-05 19:55

endnu en god grund til at stemme på DF
jeg er nok som mange andre BLIVET TRÆT af de "fremmed" (%del) har selv oplevet at komme gående med en pige på gaden hvor efter en gruppe "fremmed" råbte LUDER og når man spørger dem hvad de har gang i så er du en racist, en anden gang var der et par den var igang med at ødelægge en cykel (sparket til en låst cykel ved stationen ) her igen er du racist siger du nej til dem så er du racist og denne % del af dem der ikke kan indordne sig ud.
og islam er ikke demokrati

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-05 20:27

Jamen, det er da også ganske uacceptabelt. Det kan vi da hurtigt blive enige om. Og det iøvrigt uanset hvem der udgyder ukvemsord og udviser mangel på respekt for andre og andres ejendom - det er jo et spørgsmål om opdragelse....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 20:48

rotw: Jeg er enig i, at man skal opføre sig ordentligt. Det skal "de fremmede" også. Personligt har jeg været vidne til ubehageligheder forårsaget af "fremmede" på linje med dem du beskriver.
Jeg må blot i samme åndedrag sige, at jeg har været vidne til mindst 95% flere ubehageligheder forårsaget af danskere i Danmark. Det passer vist nogenlunde forholdsmæssigt i forhold til delen af "fremmede". Hvis vi nu kan blive enige om, at vi alle er mennesker, så er der vist ikke noget unormalt i det?
I øvrigt har jeg i udlandet (specielt under besøg i Prag) været flov over at indrømme, at jeg kom fra Danmark. Netop pga. den måde de øvrige danske "gæster" teede sig på som "gæster".

I øvrigt;
Når jeg læser dine indlæg, så kan jeg ikke lade være med at undre mig over din bramfrie måde at snakke om Danmark på, som om du selv var et godt eksempel. Hvad er det du definerer som "det danske", der skal forsvares mod "fremmede"? Mine grænser er i den grad blevet overtrådt med dine indlæg. Du behersker jo ikke det danske sprog......
Konsekvensen af dine egne holdninger (som jeg tolker dem) er, at du også skal forvises. Her i danmark taler og skriver vi på dansk. Det gør du ikke. (I hvert fald ikke skriver). Hvad for et sprog skriver du til dagligt?

Man kan, som "pladderhumanist", med lidt god vilje (og en positiv indtilling), tolke en mening ud af det, du skriver, men det er ikke nemt, simpelthen fordi du ikke skriver på korrekt dansk. (Det er i øvrigt kendetegnende ved de personer fra DF, jeg har set interviewet, at de ikke behersker det danske sprog, når de "forsvarer" Danmark. Det er tærkrummende pinligt!!!!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-02-05 20:53

)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 10:44

jeg har personligt ikke nået mod de fremmed men de skal ikke komme til Danmark hvis de ikke kan indordne sig under den danske "kultur"

Imamer der har været her i årtier taler ikke dansk men eng.
de vil leve efter deres egen kultur (og da skal vi til dels acceptere) så fromt det ikke er en konflikt med den danske
vi skal værne om det danske og dens kultur

alt over 10 % kriminelle er uacceptabelt blandt fremmed (i dag ligger det i følge tv/politiet mm. op mod 75 % af alle anholdte )
60 % af dem er på offentligt ydelser her er der en stor del der rejser hjem på besøg i deres hjemlande kan de ikke få arbejde her så må de tage hjem til deres egen hjemland og lave hvad de vil der

det er mange lande hvor det ikke er muligt at rejse til hvis du eller din samlerver ikke har arbejde (dvs den der har arbejde i landet inden kan få opholdstilladelse men ikke hvis din sammelever ikke har får du ikke lov til at have "dem med" og når du ikke har arbejde mere så er det næsten med garanti HJEM)

alle fremmed skulle have en kontrakt og når kontrakten stopper (kan man til den tid tage stilling om de har integreret sig ordentligt mm og om deres børn også har overhold den del om integration ) ellers så det hjem

så kan det diskuteres om hvis den er overhold i 30 - 50 år om de så ikke skal have lov at blive

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-02-05 11:02

Øhhhh rotw.

Det er nu ikke helt ment at forstå hvad du mener.

Hvordan havde du f. eks. tænkt dig, at den 10 % kvote, som du vil tillade som øvre grænse for indvandreres kriminalitet, skulle administreres? Skal man klunse hver gang der er faldet en dom, om den dømte skal regnes med til 10 % kvoten, eller tage hveranden dømt og regne det ind i kvoten, eller er det simpelthen en samlet kvote, der når den er opbrugt, så er det ud af røret med resten.

Helt ærligt rotw.... Vi ville få en første plads i Guinness World Records under afsnittet "Største nationale samling af landsbytosser.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 12:53

idag er 7-8 ud af 10 anholdte fremmed
det "acceptable" ville være 1 ud af 10 andholdte

og så er der nogle der ville sige det er kun for kbh.
men tager du X antal danske i kommunen/amt (anholdte)
og X fremmed i samme kommunen/amt så vil det igen svare til ca 7-8 ud af ti (anholdte)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-05 10:07

Nu er der jo også mange med anden etnisk herkomst end dansk der anholdes nærmest pr. automatik fordi de er mørklødede.... Det kunne forklare overrepræsentationen af antalle af anholdte som du hævder eksisterer rotw!
Og denne min påstand er ligeså klart udokumenteret som din, og iøvrigt, så er en anholdt jo ikke lig med en kriminel!

Kom nu med noget klar dokumentation! Jeg har tidligere henvist til dette link:
http://www.politi.dk/PUBL/Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%201998 /Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%202000.htm

Hvis du kan komme med nyere og friskere tal end disse, så frem med dem. Det er uhyrlige og udokumenterede påstande store dele af de politiske partiers (valg)kampagner bygger på. Dog har DF dog lagt de rigtige tal m.h.t. indvandring/familiesammenføring på deres egen hjemmeside.

Der er ikke nogen der tager din danskhed fra dig - du kan kun fratages din danskhed hvis du VIL af med den...og det er store dele af samfundet som helhed jo allerede ved at gøre med den alt-om-sig-gribende "anglo- og amerikanificering". Tænk på begreber og dagligdags ting som "Fastfood","Next day service","On-site","Support",Supervision", for ikke at tale om Eminem's stærke tekster, den sorte musikkultur, (fortovs)cafémiljøer der skyder frem hvor man får sig en "latte", slev det tilstundende valg har et skær af USA's 2-parti system med to hovedkandidater som vælgerne skal vælge imellem... I TV oplæres vi i stor stil med livsstilen i halvdårlige amerikanske serier, og vi lader os underholde med udenlandske amerikanske film....Den mad rigtig mange spiser er med opskrifter fra eller er inspireret af madkulturen i asien, afrika, sydeuropa og nordamerika.

Så kom lige igen og sig, at størstedelen af den danske befolkning lever med kun Morten Korch film, hakkebøffer med bløde løg, og snaps om søndagen. Også DF's vælgere har sagt goddag og velkommen til alt muligt andet end "Danskheden". Justuniverse påpegede også en meget kedelig egenskab - nemlig at "danskheden" går fuldstændigt over gevind ligeså snart vi bevæger os ud over landets grænser - tåger und i de sydeuropæiske gader, stangberusede og larmende, og tror vi ejer det hele, tror at fordi vi kommer fra Danmerk, så skal vi forgudes, fodi vi har jo såååådan et dejligt land, og vi ER så gæstfrie og åbne......Vorherre bevares!

Et gammelt mundheld lyder, at man skal feje for sin egen dør først - gør dog det, danmarks mænd og kvinder! Stop Jeres piveri og forsmåethed, det sorte arbejde, socialbedrageriet, hykleriske "værn om det danske", og byd velkommen. Og så straf iøvrigt de der er kriminelle, uanset om de er "etniske danskere" eller ej!
Jeg er generelt stolt over at være dansker, og over hvordan vores velfærdssamfund er skruet sammen. Men p.t. er det da direkte pinligt at vi som nation udstråler denne afsky og ugæstfrihed overfor alt hvad der anderledes...

Når jeg så i samme åndedrag synes at mange af stramningerne er okay, så er det fordi landet ikke skal fungere som socialkontor, ja, men der der ER her, der der opfylder kravene om at måtte være her, dem skal vi altså behandle ordentligt og ligeværdigt!

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 12:08

Berpox.

Vi er i vores grundholdning meget uenige, men da du øjensynligt bruger nogle (hjemme)manipulerede tal og et link der ikke virker, så kan vi ikke diskutere dette sagligt.. Jeg har søgt på www.politi. - derefter på statistik - og derefter på 6 sidste punkt som kaldes Kriminalitet og national oprindelse 2000.

I dette afsnit anføres det, at indvandrere har en kriminel overhyppighed i en størrelsesorden der ikke kan tages fejl af. Det er ganske vist fra år 2000, men tror du at det har ændret sig væsentligt??

Jeg kan ikke kopiere tabeller ind i Kandu, men her ses et uddrag af teksten til tabel 2. i afsnittet "Kriminalitet og national oprindelse 2000"

Citat
2. Kriminalitetshyppighed

Af tabel 2 fremgår, at 3,3 pct. af hele befolkningen i 2000 blev kendt skyldige i en lovovertrædelse. For indvandrere var tallet 4,7 pct., for efterkommere 7,9 pct., og for den samlede gruppe af personer af udenlandsk oprindelse 5,0 pct.. Det svarer det til, at indvandrere og efterkommere har henholdsvis 39 og 132 pct. højere kriminalitetshyppighed end hele befolkningen. Efterkommernes høje frekvens har tæt sammenhæng med en skæv aldersfordeling i gruppen, jf. det senere. For den samlede gruppe af indvandrere og efterkommere (i det følgende: personer af udenlandsk oprindelse) er der tale om 47 pct. højere kriminalitetshyppighed.

Og så lige til dit vrøvl om danskernes anglofile tendenser. JA og hvad så??? Det er sgu da noget vi selv vælger eller ikke fravælger. Jeg mener sandelig osse at Danmark og danskerne er bedre tjent med en anglofil påvirkning, end en multinational indvandring primært fra Afrika og mellemøsten. I øvrigt ser jeg en mega stor forskel på indvandring og påvirkning. Landet oversvømmes jo ikke af Donutædende/ Colabællende amerikanere med en katastrofal kriminel overhyppighed.

Dit billige forsøg på at farve din holdning, om at danskere ter sig som idioter, når de rejser rundt ude i verden, kan du godt glemme. Jeg ved ikke hvor du kommer i verden, men jeg rejser en del, og ser ikke danskerne te sig som du beskriver det. At der ind i mellem er nogle, der går over stregen og ender på en forrside i Ekstrabladet i en agurketid, er ikke holdbart statistisk materiale. Jeg mener, at hvis min tante faldt ned med en flyver, betyder det jo ikke at tanter falder ned med flyvere..... vel bertox??

Og lige.... Gu er vi da gæstfrie, men vi forventer da at gæster uden opfordring og rejsetilskud rejser igen. Ellers kan man jo dårligt kalde dem gæster.

Så om igen bertox, og skrot din pladderhumanisme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 12:30

nå.. prøver lige igen med det link. www.politi.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 14:53

Antallet af straffelovsforseelser for mænd med en ikke-vestlig baggrund er 141 procent højere end for alle mænd i den danske befolkning set under ét.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 15:12

Nu skal du være præcis rotw, så sagligheden ikke sløres, og det hele blir en stor gang slaskeri med udokumenterede tal.

Den statistik, som jeg ovenfor jeg refererer til, omtaler indvandrere under et, og ikke kun mænd, og var i 2000 "KUN" 132 % og ikke som du skriver 142 % - men det har måske ændret sig frem til nu. Hvis.... så dokumenter det venligst.

Den tabel nævner osse tallet 47 % som højere kriminalitetshyppighed. Jeg kan ikke gennemskue deres beregningsmetoder, men for mig er det i princippet ligegyldigt om den kriminelle overhyppighed er 47 % eller 132 % eller 142 %. Så længe den er mere end 0 (NUL) så er den alarmerende meget for stor.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 15:12

nu er det jo heller ikke mere ind 1 uges tid siden at der bliv oplyst i tv-avisen at en udersøgelse viste at af alle anholdte var ca. 75% fremmedherkomst i københanv og ca. 25 % uden på lander

nu er det jo sådan er der skal et politisk flertal til at lave en "rigtig" undersøgelse om anholdte / fængslet fremmed og da det Kun ville fremme DF sker det jo ikke lige forløbet vel "de statistikker/undersøgelser der laver viser jo at det ikke er et lille problem"
men kunne man få de rigtige tal frem ville den danske befolkning få sig et mega sjok

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 15:19

www.eb.dk slutningen af januar måned

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 15:22

rotw.

Ikke fordi jeg vil modsige mig selv, men at være anholdt er ikke det samme som at være sigtet og evt. domfældt. Og TV-avisen..... tjaeee når det står i avisen, så er det sandt Ik??

rotw ...... du skriver osse: "men kunne man få de rigtige tal frem"
Hvor har du så dine tal fra, og er de rigtige???? *LOL*

Hvor har du dog det fra, at det kræver et politisk flertal at få en rigtig undersøgelse?? Jeg synes du bare er imod de fremmede for at være imod, og kyler om dig med løsrevne bemærkninger og alm. fordomsfyldte menninger. Det er noget lort for sagligheden, og du gør sagen en bjørnetjeneste på den måde. Kan du ikke lægge mere saglighed og dokumentation i dine indlæg, så knyt sylten og lad os andre drøfte det ... sagligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 15:25

Ærlig talt rotw.

Du tror sgu da ikke jeg gider lede hele sandhedens højborg (Ekstrabladet) igennem, fordi du ikke magter at angive et link, der fører til det du påberåber dig som sandheden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 15:53

1 så fremt politiet skal lave en undersøgelse at fremmed anholde / fængsket kraver det jo at der er nogle i toppen der skal godkende at der bliver lavet en underøgelse (justisministeren) som skal have et flertal i "folketinget rets råd" dvs folketinget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 16:20

rotw.

Jeg indser at du er en af disse betonpianister, som skøjter rundt med skyklapper og ørepropper, og ikke kan sige andet end: "Øhh de er fremmedarbajdere, de skal hjæm. "Øhh de er fremmedarbajdere, de skal hjæm."

Hvor sagligt og befordrende for en debat om så alvorligt et emne. Spekulerer på om du i virkeligheden selv er fremmedarbejder, da din almenvden, ligger langt under niveauet for en normal dansker, og minder meget om det ringeste af deres formåen.
(Bemærk, at jeg ikke nævnte stavning, grammatik og sætningsopbygning)

Det næste indlæg jeg skriver skal du ikke spilde tid på. Du er vant til Ekstrabladet, så den tekst du ser der, ligger langt over hvad du formår at tolke og forstå.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 16:32

Jeg har klippet lidt ud fra Danmarks Statistik på adressen:
http://www.dst.dk/Statistik/Nyt/Emneopdelt.aspx?si=33&msi=5

På den adresse klikker man i emneopdelingen på det der hedder "Sociale forhold og retsvæsen, og derefter på underteksten "Kriminalitet og national oprindelse.

Her finder man adgang til opgørelse for 2000 og 2002 som klikkees frem som pdf. fil

Personligt finder jeg det i princippet ikke særlig interessant, hvor stor deres kriminelle overhyppighed er (som jeg tidligere nævnte) men at den er VÆSENTLIG større end for etniske danskere. Overhyppigheden er bare et udtryk for hvor alvorligt problemet er. Den er under alle omstændigheder for stor, når den overstiger den danske kriminalitets-hyppighed. At den så osse er for stor, er en ganske anden sag, og det skal der selvfølgelig osse arbejdes med, men det er en helt anden historie og skal tackles i andet regi

(rotw vil nok smide ALLE der laver kriminalitet ud, og jeg fristes til at spørge den der rotw.... smides hvorhen??? LOOOL)

********************************************
NYT FRA DANMARKS STATISTIK
Emnegruppe: Sociale forhold, sundhed og retsvæsen
Kriminalitet og national oprindelse 2002
Nr. 235 • 27. maj 2004

Indvandrere og efterkommere havde flest lovbrud Andelen af indvandrere og efterkommere, som i 2002 blev dømt for mindst én lov-overtrædelse, var betydeligt højere end for befolkningen med dansk oprindelse. En ny undersøgelse viser, at mænd med udenlandsk baggrund havde et kriminalitetsindeks på 138 mod 100 for samtlige mænd i Danmark. Kriminaliteten for mænd af uden-landsk oprindelse var altså 38 pct. højere end kriminaliteten for alle mænd i befolk-ningen under ét. For mænd med dansk oprindelse var kriminalitetsindekset 96, dvs. 4 pct. lavere end det samlede gennemsnit. Kriminaliteten er højere for både indvandrere og efterkommere end for befolkningen med dansk oprindelse Kriminalitetsniveauet for mandlige indvandrere og efterkommere under ét er steget siden 1995, fra et indeks på 124 i 1995 til 138 i både 2000 og 2002 – dvs. uændret siden 2000. Udviklingen dækker over en betydelig stigning for efterkommerne, fra et indeks på 164 i 1995 til 198 i 2002, mens der for indvandrerne har været en mere beskeden stigning i kriminalitetsindekset fra 121 til 130. For indvandrergruppen er indekset i øvrigt faldet svagt siden 2000. De 15-64-årige efterkommere udgør en be-grænset andel af det samlede antal indvandrere og efterkommere i aldersklassen, nemlig 10 pct. pr. 1.1.2002. Kriminaliteten er steget for efterkommere Kriminalitetsindeks for indvandrere og efterkommere. Aldersstandardiserede indeks for 15-64-årige mænd, hvor indekset = 100 for samtlige mænd i befolkningen i alle år.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 17:24

det er man heldigvis i gang med

vil lande ikke modtage deres egne borger så må man jo lukke for pengekassen til det på gældene land

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 17:31

Øhhh roth.....Jeg skrev "ALLE der laver kriminalitet"

Hvor vil du smide dem (etniske danskere) hen, når deres hjemstat er Danmark?? Vil du lukke for pengestrømmen fra Danmark til Danmark?? LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 17:40

Nå... Jeg er lige blevet belært om, at jeg skal tale pænt til dig, så udtrykket "knyt sylten" skal du overhøre, og bytte det ud med, at du nok skal overveje hvilke tal meninger og holdninger du offentliggør, hvis du ikke vil skade sagen mere end du gavner den.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 17:41

det er det de danske fængsler (*** hoteller) bruges til

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 17:43

PS danmark modtager gerne deres EGNE borger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 17:53

Hmmm. Jeg gir op rotw. Dit tunnelsyn gør, at vi ikke kan debattere sagligt

Det er netop din måde at anskue tingene på, som gør at jeg IKKE kan stemme på DF. Det parti har klart sin eksistensberettigelse, men må efter min mening for ingen pris få for megen magt.

De synspunkter du lægger for dagen og måden at effektuere dem på, er kendetegnet for alt for mange DF fans, og partiet skal derfor begrænses til kun at være "vagthund" for, at en mere tidssvarende ledelse af landet ikke blir for blødsøden.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-05 18:06

det var jo det der skete ved sidse valg nu var det blivet formeget

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-02-05 18:49

>>Klumme<< Allerførst - link'et der ikke virker - det må skyldes Kandu's besynderlige ombrydning

http://www.politi.dk/PUBL/Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%201998/Kriminalitet%20og%20national%20oprindelse%202000.htm

For nu ikke at forplumre billedet fuldstændigt, og hvis vi holder fast i de tal der trods alt er tilgængelige på nettet, så er overhyppighed af strafferetlige afgørelser jo ikke det samme som antallet af strafferetlige afgørelser!

Hvis der er en overhyppighed på 132% så svarer det til at 7,9 procent af "efterkommere" har en strafferetlig afgørelse - mod hele befolkningens 3,3%. Dette afspejles jo i tabel 1 hvor indvandre og efterkommere heraf tegner sig for 13.653 afgørelser ud af 121.197 afgørelser fordelt over hele befolkningen. Hertil skal så lægges:

Citat
En større del af indvandreres og efterkommeres kriminalitet end af den øvrige befolknings kriminalitet vedrører straffeloven. Denne overvægt af straffelovskriminalitet beror først og fremmest på forholdsvis mange ejendomsforbrydelser, herunder især tyverier. I den offentlige debat om kriminalitet blandt indvandrere og efterkommere er det typisk deres overhyppighed med hensyn til volds- og seksualforbrydelser, der fokuseres på, men reelt er overhyppigheden på disse områder mindre end på tyveriområdet: 186 pct. på tyveriområdet mod 152 pct. på voldsområdet og 125 pct. for seksualforbrydelser. Det skal samtidig bemærkes, at især sidstnævnte område vedrører meget få lovovertrædelser: 75 indvandrere og 8 efterkommere blev i 2000 dømt for seksualforbrydelser mod 397 i den øvrige befolkning.

Med hensyn til voldsforbrydelser kan nævnes, at ud af samtlige strafferetlige afgørelser for simpel vold (§ 244) angik 14,7% (i absolutte tal: 501) indvandrere og 2,9% (99) efterkommere, mens tallene for strafferetlige afgørelser for alvorligere vold (§§ 245-246) var henholdsvis 20,9% (140) og 4,0% (27).

Ja, vi er grundlæggende uenige Klumme, ellers var der ikke nogen diskussion Men at begynde at påstå at der er hjemmemanipulerede tal fremme i mine indlæg, det er noget vås! Jeg har fremlagt de tal jeg har kunnet finde tilgængelige på nettet - og da ingen åbenbart kan finde yderligere/nyere tal må vi gå ud fra dem, da alt andet er gætværk og følelser.

Derudover tror jeg du læser mine indlæg som fanden læser bibelen - jeg forventer klart, at folk kan opføre sig ordentligt, at de følger landets love, akkurat som jeg forventes at følge lovgivningen når jeg er udenlands. Men jeg forventer også, at du og jeg, og alle andre i kongeriget, støtter de grundlovssikrede rettigheder angående ytrings- og religionsfrihed!

Du skriver
Citat
hvis min tante faldt ned med en flyver, betyder det jo ikke at tanter falder ned med flyvere..... vel bertox??

- nej, netop ikke - at 1 indvander er kriminel, betyder jo ikke at de næste 9 er kriminelle. Så skrot din slappe argumentationsteknik, den virker ikke!
De steder i verden jeg kommer rundt, opfører danskerne sig da heldigvis også generelt pænt og ordentligt, men der er altid den "hårde kerne" som falder ved siden af - det er dem der er synlige på de græske, spanske, italienske og tyrkiske feriesteder. Rejser man længere ud i verden ser det knapt så slemt ud, og her kunne jeg så postulere, at det gør kun de' der ikke er bange for det fremmede Så kay, dén får du, det var nok lige lovligt meget generaliserende at omfatte alle danskerne!

Og dit harske udfald mod, at jeg påpeger at vi alle som een har anglofile tendenser, kan jeg simpelthen ikke tage alvorligt! Hvis du vitterlig vil bevare danskheden - danmark for danskerne - så må du også fravælge de udenlandske påvirkninger! Du lever i en verden der er kommet tættere på dig end den var for 20 år siden, og impulserne udefra er mangedoblet!

Det er snævertsynet og egositisk hvis du ikke er parat til at dele goderne 100% (her taler jeg om demokrati, ytrings- og religionsfrihed, ligestillingsdebatter, adskilt kirke og stat (ja ja - ikke helt, det ved jeg godt...), lovgivende, udøvende og dømmende magt er adskilt, hospitaler, skoler/uddannelsesinstitutioner osv.), og udbrede den "religion" at den vestlige verdens kapitalistiske struktur er noget at sigte efter. Så VIL du lade folk i stikken ude i den store verden.

Det er min holdning. Og så vidt jeg kan se, så kan du ikke tolerere, at der er brådne kar i alle lejre - indvandrere og flygtninger er også mennesker, der fejler. Og som sagt så mange gange før - straf dem der er kriminelle, og giv de øvrige en reel chance for at være smmen med os, og tage "ved lære" af vore værdier.

Jeg synes det er skammeligt, at en folkemasse (dankerne) på denne måde kan lægge en anden befolkningsgruppe for had, på grund af en minoritets overhyppige kriminalitet.

Derudover, så må jeg sige, at du er god til at argumentere, men din mening bliver ikke mere rigtig af at svine rotw m.fl. til. Holdningen kan være akkurat ligeså god som din eller min, men den skal klart bygge på facts når der kommer tal ind i billedet. Og statistik burde DF's vælgere nok sætte sig mere ind i, før man bare gør de fremmede til syndebukke for alskens ulykker.

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-02-05 19:29

Der er sq gået lige lovlig meget Berpox og Klumme i denne diskussion!
I vil BEGGE have ret, men INGEN af jer har ret. I hvert fald ikke 100% - og selvom diskussionen er både alvorlig og I begge formulerer jer fremragende og sagligt, så fjerner jeg lige fluelorten.

//Creamy

PS. I fredags fik én kollega's søn bøllebask af fire SNOTDUMME Iranere på vej hjem fra en ungdomsklub. Den danske dreng er 13 år. Iranerne var alle mellem 23 - 26 Han kendte ingen af dem - havde faktisk aldrig set dem før - de var blot irriterede og kedede sig. Tænk lidt over, hvor hulen de bør sendes hen

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 07-02-05 19:33

Jeg har ikke noget at bidrage med. Ville blot sørge for at jeg ikke modtager flere mails når der er indlæg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 19:53

Creamygirl.

A - B - C - D - DF - V - Ø - SF - M - CD (har jeg glemt nogen) burde alle som een politisk advokere for en sigtelse, og domfældelse i løbet af 24 timer, med en dom der hedder udvisning for livstid. Lad os ikke spilde skattekroner og tid på at fængsle dem i Danmark. Man kunne konfiskere hvad de ejer og give dette til skadelidte.

Der er i mine øjne INGEN... jeg gentager INGEN formildende omstændigheder!!!!

Klumme

Kommentar
Fra : macau

Dato : 07-02-05 19:55

jeg har kun en komentar,,,,,glæder mig til 4 år mere med pia og anders og lad os så håbe at de strammer bissen en del mere med hensyn til de vansklige"fremmede"ved godt hvor +`et skal sættes.

macau

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-02-05 20:20

creamygirl> Jeg tror ikke det handler om "nogen steder at sende dem hen". Heller ikke de 95% danske eksempler jeg har på det samme. (Også mod både flygtninge og indvandrere)
Jeg tror, at hvis småtskårne danskere, som har så meget, at de ikke kan se skoven for bare træer, havde behandlet dem anstændigt fra starten af, så ville der ikke have været nogen nævneværdige problemer.
Det er for nemt her bagefter at læne sig tilbage og sige "se hvad de gør de s.... nu må folk da fatte det."
Det var længe før, at kæden hoppede af, og det er altså ikke deres skyld. Det er vores fælles ansvar, og det er nok ikke "hjerner" som Pia, der formår at rydde op i den suppedas.....

Kommentar
Fra : macau

Dato : 07-02-05 20:36

der er kun en vej,,det er retur til deres hjemland der får de en straf de forstår,det kan være en afhugget hånd eller fod,eller det der er værre.Når først der er et par hundrede stykker der har prøvet det så er jeg sikker på at andre tænker sig om inden de dummer sig.de er trods alt gæster,og gæster opfører sig som værten forlanger.

macau.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-05 21:23

justuniverse
Det var sgu en vattet holdning at have overfor en sag hvor en sagesløs 13 årig dreng er blevet overfaldet af fire voksne mænd.
"At hvis småtskårne danskere havde behandlet dem anstændigt".......

Hvor fa'en ved du fra, at de ikke er blevet behandlet anstændigt?,

Men jeg kan da godt se, at sådan en snotdum hvalp skulle vide bedre end at lægge sig ud med og provokere fire stakkels frustrerede, forfulgte indvandrere der har haft det ÅH så slemt, at de bliver nødt til at tæve ham for at få afløb for deres frustrationer og traumer fordi de ellers vil gå i stykker psykisk over det modbydelige ugæstfrie samfund de har valgt til at skulle indrette sig efter deres krav.
(Håber du fatter ironien)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-02-05 21:32

Min åndelige nestor tillader ikke, at jeg replicerer det åndsforladte indlæg der kom fra justuniverse i et sprog, som jeg ville finde passende for den slags holdninger. Så jeg vil nasse lidt på Dova, og blot sige at jeg er enig med hende.

Dette fører ikke til noget konstruktivt med 2 rabiate yderpunkter som rotw og justuniverse, så jeg trækker mig. Jeg fjerner ikke FL, men kigger med ind i mellem

PS.
Glimrende skrevet berpox, men enige er vi ikke, og jeg gider ikke mere.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-02-05 22:17

Klumme>Så lykkedes det alligevel at findet et sprog til anledningen (der peger i retning af åndsforladt), trods manglende tilladelse.

Jo, dova, jeg forstår udmærket ironi. Og præsenteret med det formål og med det syn du repræsenterer (eller magter) er jeg enig i (eller forstår) din reaktion.

Jeg havde håbet, at man (og ikke mindst du) trods alt kunne se ud over det nævnte eksempel (og i øvrigt lade være med at ignorere, at jeg kender 95% andre eksempler, hvor det var danskere, der opførte sig uhørt - også overfor sagesløse indvandrere, men også over danskere)

Jeg mener ikke, at man kan forsvare, at en 13 årig knægt bliver overfaldet af nogen som helst. Jeg mener heller ikke at det er ok at min egen nevø og hans ven blev overfaldet og slået bevidstløs af to indvandrere i Århus. (Fuldstændig ubegrundet). Min nevøs egen reaktion var at sige "det er så ærgerligt, for det var lige en overgang svært at bevare sit menneskelige syn på flygtninge.. men omvendt.... det var jo bare lige de tre....."

Jeg er også selv blevet overfaldet, men det var af danskere. Og jeg er ikke engang hverken flygtning eller indvandrer!!!! (endnu...)

Der er ikke nogen, der skal overfalde nogen!!!!! Og flygtinginge og indvandrere i Danmark skal da slet ikke overfalde nogen! Helt enig. Det manglede da bare. Man kan da undre sig over, at når de nu kommer fra al den elendighed osv... (og man kan undre sig med rette). Men dels er det ikke hverken fair eller realistisk at dømme ud fra de statistikker vi er blevet præsenteret for. Men bare fordi man undrer sig kan man jo ikke bare springe til den første og bedste forklaring... (det er i hvert fald stik imod, hvad du ellers plæderer for i forhold til videnskab, dova)

"så og så mange procent flere indvandrere (og hvorfor ikke skrive "folk med en anden farve" er blevet anholdt end danskere" Jo, det tror jeg da gerne med den holdning der er til farven. Er der optræk til problemer, og det er 7 fejlfarvede, så bliver de alle anholdt. Er der tilsvarende optræk til ballade blandt den ariske race, så slipper de med en henstilling. Det kan da hurtigt lave statistik....

I debatten er det bare så kvalmt at høre om "danskheden" som noget ophøjet når man glemmer at tolerance, forståelse og ikke mindst indsigt også er danske dyder.

Men ok. Det slår nok ikke folkedans....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-02-05 22:21

Øh hov. Min nevø + hans ven = to, men tre indvandrere....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-05 08:24

Det gælder i politik, at man kan danne sine holdninger, og have sine argumenter rodfæstet i ideologier og menneskesyn fremfor enkeltsager.

Selvfølgelig er det forfærdene at nogen i det hele taget får klø - og de 3 åbenbart ikke særligt kløgtige unge mennesker, bør selvfølgelig blive retsforfulgt og dømt. Om det så er fængsel, behandlingsdom, eller evt. en udvisning er op til retssystemet af afgøre. Og udvisning kan man altså ikke foretage for personer med dansk statsborgerskab!

- og husk så lige på, at ansvaret for en vellykket integration, er op til DIG, op til MIG, op til dine kollegaer, dine forældre, din arbejdsgiver, din lærer, dine børn - kort sagt, det er ikke op til "samfundet", men op til os alle!

Så lad dit menneskesyn sige nej til jantelov, semi-racisme, egoisme, samt snævertsynethed, og sig istedet ja til tolerance, demokrati, ytrings- og religionsfrihed, ligestilling, ligeværdighed og anstændighed.

Om rotw og justuniverse er rabiate kommer vist an på øjnene der ser.
Generelt skal man nok blot passe gevaldigt på ikke "kun" at danne sine holdninger udfra ekstrabladets læserbrevs-spalter, BT's forsidehistorie, tv-nyhederne og "Hjemmet"s artikler om lykkelige hvide familier.

Uanset om DF får magt som de har agt, så kan "globaliseringen" ikke hindres, vi har brug for en vis arbejdsstyrke til at tjene valuta hjem til landet, så vi kan give vore gamle en anstændig tilværelse de (sidste) år hvor de har behov for pleje og omsorg, og så vi kan give vore unge en brillant uddannelse. "De fremmede" er en ressource, som "danskheden" ikke kan se for andesteg, aftenkaffe, og lørdagshjørnet........!

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-05 09:57

Bertox
Som jeg skrev, så kiggede jeg med, og kan ikke lade være at kommentere en passus i dit indlæg. Du skrev: "og husk så lige på, at ansvaret for en vellykket integration, er op til DIG, op til MIG, op til dine kollegaer, dine forældre, din arbejdsgiver, din lærer, dine børn - kort sagt, det er ikke op til "samfundet", men op til os alle!"

Glemte du ikke indvandrernes eget ansvar for at blive integreret, eller har jeg bare misforstået noget. Det forekommer mig at være en umulig opgave at integrere mennesker der ikke vil integreres, og samtidig kun har foragt tilovers for de værdier, normer og love som samfundet de er flygtet til bygger på.

Og kom så med den igen bertox, at det ikke er alle der er sådan. NEJ bertox igen igen.... det ved jeg godt, og det er heller ikke de indvandrere der fungerer, som har indrettet sig efter vores samfund, og positivt har medvirket til deres egen integrering der bekymrer mig. Det er de andre..... resten. Det er jo nok osse dem, der figurerer i statistikken med den kriminelle overhyppighed - tror du ikkr bertox?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-05 10:17

Åh jo - naturligvis, Klumme, det ligger implicit i forudsætningerne, og bl.a. dækker "os alle" jo også over indvandrere og flygtninge, såvel som bøsser, lesbiske og budhister.

Men ansvaret for at få integreret flygtninge/indvandrere på arbejdspladserne ligger altså primært hos arbejdsgiverne, private såvel som offentlige - og hos arbejdstagerne der skal se "de nye danskere" som ligeværdige på arbejdsmarkedet. Man bliver ikke integreret hvis ikke man "lukkes ind i varmen".

Der er mange der ikke "tør tage sådan en indvandrer ind", for "de gider jo ikke stå op om morgen", eller "de ligger med røven i vejret med hovedet mod Mekka 17 gange om dagen", eller "de stjæler med arme og ben", eller "af hensyn til mine kunder vil jeg helst have danskere", eller...ja undskyldningerne er mange, og mangeartede.

Så drop dit pernittengrynsfis Klumme, blot fordi jeg ikke nævnte indvandrernes ansvar og indse at også DU bærer en del af ansvaret.

Vi er enige (!) om, at det er de der tegner sig for overhyppigheden der er problemet. Men i den offentlige debat, oversvømmes landet jo af indvandrere der ikke vil integreres, og som kun kommer hertil for at nasse på de offentlige ydelser, og som alle går ind for æresdrab, tvangsægteskaber osv., og disse holdninger understøttes af bl.a. de nævnte undskyldninger der florerer.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-05 11:27

bertox.
Det er muligt at det var implicit for dig, men da det er den gruppe det hele handler om, synes jeg stadig det er påfaldende, at du ikke nævnte den.

Der ikke tale om pernittengrynsfis bertox. Jeg arbejder sammen med indvandrere til hverdag, og det er for at sige det mildt en blandet fornøjelse. Uanset at mange af disse er dansktalende og "velintegrerede" skider de åbenlyst og med et grin på vores love, regler og normer. De kan alle de tricks der skal til for at omgå indkomstbeskatningen, og det gennemføres med stor snilde og indgreb i plomberet teknik, foruden svindel med sygedagpenge. De snyder og er møg ubehagelige i deres adfærd, og bliver ofte fravalgt.

Og kom så med den igen bertox.... sådan er de vel ikke allesammen... NEJ bertox det er de ikke, men igen......... Ajiiii jeg gider ikke mere. Du er ligeså fyldt med fordomme, som dem du beskylder for denne brist, bare med modsat fortegn.

Den helt korte version er blot: Du synes de skal være her. Din grund = Pladderhumanisme - Jeg synes ikke de skal være her. Min grund = Realisme.

Mvh
Klumme.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 08-02-05 12:10

Klumme - du tager inderligt fejl...og du VIL skære alle over en kam! De fremmede er i dine øjne og Dansk Folkeparti's vælgerskare helt ens allesammen. Ellers kom du ikke med platdumme argumenter som dem du kommer med vedr. indkomstbeskatning, sygedagpengesvindel m.m.

Du nægter at se i øjnene at hvis (og jeg skriver HVIS!) 10% af befolkningen er indvandrer/flygtning, og 12% af disse antages at være kriminelle, så er det 1,2% - skriver een komma 2 procent (!) - af befolkningen der kan antages at være et reelt problem - i hverttilfælde i sammenhæng med strafferetligt afgjort forhold. Har du i din hverdag adgang til viden om svindelnumre, så skal du da gøre noget for at få stoppet svindelen, uanset om det er den arbejdsløse og fup-separerede, sort-arbejdene murersvend Andersen, eller det er Fætter Hassan der arbejder sort i onkel Nerhuz kiosk og langer Polske sodavand over disken uden om told og skat.

De fremmede der har fået lov at være her, skal behandles ligeværdigt, og de skal integreres.
Min grund = realisme

De fremmede skal ikke være her:
Din grund = pladder-nationalisme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-02-05 12:28

Bertox.
Først... Jeg stemmer IKKE DF.

Hvis dine tal (1,2 % af den samlede befolkning 5,5 mio) er korrekte, og det er de nok, så er det i løse tal 66.000 personer det drejer sig om. Ud med dem........Du vil øjeblikkelig sige, at det kan man ikke, hvis de er danske statsborgere. Nej men så laver vi loven om, og fratager dem deres statsborgerskab. Derefter indføres der fremover midlertidigt statsborgerskab, som gøres betinget af ren straffeattest over en given tidsperiode og samtidig en straf, der hedder betinget frakendelse af statsborgerskab.

Denne diskussion tror jeg efterhånden kun interesserer os, så jeg vil atter forsøge at trække mig ud. Skal vi debattere dette yderligere, så mener jeg vi er nødt til at være fysisk sammen over en kop kaffe. Men sån' fungerer Kandu ikke , så jeg vil sige End of story

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : Hansen..

Dato : 09-02-05 11:42

Folket har talt....

Kommentar
Fra : macau

Dato : 09-02-05 11:50

jaaaa,,,og de gjore det fornuftigt,,,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-02-05 17:00

24 pladser 3 største parti igen så er det vist sagt jubii og

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-05 21:16

Jeps, tillykke med mandaterne

Jeg glæder mig over den trods alt moderate stigning i DF's favør, og ellers så begræder jeg, at VK regeringen er afhængige af DF's støtte i den fremtidige regeringsperiode - for det er jo utopisk at forestille sig at R vil være samarbejdsvillige til højre i tinget i ret meget andet andet end EU spørgsmål...

mvh berpox - med et inderligt ønske om, at vi alle i fremtiden vil udvise større grad af tolerance og samarbejdsvilje på tværs af religion, politisk observans, køn, hudfarve og etnisk afstamning.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-05 23:01

Det er da pragtfuldt, at 444.000 vælgere stemte ja til at bevare dansk kultur, det fællesskab, som vi allesammen har.

Der er nogen, der siger at danskerne er en slags "stamme", -. vi er mennesker, der har en masse til fælles og et sammenhold. Ja, det er jo det, der er det skønne ved at være dansk, om du kommer fra Jylland, fra Nørrebro, fra Lolland eller fra Ærø, så har vi straks en masse tilfælles og et fælles værdigrundlag, både ting, voi har lært i skolen, og ting vi ved fra vores livserfaringer. Hvorfor vil de cafe-radikale kaste alt det overbord, fordi de er åh så begejstrede for islam, sharialovgivning og kvindelig undertrykkelse (hustruvold, omskæring, tvangsægteskaber)? Hvor er det synd, at det gamle frisindede parti er blevet forvandlet til en parodi, hvor alting i håndtasken er lige godt!

Så, jeg siger ligesom alle I mange andre i dette forum: Tillykke til DF med det fantastiske resultat., Håber I kan holde regeringen på plads, så de ikke efteraber alle de narrøve,..ja, ikke mere her. Der er hårdt brug for jer, DF, keep cool og hold fast!!

PS: Undrer mig over, at Bertel Haarder er så ivrig efter at få arabisk sprog som valgfag i gymnasiet? De fleste mener vel i dag, at arabisk er - ja, undskyld jeg siger det - "et tabersprog", fordi hele den industrielle udvikling i Østen sker i Kina og Indien og udenom de arabiske lande. Nej, hvis Haarder tænkte sig om, og var interesseret i dansk industris udvikling, så ville han vel nærmere gå ind for undervisning i kinesiks som valgfag! Men nej, han og Ulla Tørnæs elsker det arabiske.-....hun vil jo også have undervisning om islam i gymnasiet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-05 23:01

Det er da pragtfuldt, at 444.000 vælgere stemte ja til at bevare dansk kultur, det fællesskab, som vi allesammen har.

Der er nogen, der siger at danskerne er en slags "stamme", -. vi er mennesker, der har en masse til fælles og et sammenhold. Ja, det er jo det, der er det skønne ved at være dansk, om du kommer fra Jylland, fra Nørrebro, fra Lolland eller fra Ærø, så har vi straks en masse tilfælles og et fælles værdigrundlag, både ting, voi har lært i skolen, og ting vi ved fra vores livserfaringer. Hvorfor vil de cafe-radikale kaste alt det overbord, fordi de er åh så begejstrede for islam, sharialovgivning og kvindelig undertrykkelse (hustruvold, omskæring, tvangsægteskaber)? Hvor er det synd, at det gamle frisindede parti er blevet forvandlet til en parodi, hvor alting i håndtasken er lige godt!

Så, jeg siger ligesom alle I mange andre i dette forum: Tillykke til DF med det fantastiske resultat., Håber I kan holde regeringen på plads, så de ikke efteraber alle de narrøve,..ja, ikke mere her. Der er hårdt brug for jer, DF, keep cool og hold fast!!

PS: Undrer mig over, at Bertel Haarder er så ivrig efter at få arabisk sprog som valgfag i gymnasiet? De fleste mener vel i dag, at arabisk er - ja, undskyld jeg siger det - "et tabersprog", fordi hele den industrielle udvikling i Østen sker i Kina og Indien og udenom de arabiske lande. Nej, hvis Haarder tænkte sig om, og var interesseret i dansk industris udvikling, så ville han vel nærmere gå ind for undervisning i kinesiks som valgfag! Men nej, han og Ulla Tørnæs elsker det arabiske.-....hun vil jo også have undervisning om islam i gymnasiet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-05 23:01

Det er da pragtfuldt, at 444.000 vælgere stemte ja til at bevare dansk kultur, det fællesskab, som vi allesammen har.

Der er nogen, der siger at danskerne er en slags "stamme", -. vi er mennesker, der har en masse til fælles og et sammenhold. Ja, det er jo det, der er det skønne ved at være dansk, om du kommer fra Jylland, fra Nørrebro, fra Lolland eller fra Ærø, så har vi straks en masse tilfælles og et fælles værdigrundlag, både ting, voi har lært i skolen, og ting vi ved fra vores livserfaringer. Hvorfor vil de cafe-radikale kaste alt det overbord, fordi de er åh så begejstrede for islam, sharialovgivning og kvindelig undertrykkelse (hustruvold, omskæring, tvangsægteskaber)? Hvor er det synd, at det gamle frisindede parti er blevet forvandlet til en parodi, hvor alting i håndtasken er lige godt!

Så, jeg siger ligesom alle I mange andre i dette forum: Tillykke til DF med det fantastiske resultat., Håber I kan holde regeringen på plads, så de ikke efteraber alle de narrøve,..ja, ikke mere her. Der er hårdt brug for jer, DF, keep cool og hold fast!!

PS: Undrer mig over, at Bertel Haarder er så ivrig efter at få arabisk sprog som valgfag i gymnasiet? De fleste mener vel i dag, at arabisk er - ja, undskyld jeg siger det - "et tabersprog", fordi hele den industrielle udvikling i Østen sker i Kina og Indien og udenom de arabiske lande. Nej, hvis Haarder tænkte sig om, og var interesseret i dansk industris udvikling, så ville han vel nærmere gå ind for undervisning i kinesiks som valgfag! Men nej, han og Ulla Tørnæs elsker det arabiske.-....hun vil jo også have undervisning om islam i gymnasiet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-05 23:01

Det er da pragtfuldt, at 444.000 vælgere stemte ja til at bevare dansk kultur, det fællesskab, som vi allesammen har.

Der er nogen, der siger at danskerne er en slags "stamme", -. vi er mennesker, der har en masse til fælles og et sammenhold. Ja, det er jo det, der er det skønne ved at være dansk, om du kommer fra Jylland, fra Nørrebro, fra Lolland eller fra Ærø, så har vi straks en masse tilfælles og et fælles værdigrundlag, både ting, voi har lært i skolen, og ting vi ved fra vores livserfaringer. Hvorfor vil de cafe-radikale kaste alt det overbord, fordi de er åh så begejstrede for islam, sharialovgivning og kvindelig undertrykkelse (hustruvold, omskæring, tvangsægteskaber)? Hvor er det synd, at det gamle frisindede parti er blevet forvandlet til en parodi, hvor alting i håndtasken er lige godt!

Så, jeg siger ligesom alle I mange andre i dette forum: Tillykke til DF med det fantastiske resultat., Håber I kan holde regeringen på plads, så de ikke efteraber alle de narrøve,..ja, ikke mere her. Der er hårdt brug for jer, DF, keep cool og hold fast!!

PS: Undrer mig over, at Bertel Haarder er så ivrig efter at få arabisk sprog som valgfag i gymnasiet? De fleste mener vel i dag, at arabisk er - ja, undskyld jeg siger det - "et tabersprog", fordi hele den industrielle udvikling i Østen sker i Kina og Indien og udenom de arabiske lande. Nej, hvis Haarder tænkte sig om, og var interesseret i dansk industris udvikling, så ville han vel nærmere gå ind for undervisning i kinesiks som valgfag! Men nej, han og Ulla Tørnæs elsker det arabiske.-....hun vil jo også have undervisning om islam i gymnasiet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 09-02-05 23:01

Det er da pragtfuldt, at 444.000 vælgere stemte ja til at bevare dansk kultur, det fællesskab, som vi allesammen har.

Der er nogen, der siger at danskerne er en slags "stamme", -. vi er mennesker, der har en masse til fælles og et sammenhold. Ja, det er jo det, der er det skønne ved at være dansk, om du kommer fra Jylland, fra Nørrebro, fra Lolland eller fra Ærø, så har vi straks en masse tilfælles og et fælles værdigrundlag, både ting, voi har lært i skolen, og ting vi ved fra vores livserfaringer. Hvorfor vil de cafe-radikale kaste alt det overbord, fordi de er åh så begejstrede for islam, sharialovgivning og kvindelig undertrykkelse (hustruvold, omskæring, tvangsægteskaber)? Hvor er det synd, at det gamle frisindede parti er blevet forvandlet til en parodi, hvor alting i håndtasken er lige godt!

Så, jeg siger ligesom alle I mange andre i dette forum: Tillykke til DF med det fantastiske resultat., Håber I kan holde regeringen på plads, så de ikke efteraber alle de narrøve,..ja, ikke mere her. Der er hårdt brug for jer, DF, keep cool og hold fast!!

PS: Undrer mig over, at Bertel Haarder er så ivrig efter at få arabisk sprog som valgfag i gymnasiet? De fleste mener vel i dag, at arabisk er - ja, undskyld jeg siger det - "et tabersprog", fordi hele den industrielle udvikling i Østen sker i Kina og Indien og udenom de arabiske lande. Nej, hvis Haarder tænkte sig om, og var interesseret i dansk industris udvikling, så ville han vel nærmere gå ind for undervisning i kinesiks som valgfag! Men nej, han og Ulla Tørnæs elsker det arabiske.-....hun vil jo også have undervisning om islam i gymnasiet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-05 23:07

Ja så tror jeg du fik dit budskab igennem Oldboston

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 10-02-05 22:39

Ja mon ikke, aner ikke, hvorfor indlægget blev sendt så mange gange. Måske har Kandu syntes det var så godt, at de ville give folk adgang til at læse det igen og igen...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-02-05 10:59

Det kan være... LOOOOL

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 11:16

Jeg vil lige skrive et digt af Benny Andersen der er ret godt! Og selvfølgelig er det relavant til emnet..da de fleste det der (lyder det som om) stemmer DF gør det fordi de vil bevare det Danske.

Er der noget så Dansk som en kartoffel?
Kartoflen stammer fra sydamerika.

Er der noget så dansk som selve Dannebrog?
Det faldt fra himlen ned engang i Estland
og minder om det schweiziske flag.

Klinger noget mere ægte dansk
end musikken til syngestykket Elverhøj?
Komponeret af en tysker med flittig brug
af svenske folkemelodier.

Pas på
nu bliver det svært:
Findes der noget mere danske end danskerne?
Efterkommere af Danerne
en folkestamme fra Sverige
invaderede vort land en gang i 300-tallet
mens de oprindelige Danskere
Herulerne
de ædle og tapre
men talmæsige underlegne Heruler
blev fordrevet af de grumme svenske Daner
måtte flakke hjemløse om i datidens europa
i flere hundrede år til det omsider
lykkedes nogle få tusinde af disse urdanskere
at nå op til Sverige og bosætte sig der
under den tvivlsomme betegnelse svenskere....

Herfra må i selv læse resten af teksten et andet sted hvis i er interesseret!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-06-05 11:55

Kære Ardnax.

Det er da et meget sjovt digt og har osse lidt historisk interesse, men der ud over har det jo ikke noget med danskheden - DF og den nuværende indvandring i Danmark at gøre.

En stof der måske engang var rent, er i takt med tiden der gik og naturlige årsager blevet tyndet op, men hvis man ikke stopper den unaturlige optynding, så ender stoffet med at være noget helt andet end det oprindelige. Lad os standse optyndingen, mens vi endnu kan genkende det oprindelige stof.

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 12:11

folk..(især nogle ældre mennesker) , men også en af mine veninder stemmer DF fordi de ikke kan lide indvandrernes undertrykkelsen af kvinder og fordi de vil bevarer det Danske. Jeg kan bedst lide at se tingene på verdensplan. Jeg kan også bedst lide hvis politikerne gør det. Jeg støtter EU. Da det giver en større enhed. Så kan det da være bedøvende ligemeget om Margrethe er uden på en mønt eller ej. hvis lande kan samarbejde om bedre velstand for os, for verden, for børnebørnene, oldebørnene, fremtidens børn. Jeg syntes det er smart hvis man har fælles aftaler med nabolandene og deres nabolande, så der ikke opstår "misforståelser" Jeg tvivler foriøvrigt på at denne "fest" af velstand mange i Danmark har er vedvarene hvis ikke at vi borgere af Danmark sørger for et politikerne der sidder ved magten tænker lidt længere end til lille Danmark og pengene til lille Danmark. Vi kan ALENE ikke gøre en skid. (undskyld udtrykket) men sammen med andre lande kan vi være en stemme til bedre vilkår, også for krigsofre. Hvorfor ikke fokuserer på at hjælpe dem der er inde i landet. Jeg mener nemlig kun at man skal lukke dem ind i landet som man har råd til at hjælpe.

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 12:25

Til klumme
Nej det gamle Danmark har intet at gøre med det nye.. Der bliver nød til at være en udvikling i landet. Jeg syntes DF hindrer den nødvendige udvikling af Danmark. Hvorfor ikke bevarer noget så dansk, som at når en gæst banker på og betræder dit hus. Må du give ham mad og drikke, alt andet er skammeligt selv hvis det var en fjende gav man ham husly. Så måtte man ridde ud efter fjenden bagefter og kæmpe!
Hilsen Ardnax

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 12:25

Til klumme
Nej det gamle Danmark har intet at gøre med det nye.. Der bliver nød til at være en udvikling i landet. Jeg syntes DF hindrer den nødvendige udvikling af Danmark. Hvorfor ikke bevarer noget så dansk, som at når en gæst banker på og betræder dit hus. Må du give ham mad og drikke, alt andet er skammeligt selv hvis det var en fjende gav man ham husly. Så måtte man ridde ud efter fjenden bagefter og kæmpe!
Hilsen Ardnax

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 12:25

Til klumme
Nej det gamle Danmark har intet at gøre med det nye.. Der bliver nød til at være en udvikling i landet. Jeg syntes DF hindrer den nødvendige udvikling af Danmark. Hvorfor ikke bevarer noget så dansk, som at når en gæst banker på og betræder dit hus. Må du give ham mad og drikke, alt andet er skammeligt selv hvis det var en fjende gav man ham husly. Så måtte man ridde ud efter fjenden bagefter og kæmpe!
Hilsen Ardnax

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 12:26

ups kom til at sende det lidt mange gange

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-06-05 13:24

Ardnax.

Mine gæster er inviterede, og blir fyrsteligt beværtet, men de bliver ikke boende for evigt samtidig med at de formerer sig og hiver flere slægtninge til middagsbordet. Desuden nasser de ikke på mig og de tar slet ikke røven på mig. Derfor er de velkomne.

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 13:43

Klumme
fint fint, Jeg har da også hørt nogle grumme ting ovre ved naboen, f.eks. slår de deres børn. Det har vi klaget over for det må man ikke i Danmark. Faderen er vist lidt kriminel o.s.v., men du har vel hørt om turisten som holdt ferie og bestemt ikke var alle de ting du siger. Som blev stukket ned. Uden en eneste Dansker var behjælpelig eller ringede efter hjælp. Var det af frygt ingen hjalp? hvad var det der gjorde at ingen trådte til? måske udseenet? Jeg ved det ikke. Jeg ved bare at man ikke kommer nogle vegne ved at styrke sin frygt. Sin frygt for en hver der ser etnisk ud. En frygt for at danmark vil blive et land med rergerende tyrkere. For det er langt ude syntes jeg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-06-05 14:06

Ardnax *SS*

Du er go..... men jeg synes du blander nogle ting sammen. Selvfølgelig skal man ikke styrke sin frygt, men når man er tilbageholdende med at blande sig, tror jeg ikke du alene skal se på om skadesvolder er dansker eller indvandrer. Det handler nok mere om at den vold der udøves i dag er så meget grovere end for år tilbage. En del af skylden for dette tilfalder indvandrerne, som jo beviseligt generelt har et andet syn på menneskeliv end vi traditionelt har, og det gør os forståeligt nok bange. Kig på mit indlæg i denne tråd fra 07-02-05 16:32 og se samtidig Dovas indlæg osse fra denne tråd, som jeg herunder citerer

Citat
Hvis de flygter fra undertrykkelse og præstestyre, er det da underligt, at den styreform etableres her i stor stil, og har stor tilslutning, med ekstremistiske, fundamentalistiske Imamer, der gør alt hvad står i deres magt for at få deres "undersåtter" til fortsat at holde fast i deres deres kultur og levevis.
hvis det var det folk flygtede fra, ville de da vende det ryggen også her i landet.

Der er mange indvandrere der klarer sig udmærket, og dem hører man ikke noget til, men desværre så er det den anden gruppe, de kriminelle voldsmænd, platuglerne, provokatørerne, hærværksdrengene, systemsvindlerne mv. der er synlige, og derfor ofte tegner det generelle billede af indvandrerne.

Du skal bestemt ikke underkende muslimernes ønske om at tegne dagsordenen i de lande de indvandrer til (invaderer).

Kommentar
Fra : stevenklein

Dato : 22-09-05 22:41

Inden besvarelsen på indlægget, kan du så ikke lige definere UDansk.. Hvad er der UDansk ved Dansk Folkeparti? Hvad har DF overhovedet med Slaver at gøre? Dansk Folkeparti er ikke spor racistiske, de er Nationalistiske og værner om de Danske traditioner og stolthed! Det er måske svært at se som UDansker, og måske en person, som er nysprunger medlem af græsrødderne..

Men svar mig først på mit spørgsmål, så svare jeg på dit.!

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 14-01-06 19:30

macau lyder som om han er blevet hjernevasket.

jeg arbejder på et asylcenter og i finder ingen af de ansatte der stemmer på dansk folke parti. men den dårlige start de får på sådan et center (hvor de kan være i flere år) er det da klart nogle falder igennem og får en dårlig start.

jeg tor at grunden til at udlændinge debatten er så meget oppe i folketinget og medierne er forresaget af flere ting, to af dem:

- specielt op til valget var danskerne meget forvirrede over hvilket parti de skulle stemme på og det er åh så let at tage stilling for mange til "indervandresørgemålet" så derfor blev det blaæst ud af proportion

- som sagt er danskerne forvirrede fordi partierne er begyndt at minde om hinanden og for at vi kan kender foreskel bruger partierne indvandrene for at differantiere sig fra hinanden

jeg synes tilknytningen til dansk folkeparti er et "Glistrup-syndrom" , den gnag fremskridt partiet vandt frem, gjorde netop det fordi dankserne synes at politik var blevet kompliceret og svært at finde rundt i. men glistrup kom med nogle klare, tydlige og "letforståelige" udtagelser, og derfor vandt han tilknytning. det er da vist det samme med ritt-pigen

Kommentar
Fra : kimbekker

Dato : 22-01-06 02:30

Utroligt mange har en kommentar til DF. Og ingengang særligt sjovt er en masse desværre på bølgelængde med DF. Min gode ven Peter og jeg diskuterede en dag dansk politik. Peter fremførte at DF. føre sig frem som en slags old fasion Socialdemokrati, og lige indtil Lykketoft skrev socialisme ud af programmet stod det der, så DF må jo være en slags socialistisk parti, samtidig er det jo svært at komme udenom at DF er et temmeligt nationalistisk parti. Konklution, som Peter og jeg ser det; Dansk Folkeparti er et National Socialistisk Parti, så hvem fanden behøver Johny fra Greve..De sidder der jo allerede(Jeg sagde ikke at DF er Nazi-svin, men tanken strejfede mig)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-01-06 07:23

kimbekker

Du skrev..... "tanken strejfede mig". Tænk det skete osse for mig, og den tanke der strejfede mig var, at din evne til at udlede konklusioner af egne og ukorrekte præmisser, trænger til noget mere end en finjustering.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 10:14

høhø ..Gang i den igen!!

Orker næsten ikke denne debat længere - Den er for gammel..

Meeen Pia K er sq da en politisk perle

"En statsminitser i hønsestrik fungerer ikke"

Citat: Pia Kjærsgaard Formand, Dansk Folkeparti

Kommentar
Fra : kimbekker

Dato : 23-01-06 20:20

Klumme...(hvem du så end er ???)
Jeg har hørt adskillige DFére fremture med at de mere eller mindre har overtaget Socialdemokraternes rolle i dansk politik !! Hvis Df ikke er et Nationalistisk parti, hvad fa.. er det så ??(apropos finjustering, har læst et par af dine svar/kommentare/indlæg, de taler helt for sig selv, så jeg tager det nærmest som et cado til min intelligens at du mener jeg bør finjusteres...Tak)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-01-06 20:57

kimbekker.

Hvem jeg så end er LOOL. Det er jo lidt ligemeget i denne forbindelse, men jeg tror altså du fik noget galt i halsen... Jeg skrev:

Citat
....trænger til noget mere end en finjustering.

Bemærk lige ordene.... mere end... og de blev affødt af din konklussion som lød:

Citat
......Dansk Folkeparti er et National Socialistisk Parti

Kimbekker.... der er altså stor forskel på at være et nationalistisk parti og så være et nationalsocialistisk parti. En altafgørende forskel er, at det sidste er forbudt, og du vil da ikke prøve at fortælle mig, at der i den lovgivende forsamling i Danmark er noget parti der er ulovligt!!!

Kommentar
Fra : kimbekker

Dato : 24-01-06 10:37

Jeg kender ikke til nogen lov der fobyder hverken hverken Nazistiske eller Nationalsocialistiske partier i DK. Selvom jeg syntes ovenstående ideologier er totalt langt ude (nogenlunde på linie med hvad jeg mener om DF) håber jeg ikke det er blevet forbudt at mene hvad man vil her til lands...Og som nævnt fører Df sig jo frem som en slags old fashion Socialdemokrati og kalder sig jo oven i købet garant for at regeringen ikke føre os direkte ud i social massegrav. At de ikke er blvet gennemskuet forlængst af deres vælgere er mig en gåde, en ting er at mange frygter den massive indvandring DK har været udsat for op gennem 70, 80 og 90´erne, men at nærmest sætte en gul stjerne på alt hvad der ikke ligner K.T Dahl gir mig myrekryb. Det er der jeg mener vi er med DF og Derfor mener jeg også at min konklution i ovenstående indlæg er rimelig korrekt....

Kommentar
Fra : JakobDSU

Dato : 01-07-06 16:02

Jeg er helt enig med dig, og DF er for lamt og for langt ude. Men som memuel siger, er det da bedre end at Johnni Hansen og hans nynazister sidder i Folketinget. DF er meget nationalt indstillet, og hvorfor danskerne stemmer på dem, er nok fordi de ikke ved bedre.

Jakob
Medlem af Danmarks Socialdemokratiske Ungdom

Kommentar
Fra : macau

Dato : 01-07-06 16:06

LOL,,,,med det dumme uviende fjols i har fået til formand,,,kan jeg godt forstå at jeres stemmer går til df,,

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-07-06 08:54

helt enig macau

Kommentar
Fra : JakobDSU

Dato : 09-07-06 10:35

Til macau:

Jeg er heller ikke til Helle Thorning-Schmidt, og DSU har sin egen politik der er uafhængig fra Socialdemokratiets. Helle fører en borgerlig politik som jeg er uenig i. Du skal vide at det ikke er alle DSU'er og socialdemokrater der er enig med Helle og hendes højredrejning af partiet. Og at du siger at stemmerne går til DF kan jeg give dig ret i, men flere stemmer går faktisk til SF og Radikale.