/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
flere xp instalationer.
Fra : icedice
Vist : 385 gange
100 point
Dato : 02-02-05 16:34

Jeg har instaleret windows xp på to forskellige partitioner på en HD. Jeg vil meget gerne have det lavet sådan at når jeg booter på den ene partition kan jeg ikke se den anden og omvendt. Hvordan gøres dette?
På forhånd tak.

Gracies

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-05 16:42

Med Partition Magic 8 følger Boot magic med og som kan vælge hvilken partition der skal være synlig. ca. 600 kr.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-02-05 16:49

er det begge windows der ikke må se hinanden eller kun den ene der ikke må ses ?

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 02-02-05 16:58

Det er en 30 gb HD med 2 15 gb partitioner og windows xp instaleret på begge partitioner. Det skulle helst være sådan at man kun kan se den man booter på.

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-05 16:58

egenskaber for my computer->advanced->startup and recovery->settings
Der kan du styre det 100% som du vil ha det... hvis du foretrækker at gøre det endnu mere manuelt kan du åbne 'boot.ini' som ligger skjult på c:\
Der er iøvrigt også mange flere muligheder når man editerer den fil, du kan feks tvinge dig selv til at vælge hvilket styresystem du vil bruge ved at sætte en 'timeout -1'

->Brommi

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-05 17:00

Du vil altid se den du booter på og den anden skal være hidden.
Den der bootes på vil være C:

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-05 20:18

hvad med at lave en virtual maskine

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 17-01-06 05:56

Brommi > skriver du ikke lige det som et svar, så du kan få nogen point....

Godkendelse af svar
Fra : icedice

Dato : 17-01-06 16:35

Tak for svaret Brommi. Undskyld forsinkelsen på point uddelingen...

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 18-01-06 00:18

Det var så lidt.. bedre sent end aldrig Håber det hjalp dig