/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til alle Vin-elskere!
Fra : arne.jakobsen
Vist : 386 gange
1 point
Dato : 02-02-05 15:09

I Weekend-hyggetråden nævnte jeg en aldeles pragtfuld Italiensk vin ved navn Amarone.

Vil lige gøre jer opmærksom på at Føtex fra i morgen og ugen ud har den på tilbud for kun 79,95 kr.

Det er en Valpolicella der normale koster fra 110-240 kr. afhængigt af Huset.

Kan I lide en rigtig god flaske vin, må I ikke snyde jer selv for denne oplevelse. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 02-02-05 15:11

Hov hov - det er jo reklame

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-02-05 15:15

hmmmm en vin ved navn amarone.... Der er sgu mange amarone'r og mange med tilnavnet Valpolicella!! så hvis du kan nævne han/hende der har lavet den/slottet.... så vil jeg gerne løbe efter den.
Ved du forresten hvordan man får den særlige smag frem i vinen ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 15:19

Vel vil jeg ej, er du ikke interesseret kandu jo bare læse uden om denne tråd.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-02-05 15:49

eller også kan du komme med seriøse spørgsmål !!?? uden at reklamere !!!........

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 15:50

bekski..hvilken særlig smag? ...helt ærligt, bare vinen er god kan det vel være flintende ligegyldigt hvem der har lavet den ?
Arghh det der vinsnopperi...gå på en fin restaurant med den *hmppff

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 15:52

Nu er det jo en smalltalktråd det her bekski!! Og det er vel ikke reklame i den forstand, men et tips..om man kan sige

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 15:53

beckski - Det er sgu da ikke et spørgsmål, det er forbrugervejledning i Smalltalk. Gider du ikke at Smaltalke kandu jo bare fjerne fluebenet. Men hvis du ved noget om Amarone så FORTÆL - FORTÆL.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 15:56

Troede ellers at rødvin skulle være godt for blodtrykket!
Men det er tilsyneladende ikke ens for alle, eller også drikker du for lidt AJ
Af med proppen - og skyl..lol

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-05 15:58

..eller måske for MEGET
Skål Arne. De gode dråber skal nydes og ikke tylles, som det vist gik i din seneste vintråd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:01

Hej Creamy - Nu er det jo ikke mig der har for højt blodtryk her. Men beckski der ikke kan blande sig uden om en smalltalk, hvor han ikke har andet end brok at komme med! Og så igen, JA BROKRØVE kan af og til bringe mit pis i kog.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:03

Nå Bjarne - JEG drak ikke for meget sidste gang. Men det var godt du kom, tråden er mest åbnet for dig idet du jo viste interesse i at smage Amaronen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:05

TÆNK! det anede jeg ikke AJ
Prøv lige at vend den en gang. Kunne det tænkes, at andre brugere har det samme problem med dig?! Jeg mener ikke at du er en brokrøv - snarere en irettesætterrøv, men dog en røv

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 16:07

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:07

Ang rødvine! Jeg plejer at købe dem med de flotteste etiketter

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 16:08

Ja og den højeste %

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 11 point
Dato : 02-02-05 16:09

Jamen TAK for det, Arne.
Jeg vil nu ikke løbe efter tilbuddet, men betaler prisen når jeg finder vinen, og jeg vil da prøve den ved førstkommende lejlighed og i øvrigt skal hverken jeg eller andre bestemme hvor meget du drikker hvis du bare er lidt mere venlig ud på natten.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:10

Køb en af dem man bliver søvnig af

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:12

Creamy - Er det ikke skønt at vi har dette vidunderlige plenum til at lade meninger mødes og brydes?

Mange farer i flint over at jeg irettesætter andre. Og hvad gør DE så? Går straks igang med at irettesætte mig!

Nej man skal ikke kaste med Sten, når hans far ser det.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-02-05 16:12

Vinen laves på sent høstede druer, der derefter lægges til tørre på dertil indrettede lofter. Tørringen koncentrerer sukkerindholdet, så der ved gæringen opnås et meget højt alkoholindhold. Vinen er en specialitet, der nydes bedst alene eller til kraftige retter

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:13

Nej, og man skal ikke ligge sig ned og sige som et fortov

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 16:13

Er det en slags Connie effekt vi ser her? Hvorfor kan arne ikke lave et spørgsmål uden at at Paulovs hunde kommer? Giv dog manden en chance uden man straks skal komme med negative kommentarer!! Arne er sgu ikke min kop te, men jeg giver da ham den kredit han skal ha, når han laver noget kreativt! Er ikke selv wino, men det her lyder da som et udmærket tip/spørgsmål, så gå efter bolden istedet for manden!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:15

Bjarne - Det er da også absolut tænkeligt at en af dem til 200 kr. er bedre end dem man kan få på tilbud. Det vil jeg da lige afprøve når JEG falder over en af de dyrere.

Jeg er som regel venlig, det er blot udtryksformen der varierer.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:15

Chance?!...lol - ok Teddy, det får han - og har fået meget længe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:17

Creamy - Det hedder "lægge sig ned"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-05 16:20

Det behøver jo ikke nødvendigvis, at være dyrt for, at smage godt. Det jeg mente er, at jeg nok har råd til at betale normalprisen hvis jeg gerne vil prøve en vin, og så hader jeg Føtex parkeringspladser fordi min bil er bulefri endnu og det holder ikke ret længe på den slags parkeringspladser.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 16:26

Jeg er sgu den første til at være efter Arne, creamybaby, hvis han træder over stregen men det gør han da absolut ikke i den her tråd! Så man behøver vel ikke at stalke ham?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:27

OK Bjarne - Godt ord igen! Find selv på ét.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:28

Tusind tak AJ, det er dejligt at man altid kan regne med dig og retstavningsordbogen..lol
Er du også typen, der simpelthen MÅ fortælle damen i køen, at hendes måde at pakke posen på er helt forkert?!..eller at hendes frisure er total grim og umoderne?!

Tedd
Forøvrigt kunne jeg ikke drømme om at blande mig i Arne's seriøse spørgsmål, hvis han havde valgt at lægge/ligge den...hehe - i en mere egnet kategori, såsom f.eks andre interesser. Smalltalk løber ofte af sporet, med små sarkastiske bemærkninger flyvende i luften. Spørg bare AJ himself

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 16:30

arne jakobsen er en lille påskehare.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 16:32

Ok! Lad os døbe Smalltalk om til bøllebask!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 16:34

Aj
Det hedder ikke "der normale koster" men "der normalt koster"

Aj
det hedder ikke "afhængigt af" men "afhængig af"

Så lige at du korreksede Creamygirl. Set i lyset af ovenstående burde du vist tie helt stille. Er din staveplade blevet væk lille arne?? *lol*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 16:34

Nemlig Bjarne..deres parkeringspladser er ganske rædsomme..gu ve hvorfor de er det?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:35

Yes! Bøllebask lyder ok
Næ seriøst fik jeg bare liiige lyst til at være før AJ med de famøse øretæver.
Det sker jo sjældent, at man når at få et ben til jorden!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:35

NEJ!!! HAR I set en splinterny Profil, der allerede fra første dag som Kandu'er har en holdning til mig. Det er da vist aldrig set før? LOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:37

Hej Klumme.
Har vi virkelig flere med retstavningsordbogen under armen og brillerne ude på næsen?!

SHIT

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:40

Klamme

Citat
Aj
Det hedder ikke "der normale koster" men "der normalt koster"

Aj
det hedder ikke "afhængigt af" men "afhængig af" Så lige at du korreksede Creamygirl. Set i lyset af ovenstående burde du vist tie helt stille. Er din staveplade blevet væk lille arne?? *lol*

Du har ret i den første, men den var ikke en stavefejl KUN en sjudskefejl. Den anden har du ikke ret i, det kan staves på begge måder.

Som sædvanligt når du dukker op i en tråd, handler dine kommentarer aldrig om tråden, kun om manden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 16:42

Hej Creamygirl ;.)

Hvis det er mig du mener, så nej. Jeg har det på rygmarven, men korrekser normalt ikke nogen. Men lillearne fortjener at blive konfronteret med sine (mange) egne fejl, når han er så hidsig til at køre i andres minimale småfejl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 16:42

Køb en bil der passer til compactparkering Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 16:43

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 16:43

Øh mente discountparkering

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 16:44

Folk der hedder Arne irriterer mig. Irriterer mig meget. Ligesom hø der bliver opvarmet, og derefter forvandlet til flotte hatte. Meget flotte hatte.

Desuden, hvorfor staver du profil med stort "P" ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 16:44

Manden LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Hvis det er dig selv du mener, så hedder det en "nosseløs intrigant selvglad oppustet nar, der ikke kam stave"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-05 16:46

Den der ser splinten i sin broders øje ser ikke bjælken i sit eget! Citat: Jesus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 16:46

Godt du lige lukkede og fes af. Jeg har ikke tid til at opdrage på dig nu, selv om det er hårdt tiltrængt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 16:48

'sjudskefejl' - står der virkelig sådan i retskrivningsordbogen troede sq det var uden d...
Jamen AJ, ligesom du selv gerne blander dig og retter på andre, er det vel ikke noget der kan få dit pis i kog, at andre har det ligeså?!

STAVEFEJL min bare røv. Lad dog være med at hænge dig i bagateller - og du vil opleve, at andre bliver dig venligere stemt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 17:06

Creamy - Det stavedes sjudske da jeg gik i skole, at retskrivningsordbogen er blevet tilpasset efterhånden så man i dag kan skrive begge del er jo kun beklageligt og skyldes at nutidens elever ENDELIG ikke må udsættes for det stress det er, at skulle se RØDE streger i deres opgaver.

Klamme: Læs dine egne kommentarer og find selv stavefejlene. At du heller ikke ved hvad et navneord er og at disse tidligere blev stavet med stort, er endnu et bevis på dit præmature stade. Jeg staver alle ord med stort hvis jeg synes det forbedrer tekstens generelle læselighed. Og hvorfor svarer du ikke på min kommentar til dig? Fordi du som sædvanlig KUN er istand til at lukke lort ud.

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 17:12

Klumme, er det mig du tiltale på en så charmerende måde?

Arne: Har du haft forældre der sjældent roste dig, og altid påpegede dine fejl, ligegyldigt hvor små de var?

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 17:13

hov, der manglede lige et "r"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 17:32

Jamen nu I er igang med ordbogen, så slå lige Plenum op.
AJ ynder at kalde Kandu for et plenum, og det er da en forkert betegnelse.

Nej, jeg slog det lige op for at gøre det hele lettere

Et plenum kræver at der er en kommission, (og det er Kandu ikke).
Og et plenum er et fællesmøde for en kommission der har været delt op i flere grupper

Kommentar
Fra : HenningDenSjoveKogle

Dato : 02-02-05 17:44

Jamen, er arne ikke ALTVIDENDE????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-02-05 18:00

Jo!

Men Aj trænger til at hvile nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 18:35

HenningDenDummeKugle

Hvor ved du det fra? Du er jo først blevet Kandu'er i dag? Eller ER du et genopstået spøgelse, der én gang er blevet smidt ud?

Creamy - Jeg hviler kun på Laurbærblade.

dova - Jeg kalder det stadig for et Plenum, for den der tekniske forklaring om kommission er inderligt ligegyldig. Alle steder høres og siges det at man kan tage det op i Plenum. OGSÅ uden nogen kommission. Sådan bli'r ordet brugt idag og det gør jeg så også. Som sædvanlig kommer du ind og yder støtte til ALLE der taler imod mig. FY. Eftersom du i Weekend-tråden fortalte at du hader vin, hvad gør du så i denne tråd? Kan du ikke læse?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-02-05 18:37

HenningDenSjoveKogle

Nej det er ikke dig.
AJ kaldte sig selv meget spøgefuldt for "manden" kl. 16.40. Det var det jeg korrigerede for.

Tror forresten jeg ved hvem du er.....men det finder jeg nok ud af senere.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 22:28

Nej nu holder i dælme...stop det ævl..og lad os komme tilbage til det oprindlige..nemlig rødvin!

Jeg er rødvinsfri i hele FEBRUAR, absolut inspireret af MOLO...da han jo, som det jo er, oplyste at det var den bedste måned...da den jo er den korteste
Den synes jeg bare, den var plingeling...

Når ikke jeg kan drikker den, kan jeg jo tale om den !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 23:10

Ja mango, du kan sige til de der drengerøve at de skal holde. Og du kan se på deres profiler at de intet kan og intet har gjort. Men tale til dem som en fornuftig voksen og få dem til at forstå noget som helst; det kan du ikke. De er nemlig kun på Kandu for at lave lort.