/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aktuel sikkerheds indstilling
Fra : goldkat
Vist : 455 gange
30 point
Dato : 02-02-05 12:47

Når jeg søger et website i Google vises nogen gange (ofte) en meddelelse:
"Den aktuelle sikkerhedsindstilling forgindrer at ActiveX Objekter kan føres på denne side,
dette kan medfører, at siden ikke vises korrekt."

Derfor er jeg i tvivl om flg.:

I Funktioner>Indstillinger>Sikkerhed>Internet har jeg valgt "Standard" men dér er der markering ud for "Deativer" under "Hent ActiveX objekter uden signatur"

Er det for risikabelt at anvende: "Brugerdefineret niveau"
og så fjerne den markering?

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 30 point
Dato : 02-02-05 14:51

Hej Goldkat

Svaret er meget kort - JA

Det som mange progg. af virus/spyware benytter sig af er nemlig at de kan installere DLL filer direkte med ActiveX aktiveret, og derfor kræver Windows et sikkerheds certificat for at kunne afvikle ActiveX korrekt. Hvis du kører XP - SP2, så skal du endvidere aktivt acceptere at køre ActiveX - selv fra Microsoft, netop fordi det er farligt, og så har du som bruger selv sagt ja til at installere/køre ActiveX objektet.

Så hvis meddelelsen ikke kommer fra hjemmesider du kender eller tror på (SAS.DK, TDC.DK GOOGLE.DK/COM etc.) så skal du altid svare NEJ

Lars

Godkendelse af svar
Fra : goldkat

Dato : 02-02-05 15:05

Tak for svaret larsfrohn.

Det var en rigtig god besvarelse, som var til at lære noget af.
Mange tak.

goldkat

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-02-05 15:10

Det er det vi er her for - nogen af os. Vi er ligeglade med points - men takkker allligevel for dem.

Vi ønsker bare at gøre alm. brugere mere sikre og med mere kendskab til hvad der kan gå galt med en PC'er.

Lars