/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Er dette et godt tilbud?
Fra : Vismanden
Vist : 472 gange
67 point
Dato : 02-02-05 09:57

Jeg overvejer at købe en original MS Windows XP home edition.

Jeg har set en her: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15780855

Og en her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=60840

I qxl.dk versionen er det SP2 som er service pack 2. Er det bedre end edbprosers version der kun er SP1?
Eller kan man bare købe den fra edb priser og opgradere til SP2 ?
Er det muligt?

Og hvordan er priserne i det hele taget?

Er det en god ide?
Hvad ville i købe?

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 02-02-05 09:59

P.s. Den er 80 kr. billigere hos edb priser inkl. forsendelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 10:08

køb den billigste og opgrader selv

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-02-05 10:30

Hvorfor købe Home, når du kan få en studenter XP Proff. for 600 bananer inkl. moms???

Studentershoppen har den som regel liggende

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 10:36

larsfrohn - hvor meget forskel er der egentlig på pro og home ?????

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 77 point
Dato : 02-02-05 10:41

Du kunne jo evt. downloade SP2 og brænde ud på en CD først!! Så køber du den med SP1 og installerer den og opgraderer med SP2 UDEN at være forbundet til internettet! Dernæst installerer du et antivirus program og tilslutter dig internettet opdaterer dit antivirusprogram og henter de seneste security patches på windows update!

En XP med SP1 er ca. 2 minutter om at blive inficeret af orm hvis man installerer når man er tilsluttet internet, mens det tar ca. 20 minutter med SP2!

Du kan evt. osse slipstreame din winxp SP1 med SP2 så har du sparet 80 kr.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 02-02-05 10:55

Hej Mirit

Home og Pro adskiller sig især omkring håndtering af netværk og flere samtidige netværk og så indenfor sikkerhedslevels/kryptering

Hvis du har et firma med en server, skal du have Pro, da en Home ikke kan logge på serveren, men kun arbejde med Workgroups ID.

Merre info her: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp

Når så en Proff er så billig i studenterudgave, hvorfor så gå efter en Home??

Lars

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 02-02-05 11:01

Skal man ikke have studie kort for at købe stundenter udgaven?

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 02-02-05 11:03

tedd---> Hvad vil det sige at slipstreame min winxp?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 11:11

at integrere SP2 i en tidligere version af winxp, så du installerer SP2 samtidigt!
Du kan læse mere her om hvordan du gør det!
http://wizzard.dk/Win%20XP%20SP2%20integreret.htm

Godkendelse af svar
Fra : Vismanden

Dato : 06-02-05 00:03

Tak for svarene