/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NetOp
Fra : TheOsirisDK
Vist : 297 gange
30 point
Dato : 02-02-05 09:55

Det forholder således at på min skole har den computer-administrende lære gjordt sig den ulejlighed at anskaffe programmet "NetOp School" NetOp er et "Remote Control Software"
Der gør at admin'en kan få 100% kontrol over en hvilken somhelts computer påkomplet netværket.
Man kan selvfølgelig bare rive Netværket ud, men jeg tænkte om det ikke var muligt (lidt tid siden jeg har benyttet sådanne midler-lidt ude af træning) at hacke det forbistrede program? Selv om man ikke er admin?
Bare gi mig nogle ideer til hvor man skal starte...?

Ved godt det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men hey, det er vel kandu?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 02-02-05 10:44

Hvad mener du med "hacke" i den forbindelse - at du gerne vil lukke det ned?

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 02-02-05 10:58

Er det fordi du ikke gider arbejde?

Du kan sagtens lukke den ned, men din lære vil kunne se, at den ikke er online!

Moeltov

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 13:33

Hvis du stopper servicen på din PC (ved ikke hvilket OS det er) så kan programmet naturligvis ikke få adgang til din maskine.
Men hvis ellers PC'erne er sat ordentligt op så har du ikke rettighed til at stoppe servicen eller slette programmets filer..

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-02-05 14:21

okey, når admin'en tar kontrol så er der hverken mus eller tastetur der virker!
Jeg kunne godt tænkte mig at slå det fra når jeg sidder der. Hvis jeg river netværket ud, så skal jeg være heldig hvis computeren CTD, og ikke bare genstarter...!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-02-05 14:28

Jeg tror ikke du kan styre noget når først admin'en er logget på din maskine. Du kan måske forhindre ham/hende i at logge på med det der står ovenfor, men ellers tror jeg ikke der er noget at gøre..