/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende emails-hjælp!
Fra : elise
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 02-02-05 07:16

Jeg kan godt modtage, men ikke sende emails. Det begyndte for et par dage siden og jeg har ikke installeret nye programmer, så det kan ikke være derfor. Når jeg sender en email, får jeg en besked i indbakken fra systemadministrator: Kan ikke leveres - desuden står der bag adressatens navn: Relay acces denied.
Er der nogen, der har prøvet lignende eller ved hvad jeg skal gøre?????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-05 08:50

Det kan være din opsætning i eks. Outlook express.
Prøv:
funktioner>konti>tilføj>post>og så oprette en ny med de oplysninger du har fra udbyderen.
Du kan også lige kigge på di eksisterende konto inde i: funktioner>konti

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 10:05

hvilken udbyder har du ?

er det outlook express eller outlook du bruger ???????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-02-05 10:18

Lyder som om din mailserver kræver godkendelse?

Kommentar
Fra : mina1234

Dato : 02-02-05 10:59

hej ja jeg har samme problem så jeg fik en anden mailboks.

hilsen mina1234

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-05 12:40

Endelig er der også muligheden, at din mail er overfyldt.
Hvis du tilgår din mail via web kan du måske rydde op.
Tdc og kabelnet er www.mail.dk

Kommentar
Fra : Aarhus_Pigen

Dato : 02-02-05 12:57

jeg har haft det samme problem, har incredit mail, og grunden til jeg ikke kunne sende var at jeg havde virus....så derfor er det er fedt mailprogram i forhold til outlook, da det bare sender virussen videre

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-02-05 17:49

kan tyde på opsætningen
hjæl til opsætning http://wwi.dk/site/462.htm
SMTP KODER http://wwi.dk/site/461.htm

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-02-05 17:51

når man skifter udbydere/internetforbindelse skal man ændre SMTP koden som er overstående link kan hjælpe med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 18:28

det ville jo stadig være rart at kende udbyder - og om det er outlook express eller outlook det drejer sig om

Kommentar
Fra : elise

Dato : 02-02-05 22:45

Jeg bruger Outlook - har ikke skiftet udbyder - ikke overfyldt mailboks osv. Måske Aarhus_pigen har ret i at det er virus? Men mit antivirusprogram kan ikke finde det (Norman - opdateres næsten hver dag)....hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:05

hvis du bruger tdc så gå ind her og følg vejledningen
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_mail_opsaetning_2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-05 23:06

prøv desuden at hente ad-aware og scan for spyes

wwww.ad-aware.se

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-02-05 15:16

www.ARLET.DK
download stinger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 16:03

hmmm - der er jo en virus der lægger dial-up ind - så prøv at scanne så meget du kan for at være sikker på at der ikke er virus.

ps........ hvis du kører ME eller XP så skal du først deaktiver din systemgendannelse - før du kører stinger

Kommentar
Fra : elise

Dato : 03-02-05 17:43

Jeg har kontaktet min udbyder Tele2-der er vist problemer med afsendelse af emails, så jeg afventer.........Har installeret ad-aware,som fandt noget.......men ikke løsningen ang mail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-05 21:29

tele2 - arghhhhhhhh - og så har de lige købt tiscali tilmed - gad vide hvad det ender med ????

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-05 17:51

de er ramt af spam

tjek din outlook konto og se hvad der stå under konto ved SMTP der skuller gerne stå smtp.get2net.dk gør der ikke det skal du prøve at ændre det til smtp.get2net.dk

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 04-02-05 21:17

Tak for svaret rotw, det ser umiddelbart ud til at hjælpe - nu kan jeg ihvertfald sende igen, selvom der i første omgang kommer en meddelelse om, at den ikke kan gøre det. Jeg undrer mig bare over, at jeg ikke får besked fra Tele2 om at ændre til smtp.get2net.dk.......Tak skal du have!
Vh Elise

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-02-05 08:57

det var så lidt