/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
bygnings sav
Fra : makholm
Vist : 3529 gange
20 point
Dato : 01-02-05 23:39

Hejsa jeg står og skal købe en bygnings sav eks en dewalt DW743 den er godt nok dyr men der er både gerings sav og bord sav er det nogle der har en alterne tiv ? prisen er 5000.- for den dewalt
mvh makholm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 23:50

Jeg købte sådan en for et halvt år siden og du får ikke bedre i den klasse. Jeg har givet nogle hundrede mindre i Råd og Dåd.
Saven har en tilpas kraftig motor og du kan lave rigtigt mange ting med den især hvis du anskaffer et smig til bordskæring og en rulle til at styre lange ting og der er en af dem fra Harald Nyborg god nok.
Saven har været oppe i ca. 9000 kr. så prisen er blevet mere spiselig.
Jeg har især haft glæde af den i forbindelse med montering af nyt køkken hvor jeg ikke bare kunne skære lyslister mm. i det rigtige smig, men snittet er så glat, at det ser ud som om det var glatslebet og derfor er det muligt, at samle tingene så det virkeligt ser proffesionelt ud.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-05 00:12

Det er for dyrt.
Vi købte én for ca et halvt år siden ved Engros Beslag & Værktøj Holstebro A/S. Jeg mener bestemt vi købte den for 3400.
Den var i hvert fald billigere end en 742 vi havde set ved et byggemarked.
Du skal helt sikkert vælge 743'eren. Den har metalskjold, hvor 742 er af plastic. Der er en hel del andre ting der er forbedret på 743'eren.
Engros Beslag & Værktøj Holstebro A/S's hjemmeside er: http://www.ebv.dk/
Giv dem et ring og se hvad de siger.
Jeg bliver i skrivende stund i tvivl om prisen var plus moms.
Men et er jeg sikker på, den var billigere end Råd og Dåd. Vi havde nemlig købt en 742 ved Råd og Dåd, bare ikke pakket den ud. Så faldt vi helt tilfældigt over 743 ved Engros Beslag & Værktøj Holstebro A/S's brochure. Så var vi nede ved Råd og Dåd med 742 igen. De var ikke meget for at tage den retur, men det kom de til.
Ring og spørg, jeg kan ikke finde priser på deres hjemmeside.
Saven er kanon. Meget stabil og præcis!!!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-05 00:14

Den er her, dog uden pris. Men så har du da et varenummer du kan oplyse:
http://www.beslaco.dk/default.aspx?dept0=8&beslacoMemberId=31&catDept0=2&catDept1=7&catDept2=3981&showProduct=7462

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-05 00:33

Det har nu nok været+ moms for så passer prisen bedre med at jeg gav 4399- altså har du fået den et par hundrede billigere.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-02-05 08:26

Min erfaring fra renoverings arbejde på vores hus er at man skal op i en hvis kvalitet af en kapgeringssav for at kunne udføre et ordenligt stykke arbejde.

Jeg skal ikke udtale mig om prisen for lige netop din sav, men pris og kvalitet hænger som regel sammen.
Alle de save som jeg prøvede under 4000,- kr var ikke nøjagtige nok til at kunne lave lister og dørkarme uden at de skulle gabe 1mm som tydeligt ses.

Så skal du ikke bruge saven hver dag og bygge 30 huse, vil jeg ikke have betænkligheder ved at købe den.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 20 point
Dato : 02-02-05 11:04

DW saven kan åbenbart godt bruges til mere ed gør det selv arbejde for tømrermesteren der lige har lagt nyt tag på mit hus havde en med og han var misundelig på min 743 fordi den har kraftigere motor end hans, men han sagde at kapsaven ikke var anvendelig nok fordi der ikke er teleskop på og derfor havde han anskaffet en kapsav med teleskop og ville købe en almindelig bordsav til udskiftning af kombisaven fordi det er mere praktisk at have begge dele for en tømrer, men jeg syntes stadig, at en DW 743 er et godt køb for en kvalitetsbevidst hjemmehåndværker.

Godkendelse af svar
Fra : makholm

Dato : 21-02-05 03:12

Tak for svaret BjarneD.