/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR mangler
Fra : lidl
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 01-02-05 22:05

Jeg fik efter fjernelse af diverse spyware pludselig meddelsen NTLDR mangler, jeg valgte så at formatter mit drev og ligge en ny version af XP proff ind, jeg få det installeret, og får også lagt diverse ting ind på drevet så som SP2 og diverse spyware programmer og NU får jeg squ den samme besked ...NTLDR mangler
En der kan fortælle mig hvad pokker der sker ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-05 22:12

Du har nok ikke slettet din harddisk helt.
Hvis du har en win 98 start/bootdiskette så prøv lige
start comp med disketten uden cdrom support og ved
A:\>fdisk /mbr [og tryk enter] husk afstand mellem k og /

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 01-02-05 22:14

Jeg har ikke den win 98 diskette.

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 01-02-05 22:18

Jeg prøver nu og Repair min XP ved at følge de anvisninger der er her
ps jeg har brugt NTFS
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#ntldr_mangler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-02-05 22:20

så hent denne:
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den rulle ind .
Nu kan du lige se på din HD
Og når du afslutter (exit)
lander den på A og du kanlave denne ordre
A:\>fdisk /mbr [enter]

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-05 22:22

OK god idé

Godkendelse af svar
Fra : lidl

Dato : 01-02-05 23:20

Tak for svaret emesen.Jeg har lige noteret mig dine forslag hvis det jeg har gjort skulle kikse

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 02-02-05 07:13

for en anden god gangs skyld så skal jeg lige være sikker på min handling og konsekvensen af den
i med en diskette hentet på emesen linket
A:\>fdisk /mbr (enter] når jeg udfører den handling hvad sker der så ?
Er det lige meget hvad min boots står på ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-02-05 08:32

Ok - first boot skal være A:
Det fidisk /mbr laver er, at rette op på Marster Boot Record som ligger i starten af harddisken.
det er mbr som styrer/henviser til opstart af styresystem (som der kan være flere af)

Technets diskette kan desuden se og ændre din harddisk så partitionerne kan laves større og mindre.