/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Nicolas Cage og Volvo ??
Fra : peterpyt
Vist : 362 gange
50 point
Dato : 01-02-05 21:56

Sad og så The Rock forleden i tv.. På et tidspunkt fortæller Goodspeed (Cage) at han kører i en beige Volvo til dagligt - i øvrigt håndterer han Ferrarien helt fint på trods af dette..
Kom til at tale med nogle af gutterne om ikke Cage kører i Volvo i en del af sine film ?? I Con-Air lander det lig Cage smider ud fra flyveren på en Volvo. I Face off stjæler han vist nok en Volvo på et tidspunkt.. Er der nogen der kan huske om der er flere af den slags Volvo episoder i hans film? og er der nogen der ved om der er en grund til at der er er så mange af disse svenske biler med ??
mvh
Peter..

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-02-05 22:01

Volvo var i løbet af 80'erne og 90'erne en prestigebil i usa, især 445 og 760 modellerne var populære. Det er de ikke mere og egner sig derfor bedst som filmrekvisitter.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-02-05 22:02

Dette var dog kun et teoretisk svar, jeg er overhovedet ikke sikker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-05 22:34

Den beige Volvo er en 544 fra 60'erne (en 445 er en Duet varevogn af 444 )
De ældre Volvo prestigebiler var 142/144 242/244 og 164 ell 264
sådan ca.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 22:38

Det kan man da kalde et eksempel på skjult reklame, altså det fra The Rock

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 01-02-05 23:00

Hvis i prøver at lægge mærke til det, bliver der ret ofte i Amerikanske film kørt i volvo.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 02-02-05 02:08

Ja, hvem der havde en 164e eller ikke at forglemme Den der bliver kaldt "Konge Volvoen" 262.
Spændende observation med Cage, ikke noget jeg har tænkt over, men helt sikkert noget jeg vil kigge efter i fremtiden.
På stående fod, tror jeg dog ikke han har et specielt hjerte for Volvo. Når jeg tænker på den film han har lavet, der har mest med specielle biler at gøre, "Gone in Sixty Seconds", kan jeg intet huske om Volvoer i den film, og det burde der have været i den film, hvis der var noget om det.
Her skal han stjæle 50 specielle biler. I den film har han en meget stor kærlighed for en Ford Mustang Mach 1, som han kalder for Eleanor i filmen. Kan ikke huske om det er en Shelby.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-05 10:06

Det er ikke ualmindeligt at skuespillere, sangere og andre 'optrædende' nævner en mærkevare mod betaling ..naturligvis

Det er f.eks. lykkedes en New York rapper at nævne ikke færre end 150 forskellige mærkevare i en enkelt rap ?
Dét er virkelig noget der bonger på kontoen !
I Danmark topper Nik & Jay med ca. 20 mærkevare i samme sang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hemophobia

Dato : 08-02-05 08:48

Han kører forresten i en volvo i filmen "National Treasure".