/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tenerife
Fra : Kanina
Vist : 628 gange
120 point
Dato : 01-02-05 21:19

Hej alle.
Nogen der kender til Sunwing Resort Fanabe på Tenerife og kan fortælle godt, skidt, tips og tricks ?

Og andre råd til selve ferie på Tenerife efterlyses !! Gode udflugter, spisesteder etc. etc. ???
Er nemlig så heldig, at jeg skal dertil 2 uger til sommer.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 01-02-05 23:23

Jeg synes ikke specielt godt om Tenerife, der er for mange englændere og engelske pubber, det er som om de sidder på det hele der nede.
Du skal ikke misforstå mig, jeg har intet imod englændere, men jeg synes de dominerer lidt for meget der nede, men det er jo en smagssag.
Men ellers er der da ok på Tennerife, Teide som er Spaniens højeste bjerg, bør man se hvis man er der.
Priserne er rimelige.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 01-02-05 23:26

Der er i øvrigt mange gode udflugter til havs, hvor man bla andet har mulighed for at se havskildpadder og hvaler.

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 02-02-05 07:23

Hej Syllemus.
Tak for svaret, men nu hvor rejsen er købt, har jeg egentlig ikke brug for at vide, hvor forfærdelig et sted Tenerife er og hvor mange englændere der er. Jeg skal afsted til maj, som iflg. diverse bøger er absolut lavsæson, så det bliver måske ikke så slemt....

Det er i øvrigt rimeligt generelt, når man er til europæisk charter-liv, at den givne nationalitet aldrig er den mest fremtrædne - det er altså enten englændere, tyskere, skandinaver etc. etc.

Jeg vil bare gerne vide, om der er gode råd til ferien - har selvfølgelig selv nærlæst diverse hjemmesider og guidebøger og er mere ude efter tips og tricks fra rejsende, som holder af øen og har fundet steder, restauranter, oplevelser eller andet, som måske ikke står nævnt i enhver guidebog.

På forhånd tak !

Kommentar
Fra : Kanina

Dato : 03-02-05 07:10

Slet ingen der har noget ??

Accepteret svar
Fra : prosat

Modtaget 120 point
Dato : 06-02-05 11:14

Hej.
Nu skriver du ikke om du/I er vant til at rejse, har været på Tenerif flere gange, vi har haft de bedste ferier på Tenerif sammenligende med Cran C, Tenerif har et godt og billigt bus system kan anbefales på den måde møder man også lokal befolklingen som iøvrigt er nogle rare og flinke mennesker, som omtalt i et indlæg skal man besøge Teide husk at tage varmt tøj med på turen, nogle dage er det så diset at et besøg ikke er turen vær, kan man se bjergtoppen med sne på hjemmmefra (hotellet) er der åben, lej evt. en bil det er en skøn tur op til Teide hvor man bla. kører igennem lavaområder, tage evt. jeres frokost med og stop bilen oppe i bjergene on nyd udsigten, er man til golf er der mange baner der kan benyttes, udflugt til havs er nævnt, man spiser godt til rimelige priser det er bare at springe ud I det, det er mange gange de bedste ferier uden ALT for meget planlægning, P.s det kan blive køligt om natten så husk lidt varmt tøj.

God ferie
VH
Prosat

Godkendelse af svar
Fra : Kanina

Dato : 06-02-05 15:42

Tak for svaret prosat. Det er dejligt at høre, at der findes nogle der har godt at sige om Tenerife... og det har jeg forhåbentlig også selv om en 4 måneders tid, sådan ca.