/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
En racetester
Fra : sabrina
Vist : 1331 gange
50 point
Dato : 27-08-02 21:17

Hej ng

Jeg har nu søgt rundt i denne ng, men kan stadig ikke finde det jeg søger.
Nemlig en side, hvorpå man kan lave en test, og den kommer så med 5-10 bud på racer, som vil passe godt til en...

Kan I huske siden?

Kommentar
Fra : guffy

Dato : 27-08-02 21:49
Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-02 22:20

Hej Igen

Prøv denne istedet

http://www.teststeststests.com/dogbreedtest.htm

Mvh
Guffy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 22:37

Hey du !!!

Prøv evt. http://www.canis.no - der er kommet en ny racevælger, som du
finder et link til på forsiden.

Jeg prøvede, og fik malinois som nr. 2 - så det var da rimelig præcist

Hilsen
Carina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 23:07

Hej, den er god og meget nøjagtig for mit vedkommende, så gæt hvilken hund
jeg endte op med som nr. 1...... og det er faktisk den hunderace som jeg
har......

Mvh Carina
www.aussies.dk
Puha, det bliver svært *G*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 00:00

Hæ... Har store problemer med disse racetest... Har nemlig endnu ikke
fundet en eneste, som har kunnet finde frem til en hunderace til mig ;-/
Men måske er konklusionen så, at jeg slet ikke burde have hund!? *fnis
Mvh Ann

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 00:33

Jeg ramte plet med Skt. Bernhard. Men med svarene "stor hund", "langhåret"
og ikke overdrevent motionskrævende, er udvalget vel heller ikke så stort
*smil*.
Dorthe

"Ann K." skriver:

> Hæ... Har store problemer med disse racetest... Har nemlig endnu ikke
> fundet en eneste, som har kunnet finde frem til en hunderace til mig ;-/
> Men måske er konklusionen så, at jeg slet ikke burde have hund!? *fnis
> Mvh Ann

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 28-08-02 07:10

Hej alle sammen

Mange tak for jeres bidrag

Jeg vil straks sætte mig og gå dem igennem

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 06:21

og jeg burde have en - Akita?! Jeg er OVERHOVEDET ikke til spidshunde...

:Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 07:56

Tue, 27 Aug 2002 19:17:22 GMT, sabrina wrote:

>Jeg har nu søgt rundt i denne ng, men kan stadig ikke finde det jeg
>søger.
>Nemlig en side, hvorpå man kan lave en test, og den kommer så med 5-10
>bud på racer, som vil passe godt til en...
>Kan I huske siden?

Næ men efter min bedste overbevisning, du'r den side kun til sjov.

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/
-
Min HP virker...især gæstebogen.

Opdateret 26.08.2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 08:46

Ja jeg skulle have en Berner Sennen, men jeg er absolut til spidshunde.
Jeg har samojedhund og det ska ihvert fald ikke ændres

SÅÅÅÅ

Jette

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:akhmgc$ouq$1@sunsite.dk...
>
> og jeg burde have en - Akita?! Jeg er OVERHOVEDET ikke til spidshunde...
>
> :Pia
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 08:44

Øv......Jeg kan slet ikke være med. "Min" race er der slet ikke.
Sådan noget humbug....
/Renate

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 16:43

"Malle-brok" <malle-brok@tdcadsl.dk> skrøv i news:akgr1f$ohg$1@sunsite.dk:

> Jeg prøvede, og fik malinois som nr. 2 - så det var da rimelig præcist
>

Hva var Race et ????

Bufas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 19:56

Det er da ihvertfald den første jeg har prøvet hvor jeg får "MIN" race op
overhovedet (Riesenschnauzer) det plejer at være en (øhhhhh den der store
terrier i sort/tan???)
Sjov nok test - men det er jo ikke noget man rigtig skal tage alvorlig - dog
en slags guideline

Hilsen
Mette Sofie
"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message
news:5usomug9rkvcqtcme1e8clhioeg8kpodmq@4ax.com...
> Tue, 27 Aug 2002 19:17:22 GMT, sabrina wrote:
>
> >Jeg har nu søgt rundt i denne ng, men kan stadig ikke finde det jeg
> >søger.
> >Nemlig en side, hvorpå man kan lave en test, og den kommer så med 5-10
> >bud på racer, som vil passe godt til en...
> >Kan I huske siden?
>
> Næ men efter min bedste overbevisning, du'r den side kun til sjov.
>
> --
> Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
> http://www.sonpet.com/
> -
> Min HP virker...især gæstebogen.
>
> Opdateret 26.08.2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-02 20:14

Ja, jeg fik også "min" race: Labrador. Heldigt nok for jeg har haft labber i
over 30 år og vil da stadig have den race fremover.
Hilsen Vibeke
--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 08:45

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
news:3D6C0C48.42DFCB7B@hotmail.com...
> Jeg ramte plet med Skt. Bernhard. Men med svarene "stor hund", "langhåret"
> og ikke overdrevent motionskrævende, er udvalget vel heller ikke så stort
> *smil*.
> Dorthe

Hvordan pokker fik du den til at ramme Sct. bernhard?
Når jeg vælger "rednings/lavinehund" på første side, og ser de egnede racer
optræder den slet ikke på listen. Ret useruøst......

/Alex

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 09:19

Ja og jeg valgte en hund til slædekørsel, medium størrelse lang pels med
moderat pelspleje og fik Berner Sennen

Jette

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:3d6dd0f9$0$142$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> news:3D6C0C48.42DFCB7B@hotmail.com...
> > Jeg ramte plet med Skt. Bernhard. Men med svarene "stor hund",
"langhåret"
> > og ikke overdrevent motionskrævende, er udvalget vel heller ikke så
stort
> > *smil*.
> > Dorthe
>
> Hvordan pokker fik du den til at ramme Sct. bernhard?
> Når jeg vælger "rednings/lavinehund" på første side, og ser de egnede
racer
> optræder den slet ikke på listen. Ret useruøst......
>
> /Alex
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 09:38

Alex Linaa skriver:

> Hvordan pokker fik du den til at ramme Sct. bernhard?
> Når jeg vælger "rednings/lavinehund" på første side, og ser de egnede racer
> optræder den slet ikke på listen. Ret useruøst......

Hej Alex
Jeg valgte blot lydighedstræning og tur-hund på forsiden, da det er det vi
"bruger" ham til. Her i familien redder han kun undslupne indekatte. Det er han
dog også god til: fræser ud i haven, finder katten, lægger en forsigtig pote på
den, og venter på at vi samler den op. Smart ikke?

Faktisk troede jeg ikke at skt. bernharden overhovedet blev brugt som
rednings/lavine hund mere?

Hilsen Dorthe

Billeder: http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=593
(Tjek lige hans nye rygsæk på side to!)

Godkendelse af svar
Fra : sabrina

Dato : 29-08-02 16:37

Tak for svaret guffy og til jer andre :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-08-02 20:12

> Hva var Race et ????

Det var en dobermann - sådan en overvejede jeg også da jeg skulle have hund,
så det var ikke helt forkert....

Desværre kom min "alternative" race til en malle slet ikke frem i testen -
men måske var racen slet ikke en af mulighederne i racevælgeren ?!?

Hilsen
Carina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 13:08

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> Jeg valgte blot lydighedstræning og tur-hund på forsiden, da det er det vi
> "bruger" ham til. Her i familien redder han kun undslupne indekatte. Det
er han
> dog også god til: fræser ud i haven, finder katten, lægger en forsigtig
pote på
> den, og venter på at vi samler den op. Smart ikke?

Ja min bernhard kommer med katten i munden. Katten ligner en opvredet
karklud når den kommer ud, men den er ikke mere medtaget end den straks
springer op på hunden og vil lege igen.

> Faktisk troede jeg ikke at skt. bernharden overhovedet blev brugt som
> rednings/lavine hund mere?

Det ved jeg faktisk heller ikke om de gør, måske andre i gruppen der ved
det?

> Billeder: http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=593
> (Tjek lige hans nye rygsæk på side to!)

Cool, ja hvorfor ikke lade hunden bruge sine enorme kræfter.

Billede: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=13422

/Alex