/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gider ikke og gå ind i spil mere???
Fra : steffen15
Vist : 799 gange
300 point
Dato : 01-02-05 19:06

hej jeg prøvet at instalere et nyt spil igår.. det gik fint men efter den bad mig instalere et gammelt DirectX så gad den ikke mere?? så jeg slettet det igen og lage den nye DirectX ind igen!! og den gider ikke og gå ind i nogle spil?????? jeg harr lige slettet min driver og geninstalert den!! den gider stadig ikke!???
¨
den skriver ATI Sushi Error Log Created 2/1/2005 6:54 pm
//=====================================================
[AwFn.cpp] (line 437): D3DAw Error: AwInitWindow - Unable to find an acceptable display adapter
[Main.cpp] (line 557): AwInitWindow returned FALSE! Unable to create window! Quitting!?????

hvad skal jeg gøre``????

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 19:27

det her skriver den i et andet spil ..Please enable Direct3D acceleration. You can do this by starting dxdiag and enabling Direct3D Acceleration in the Display1/2 tab after installing DirectX 8.1b (or later) and the latest drivers for your graphics card.

Build: Jan 7 2003 18:16:21

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 19:27

det her skriver den i et andet spil ..Please enable Direct3D acceleration. You can do this by starting dxdiag and enabling Direct3D Acceleration in the Display1/2 tab after installing DirectX 8.1b (or later) and the latest drivers for your graphics card.

Build: Jan 7 2003 18:16:21

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 310 point
Dato : 01-02-05 19:44

det er fordi der er gået kage i dine direct x filer gør det du henter denne her
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=626
den afindstalerer alt hvad du har af direct x filer derefter henter du denne her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-4799-9908-d418cdeac197&displaylang=en
når den er indstaleret kører du denne her driver cleaner den sletter alt hvad du har af grafikkort drivere på din com puter
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745
når du så er færdig med det indstalerer du dine grafikkort drivere igen,og så skulle du gerne være kørende
og så lover du mig lige ikke at indstalere gamle versioner af direct x igen da dette program er bagud kompertibel,dvs. selv gamle spil kan køre med den nye ver.
så næste gang du indstalerer et spil der spørger om du vil indstalere DX igen siger du bare nej

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:06

det dur stadig ikke``??? fatter det ikke``?

denne her http://downloads.guru3d.com/download.php?det=626
er den samme som denne skulle de der
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0a9b6820-bfbb-479 9-9908-d418cdeac197&displaylang=en

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 21:08

Prøv at geninstallere din grafikkortdriver!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 21:09

som phg1 så rigtigt skriver

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:11

hvad kan jeg gøre?? har prøvet 3 gange nu?? den skriver det samme`´?? skal jeg slette det spil og instalere det igen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 21:14

Prøv at gå ind under Start > kør og skriv dxdiags Der er nogle directx test du kam køre! Skriv ind hvis du finder nogle problemer der!

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:30

windowa kan ikke finde dxdiags ?? skriver den?? den spørger osse om det er rigtig stavet?

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 21:35

steffan det er dit direct x det er galt med,den fra guru3d er en uninstaler til direct x den fra microsoft er direct x
kør den fra guru3d først og indstaler den fra microsoft bagefter
derefter kører du den drivercleaner og sletter din grafikkort driver(du kan alternativt benytte tilføj/fjern programer)
derefter indstalerer du din grafikkort driver igen
#tedd det hjælper ikke noget at genindstalere grafikkort driveren igen hvis direct x filerne er ødelagt,og han skriver jo selv problemet er kommet efter han har indstaleret en gammel ver. oven på en ny.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 21:36

steffan det hedder dxdiag ikke dxdiags

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 21:38

Ved det godt phg1. Troede bare du havde udeladt at grafikkort driveren skulle geninstalleres efter directx geninstallering

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:42

Hardwareaccelereret Direct3D 9+ er ikke tilgængelig, da skærmdriveren ikke understøtter hardwareacceleration. Du kan muligvis få en nyere driver fra hardwareproducenten.
Klik på knappen "Test DirectDraw" ovenfor for at teste DirectDraw-funktionaliteten.
Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten.

det skriver den!! phg1 har prøvet at gøredet som du siger

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:42

Hardwareaccelereret Direct3D 9+ er ikke tilgængelig, da skærmdriveren ikke understøtter hardwareacceleration. Du kan muligvis få en nyere driver fra hardwareproducenten.
Klik på knappen "Test DirectDraw" ovenfor for at teste DirectDraw-funktionaliteten.
Direct3D-funktionalitet er ikke tilgængelig. Kontroller, at driveren er den endelige version fra hardwareproducenten.

det skriver den!! phg1 har prøvet at gøredet som du siger

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 21:43

det ok tedd
jeg skrev at efter han havde kørt drivercleaner skulle han indstalere driveren igen

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 21:46

har du afindstaleret den gamle ver. af DX og indstaleret den nye linket fra microsoft) eller sidder du og kører DXDIAG med den ver. du havde oprindelig?

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:46

det virker fandme nu!!! 1000 tak begge!! Direct3D VAR SLÅET FRA???

JEG GIVER JER BEGGE 300 TED HOP IND I DEN JEG LAVER NU

Godkendelse af svar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 21:47

Tak for svaret phg1.
                GODT

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 21:58

du er velkommen og selv tak

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 01-02-05 22:09

HVIS ´TED IKKE KOMMER OG HENTER DE Point SÅ GÅ DER IND! SÅ FÅR DU DEM I NAT