/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Opfindelser 1900 til 1950
Fra : jspi
Vist : 1427 gange
200 point
Dato : 01-02-05 18:16

Min datters klasselærer har stillet hende følgende opgave til i morgen. Hvilke opfindelser er der gjort i årene 1900 til 1950. Vi har bla. peget på flyvemaskinen - køleskabet - dørklokken - tv - radio. Er der andre der har lyst til at komme med et bud og komme en hårdt arbejdende skoleelev til hjælp. Link henvisninger modtages også med glæde.

MVH Jspi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 18:27

hvis du søger på for eks google er der masser af gode links

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-05 18:31

Her er der en helt del opfindelser:
http://home2.inet.tele.dk/sbr/fun/opfindelser.html
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-02-05 18:33

symaskinen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-02-05 18:38

> emesen
Symaskinen er fra FØR 1900
/PG

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-02-05 18:38

plastik

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-02-05 18:39

bikini og nylon-strømper... Jeg tror, der er rigtig meget, når man sådan lige tænker efter

vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 18:45

der er ganske rigtig mange ting - fra de helt små og op- sjov opgave faktisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 19:04

noget de færreste tænker på - kuglepennen og "tusser"

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-02-05 19:10

Ja når man læser "mit" link .. dukker der mange "flash-bachs" op .. Hvem husker ikke nylonskjorterne ? .. og al den statiske elektrisitet der opstod i mange af de nye tekstil-produkter.
Ja, sjov opgave, som også vækker mange minder hos mig !
/PG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 19:13

helt korrekt Guild - du godeste - nu kan jeg bedre forstå den gamle heks der dukker op i spejlet

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 01-02-05 19:24

Hæhæ ja det er altså en sjov opgave der vækker mange minder. Det er da helt utroligt hvad man har opfundet i det 20´ende århundred. Meen også lidt skræmmende for som vi har lige talt om her hjemme så betyder det jo at vi er født i det forrige århundrede

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-02-05 19:25

> miritdk
Gad vide om spejlet er opfundet i den periode ? (1900-1950) .. mit spejl er også med "forringet billedkvalitet".
/PG

Godkendelse af svar
Fra : jspi

Dato : 01-02-05 19:27

Tak for svaret Guild. Det er et rigtigt godt link.

Men også mange tak til jer andre for jeres gode bud. Flere modtages gerne hvis i kan komme på mere.

MVH Jspi

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-02-05 19:30

Eksempelvis:

"1949
Polio-vaccinen kommer et skridt nærmere, da den engelske læge David Bodian opdager, at der er hele tre vira, der forårsager polio, og at beskyttelse mod en af dem ikke afværger angreb af de andre. Fem år senere er en vaccine mod alle tre vira klar."

Vi er nogle som stadig husker "kanyle-stikket"
/PG