/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Spil hakker.
Fra : icedice
Vist : 547 gange
150 point
Dato : 01-02-05 18:04

Jeg har det kæmpe problem at når jeg spiller f.eks. GTA III eller postal, hakker spillet. Det hakker ikke i grafikken som normalt men stopper helt i 5-10 sek hver 1-2 min.
Min maskine er en P4-3,2 GhZ med 1 GB DDR ram. Grafikkortet er et GEcube gamebuster radeon 9200 se 128 mb.
Maskinen burde da være kraftig nok til de spil, ik? Hvilken driver skal jeg bruge til grafikkortet? den fra ATI eller den på GECubes hjemmeside, eller måske en helt anden?? og lige et sidste spørgsmål, kan man opdatere bios på et grafikkort?
På forhånd tak.

Gracies.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 18:10

På nogle grafikkort kan du opgradere bios ja. Ved ikke om man kan med dit. Hvis der er bios filer til det på producentens hjemmeside, så kan du.

Iøvrigt var der en fejl i et af de nye Radeon XP kort der gjorde at man kunne flashe bios'en med modellens storebror og derved få et noget hurtigere kort (det var dog kun muligt pga en fejl i det kort)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-05 18:24

Ja, den er kraftig nok.
Du skal have den nyeste DirectX
Den nyeste driver fra GECubes
Normalt flasher/opdaterer man ikke biosen på grafikkort, men man henter nyere drivere, der retter evnt. fejl.
Sørg også få at defragmentere harddisken, og lukke unødvendige programmer nede ved uret, før du starter spillet.
Tit skal du også slå effekter fra inde i spillet, eller sætte opløsningen ned der inde, for at få et tilfredsstillende resultat.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 160 point
Dato : 01-02-05 18:26

Jeg kender ikke lige de spil, men det tyder på, at de er meget krævende. Prøv at nedsætte skærmopløsning til 800x600 og tag nogleaf de krævende effekter fra i indstillinger under spillene.

Hvis der stadig er problemer - ja så kunne det måske blive nødvendigt med et hurtigere grafikkort; men det kan også være grafikkortet og CPU der bliver for varm - tjek lige det ved næste nedbrud (Afslut spillet og tjek temperaturen).

Jeg bruger mest gratis program AIDA32 til at måle temperaturen med, men også Sisoft Sandra kan aflæse temperaturen.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-02-05 18:56

jeg formoder du har Messenger Plus. Og hvis du har sat den til og søge efter mail kan det gøre det.
Min pc gjore det samme og det kostede ny bundkort og grafikkort. Før jeg fandt ud af det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-05 21:48

Nu er det ikke et specielt hurtigt grafikkort du har! GTA3 har osse den fejl at den renderer området bagved bygninger, altså alt det i byen der ligger bagved tegner den op alligevel selvom man ikke kan se det! Kan være at det samme er gældende i det andet spil! Der er osse nogle ældre spil der ikke bryder sig om f.eks dual ram, men om det gælder de spil du nævner ved jeg ikke!

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 01-02-05 22:02

OT:
tedd jeg tror du skal hoppe ind i steffan post der hedder TED han har vist lidt point til dig

sorry icedice fordi jeg lånte din tråd

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 17-01-06 06:01

Er der ikke lige en af jer som har hjulpet som skriver som et svar så jeg kan få delt nogen point ud? Det endte med at jeg droppede helt at spille computer, og nu har jeg købt en xbox 360 i stedet for *lol*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-01-06 06:03

Øh?

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 17-01-06 06:05

Ved godt at tråden er et år gammel, men jeg har lige erfaret at hvis man ikke får delt nogen point ud i de tråde man opretter, bliver man temmelig upopulær.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-01-06 06:55

Hvis de var et svar så gav du vel osse points?

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-01-06 09:26

Kan du ikke bare vælge en af de gamle kommentarer som svar?

Godkendelse af svar
Fra : icedice

Dato : 17-01-06 16:33

Tak for svaret Bjarne_H. I skal bare se bort fra den sidste besked, jeg havde lige misforstået systemet herinde, troede at det virkede ligesom på eksperten.** hvor der er forskel på kommentare og svar. Tak for hjælpen alle sammen.