/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvilket webhotel skal jeg vælge?
Fra : Bjarne_H
Vist : 662 gange
200 point
Dato : 01-02-05 15:55

Hej!

Jeg har behov for et webhotel med minimum 100 MB og der skal være mulighed for at udvide til minimum 400 MB.
Skal først og fremmest bruges til fotoalbum af private billeder.

Jeg har været inde og kigge på bla.: http://www.find-webhotel.dk/

Der er jo mange der opfylder mine krav, bl.a. har jeg kigget på:
http://www.needhost.dk/
http://www.danhost.dk/
http://www.enetonline.dk/hjemmeside/

Hvilke erfaringer har I og hvad skal jeg vælge?

Jeg går mest ind for gratis løsninger; men er blevet træt af at have mine billeder spredt rundt omkring på flere web-sider, for at de kan være der, og har indset, at jeg nok bliver nødt til at betale op til 25 kr. om måneden samt oprettelse og fornyelse af domæne, der skal endvidere være mulighed for minimum 1 e-mailadresse.

Min favorit er p.t. http://www.needhost.dk/ - men hvad siger I?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 15:59

Det tror jeg der er 1000 forskellige meninger om.
Jeg bruger selv Cliche.dk og er godt tilfreds (bortset fra at de stadig ikke understøtter asp.net)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:02

Ja - der kommer forhåbentligt nogle flere bud og kommentarer.

Jeg har først og fremmest oprettet mit spørgsmål for at undgå ustabile steder.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:05

>Harlekin - Cliche.dk ser da udmærket ud og ser ud til at være et godt bud!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 16:07

Ved der også er mange der er tilfredse med b-one.dk.
Har dog ikke selv prøvet det.
Har du prøvet at søge i Kandu efter "udbyder"? Der er nogle andre der har spurgt om det samme og der er en masse kommentarer at læse igennem.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-02-05 16:10

Denne løsning er ikke gratis:
http://www.dynamicweb.dk/
Men ring og de "skræddersyr" en pris til dig. Du kan altid tilkøbe, hvis behovet opstår.
Så er du "kørende" !
/PG

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:10

Nej jeg har ikke søgt direkte efter udbyder; men jeg har brugt noget tid til at læse gamle svar og vil derfor gerne have friske meninger.

Kigger igen op b-one - var en af dem jeg skulle kigge på; men kunne ikke lige huske navnet.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 01-02-05 16:16

Hvad med din egen (gratis) hjemmeside på Ask-Alex - der er da vist ingen begrænsninger.
http://cms.info-side.dk/newsite/

Kommentar
Fra : bne

Dato : 01-02-05 16:19

Jeg anvender b-one's billig-udgave til 2 forskellige sider, og har ikke oplevet problemer. De er altid oppe, og har en udemærket (mail)support.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:26

Hmm vedr. Ask-Alex - der må være nogle betingelser - hvor finder jeg flere oplysninger?

Underligt, hvis der ikke er begrænsninger!

Men er da ellers noget af et aternativ - nogle der bruger Ask-Alex????

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-02-05 16:36

Jeg har kun de bedste anbefalinger til http://www.struer.net/.
Har brugt dem i over 4 år nu.
De har den kapacitet de lover. Jeg har endnu ikke oplevet nogen problemer med deres servere.
De har altid været villige til at hjælpe når jeg har været i tvivl om noget. oOg de har også altid haft en løsning.
Check dem ud. De holder hvad de lover.
De leverer for øvrigt også billige internet forbindelser, hvis man er i deres dækningsområde. :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-02-05 16:38

Jeg bruger www.dothost.dk der er stabilt og prisbilligt. F.eks koster et på 150 MB 2 kr. pr. måned og hvis du ofrer 5 kr. pr. md. får du 200MB osv. Alle priserne er +moms. Du kan her have mange pop3 mail adresser. Oprettelsesgebyret er kun det første år.
//bentjuul

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 01-02-05 16:39

Har selv lavet en foreløbig udgave af en tipsklubhjemmeside med Ask-Alex, og det virker også med biller osv. - og så er det nemt at bruge.

Undrer mig dog også lidt over at der ikke er angivet nogle vilkår!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:43

Jeg kender til Struer.net; men de er desværre for dyre - en løsning med 100 MB og 1 e-mail af 15 MB vil efter min udregning koste mere end 120 kr. mdl.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 16:53

Hej Bent!

Jeg har haft kigget på www.dothost.dk; men desværre som jeg læser det, tillader de ikke fotoalbums - underligt; men kan selvfølgelig være mig der læser forkert.

Her er et uddrag fra deres salgsbetingelser:

[citat]
Et webhotel må ikke fungere som en ekstern harddisk, for lagring af data filer
så som .zip, .mp3 og lignende.
Det er ikke tilladt at have filer liggende til fri download uden nærmere
skriftlig aftale med DotHost.
Det er ligeledes ikke tilladt at have mange, eller store billeder liggende på ens
hjemmeside.
Dette kan være, men er ikke begrænset til, gallerier, fotoalbums og animationer.

Såfremt disse betingelser overskrides og der ikke ligger en skriftlig aftale
mellem kunden og DotHost vil der blive faktureret 40 DKK pr. GB trafik eksl. moms.

Kunden er selv ansvarlig for forbrug af trafik, og skal selv måle denne.
[/code]

Jeg havde næsten besluttet mig for dem; men så læste jeg deres betingelser og det medførte, at jeg derefter stillede mit spørgsmål her på Kandu.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-02-05 17:02

Hvis du er i den billige ende af Hoteller ville jeg vælge B-one eller Cliche.
B-obe´s support er lidt ringe, hvorimod Cliche har telefonsupport og det er jo en dog ting.

Surftown er også god; kanon mail support og hurtigt svar.

Fælles for de billige webhoteller er at de propper deres server til med kunder, og det forsinker skidte og kan give nedetid.

I den dyre ende er der kun én der dur efter min mening: www.wannafind.dk

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 01-02-05 17:13

Jeg har brugt STARTHOTEL.DK i flere år.
De er billige og det virker tilfredsstillende.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 17:57

Hej "taliskoko" - Wannafind.dk ser ud til at være meget proffessionel - men som du skriver i den dyre ende og for dyr til mine private billeder; men et godt bud hvis man er en virksomhed, der vil betale for kvalitet og support.

For mit vedkommende vægter jeg mest at systemets oppetid er OK - support mener jeg ikke at have brug for hvis deres system virker.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 18:05

Hej "oz1eqp" - Starthotel.dk ser ud til at være OK og billig; men desværre kun mulighed for 100 MB.

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-05 18:20

>Bjarne_H... Såfremt det er dine kriterier omkring support, skal du vælge B-one eller Cliche. Så er den pot ude...

Jeg bruger iøvrigt selv B-one & Wannafind...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 18:29

OK - jeg lukker nu og opretter lige et spørgsmål med tak for deltagelse til øvrige!

Det er også det jeg er kommet frem til og hvis jeg ikke er tilfreds - ja så kan man jo skifte !

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-02-05 18:31

Tak for svaret taliskoko og jer andre.

Jeg opretter lige et spørgsmål til jer !

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-02-05 13:46

Bjarne_H... Du er en sjælden art indenfor Kandu.dk regi med din point givelse. Hatten af for det.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 02-02-05 16:30

Tak "taliskoko"

Jeg opfatter det positivt !!!

Kandu er et allertiders sted - men pointsystemet trænger til en stor opfriskelse!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 13-02-05 09:01

Hvis du ikke kan nøjes med 100 Mb,så dur min anbefaling jo ikke
oz1eqp