/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Katte
Fra : RaB
Vist : 478 gange
35 point
Dato : 27-08-02 19:42

Er der nogle der ved hvordan man vænner en kattekilling(kat) til kun at tis i en kattebakke.... Nogle gode forslag??? Det er fordi vi gerne vil ha en killing, men den skal være 100% renlig.. og den kommer ikke udenfor en dør, pågrund af vi bor i lejlighed..

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 27-08-02 19:59

Hejza

Lige en tilføjelse.... du kan evt. dryppe noget baldrian i sandet til at starte med. Katte elsker baldrian. Det fås som dråber.

/dorte

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 35 point
Dato : 28-08-02 05:25

Hej RaB

Med hensyn til hvordan man vænner en killing til at bruge kattebakke, er dortebygs svar nu 100% rigtigt. Der er simpelthen ikke andre måder at gøre det på.

Kun de første par dage kan I risikere, at der sker nogle små "uheld" uden for bakken.

Men det er måske det, I helst vil undgå?

I så fald er løsningen, at I sikrer jer, at killingen er vænnet til at bruge kattebakke, allerede inden i køber/anskaffer den.

Heller ikke det er dog som regel noget problem. I skal bare sørge for, at killingen rent faktisk er gammel nok til at blive taget fra sin mor. Den skal være MINIMUM 12 UGER GAMMEL - og ikke blot 8 uger, som mange tror.

Få evt. lidt grus med fra den kattebakke, killingen tidligere har benyttet, så den straks kan føle sig hjemme i situationen.

Derudover skal I selvfølgelig tilrettelægge det sådan, at I har tid nok til killingen i det første stykke tid. Det duer ikke at hente killingen hjem om aftenen - og så tage på arbejde dagen efter, som man plejer.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 28-08-02 13:12

Du skal sgu ikke have en kat, det ville være synd for den. HAAHAHAHAHAHa

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-02 01:29

Hej Harbo21

Jeg tror ikke, Anders vil følge din henstilling - for han har allerede investeret kattens mange point i den kat.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Velkommen tilbage på banen forøvrigt.

Kommentar
Fra : lutte

Dato : 01-09-02 22:09

Hej,

Hvis du køber en kat der har tilbragt minds 12 uger hos sin mor, har den ingen problemer med at bruge kattebakken. Du skal til gengæld sørge for, at kattebakken er ren og tilgængelig for katten.

God fornøjelse
Lutte