/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvilken hastighed
Fra : niss45
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 01-02-05 10:54

Hej herinde.
Jeg har flere gange støt hastigheder som andre bruger på div. download køre, og vil derfor gerne vide, hvilke hastigheder der er for følgende:
DSL, Lan T1, T2, T3, da det ikke siger meget og jeg ikke har set det hos internet udbyderne.
MVH
Niss45

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:26

Du roder i begrebene da DSL er en type forbindelse = Digital Subscriper Line hvor download og upload er ens modsat ADSAL hvor de ikke er ens og A'et står for Asymmetric.
LAN er et lokalnetværk
Og T forbindelserne kan du læse om her: http://ckp.made-it.com/t1234.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:29

LAN står i øvrigt for Local Area Network og maximum hastighed afhænger af netkort og kabler, men en normal forbindelse kan max. køre 100 mbps (mega bit per second)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:30

ADSAL = ADSL (tastefejl)

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-02-05 11:32

Ja, og TDC sælger ADSL på 512/512, hmmmm

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-05 11:32

Jeg kan i øvrigt anbefale dig dette website som kilde til at lære om hvad netværk er.
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=index

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:35

Hansen9 hvis TDC sælger 512/512 så er der tale om DSL og hvis der står noget andet er det jo forkert.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 11:39

hmmmm - det er ski da forvirrende - jeg bestilte adsl - men på modemet står der dsl - forklaring ????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:40

Må hellere slå fast, at det jeg skrev er en meget enkel fortolkning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-02-05 11:41

Mirit ADSL er også DSL, men bare asymmetrisk på grund af forskellig upstream og downstream.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 11:45

hmmm - ok den skal jeg så skrive mig bag øret .........

vi brugte dsl i sin tid i vores firma - har egentlig en lille bagtanke med spørgsmålet jeg lige lagde ind -men den tager jeg op senere

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 01-02-05 11:51

Tak for svaret BjarneD.
Svaret er ok og fandt yderligere som jeg kunne bruge i linket ang. hastigheder ...Takker for svaret til adnre også..
MVH
Niss