/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hjælp mod pludselig uren hud
Fra : rasanja
Vist : 2116 gange
40 point
Dato : 01-02-05 09:13

Hej, er der nogen der kan hjælpe mig?! I en alder af 27 har jeg pludselig fået rigtig "træls" hud! Det er mest omkring hagepartiet. Jeg har aldrig før haft problemer med min hud...
Jeg har prøvet alt (føler jeg). Spiser sundt, drikker vand - aldrig alkohol, motionerer, renser min hud osv osv. Er der nogen der kender et effektivt våben mod min nye fjende? For ikke nok med at det ikke ser godt ud, så gør det også pokkers ondt...
På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 01-02-05 09:16

Clarins har lavet en serie til mænd med diverse ansigtspleje..
Bruger den selv

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 01-02-05 09:17

Findes selvfølgelig også til kvinder

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-05 10:19

Sådan en forandring af huden der tilmed gør ondt, kræver altså lige at du taler med din læge.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mullemums

Dato : 01-02-05 10:25

Hva' er træls hud??
Er det decideret bumser, hudorme, eller andet?

Er det hudorme så prøv Australian Tea Tree Oil. Ellers er vand og sæbe nok det bedste middel, suppleret med ro, uden for meget pillen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 10:46

jeg er ikke sikker på hvad dit problem er - men vil du rense godt og uden kompliktioner og smerter så brug cliniques sæbe - og evt deres 1 - 2 - 3 system - dyrt men meget effektivt.

Men..... jeg ville nu lige høre hos evt hudlæge først - det er ikke altid så uskyldigt som det lige ser ud jo - og desuden kender hudlægen jo mange gode produkter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 11:46

ps... har du tænkt over at forandringer i dit liv - ikke kun kost osv - kan være medvirkende ????????

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 01-02-05 11:49

er du gravid?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-05 11:50

haha der var du hurtig halekin

men det er nu ikke den eneste grund jeg lige tænkte på

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 12:10

Der findes mange hudsygdomme (Eksem) spørg hellere hudlægen, hvis du da ikke kender årsagen til forandrimgen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-02-05 12:42

Hvis jeg var dig, ville jeg tjekke hos lægen allerførst. Hvis han/hun ikke har andet end hormoncreme at tilbyde dig, ville jeg smutte forbi en akupunktør, der har styr på sit fag.
Der er en reel chance for, at det kan hjælpe dig.

Vaxen

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-02-05 12:43

jeg har brugt denne kosmetolog www.differenz.dk og har selv fået 6 hudslibninger. Det har hjulpet meget på min hud og det er et halvt år siden jeg fik min sidste behandling. Det er samtidig også vigtigt at du har de rigtige cremer til din hud. Få en kosmetolog til at kigge på det og en evt dermatolog (hudlæge)...

Du kan kigge på hjemmesiden og se hvad behandliner de anbefaler, eller du kan ringe og høre nærmere...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-02-05 15:27

Når du pludselig har fået en infektion, så er den måske heller ikke så svær at slippe af med igen. Du har jo allerede fået en række råd, og ét af dem virker sikkert.

Men hvis du hele tiden har haft tendens til lidt bumser, -og der nu kommer uafbrudte udbrud omkring hagen, -og måske næsen.. så skal du nok hellere bede din læge om en henvisning til en hudlæge, så du kan få løst problemet helt.
Hvis du er en mand, så kan det være det, der hedder "skægpest".

Selv har jeg lidt af hormonelt betinget uren hud næsten hele livet. For 15 år siden, da jeg var 42, -fik jeg endelig taget mig sammen til at komme til hudlæge. Jeg fik en antibiotikakur, -som varede ½ år, men der var en dramatisk virkning fra allerførste uge af. Siden har jeg haft brug for at få gentaget den kur 2 gange. Sidste gang er vel efterhånden 5 -6 år siden. Nu klarer jeg mig udelukkende med en creme der indeholder metronidazol (recept).
Hvis du er kvinde, så skal du nok ikke vente på, at det går over af sig selv. Ikke engang overgangsalder eller p-piller sætter nødvendigvis en stopper for infektionen.

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 40 point
Dato : 01-02-05 16:04

Jeg kan forestille mig, at der er rigtig mange forskellige grunde til, at nogle af os - selv i en voksen alder - får bumser af og til. I en periode da jeg var sidst i 20'erne led jeg af voldsomme bumse-anfald i perioder, og det var forfærdeligt.
I dag har jeg aldrig en bums, - og jeg kan se, at det der har hjulpet og hjælper mig, er vitaminer og kosttilskud udover sund kost, motion, nok væske, hudpleje osv., som du også selv er opmærksom på.
For mit eget vedkommende handler det bl.a. om at rense lidt ud indefra jævnligt samt holde fordøjelsessystemet iorden. Jeg har ikke haft en bums i årevis, - ikke engang den obligatoriske menstruations-bums! Jeg spiser Omnimin (vitaminpille) hver dag samt 1 Omega 3-6-9 og tager ved sengetid 2 stk. Triphala Plus, som renser og stabiliserer mave/tarm og fordøjelse.
Men bare fordi dette nærmest har haft en mirakuløs effekt på min krop og hud, er det desværre ikke sikkert, at det vil hjælpe dig. Der kan, som de andre skriver, være så mange årsager til din urene hud. En god biopat kan givetvis hjælpe dig med at få renset ud i dit system og få balance i organer samt hormonsystem, så det vil jeg personligt anbefale dig.

Godkendelse af svar
Fra : rasanja

Dato : 02-02-05 11:09

Tak for svaret Axelise.