/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Montering af dioder (elektronik)
Fra : fred280188
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 31-01-05 21:37

Hej, jeg skal montere 2 hvide dioder på min speedfight, de skal sidde ved siden af de normale lygter (inde under glasset). min ven har monteret sine dioder direkte fra batteriet, hvilket betyder at envher bare kan tænde dem på kontakten. jeg vil høre om man kan køre dioderne gennem elstarten, ligesom baglygten, bezinmåleren og blinklyset gør?? så man skal dreje nøglen for at kunne tænde dioderne???? kan det lade sig gøre..

(der skal stadig være kontakt for dioderne=

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-05 22:53

Hvis ikke dine diolys bruger alt for meget strøm, så kan du godt koble dem på din nøgleafbryder (baglygten)

Accepteret svar
Fra : cloud

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-05 12:13

du kan jo bare tilslutte den sammen med din baglygte..du klipper bare ledningerne over og sætter dem så sammen(altså dioder+baglygte+ledninger) så skulle de gerne tænde når du starter den.

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 05-02-05 21:41

Tak for svaret cloud.

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 06-02-05 19:50

det var da så lidt fred280188...hvis det skulle være en anden gang..