/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådlyst netværk
Fra : qwedsazxc
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 31-01-05 21:19

jeg har lige købt en bærber med trådlyst netværk men når jeg søger efter et trådlyst netværk kommer der to frem hvordan kan jeg vide hvilken der er min

Kommentar
Fra : H2

Dato : 31-01-05 21:20

Sluk for dit og se hvilker der forsvinder.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 31-01-05 21:30

okey har fundet ud af det men hvordan for jeg den op at køre så

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 31-01-05 23:15

tilmelder din PC med den krypteringskode der er sat i din router

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 31-01-05 23:16

Din hedder sikkert "default". Marker den og vælg refresh, og sørg hurtigst muligt for at den hedder noget andet.......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-02-05 21:48

Du kan give dit AP et navn i SSID, så du kan se hvilket af dem du kan se der er dit AP. - Men det kan så medføre at andre mere målrettet kan forsøge at bruge din forbindelse til lyssky formål. Derfor bør du da også hurtigst muligt kryptere dit signal, lige som du skal begrænse adgangen i MAC filtret.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 01-02-05 23:12

severino nu er jeg her inde kan du hjælpe mig med mit problem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-05 18:41

Kan du komme ind i din routers opsætning via IP adressen?

Brug din browser, og kald på routeren med dens Gatway adresse, som fremgår af dens vejledning.
Det kan typisk være enten http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1 - Det er i hvertfald de to mest benyttede adresser for en router, men andre kan forkomme.
Nu skulle du gerne få en boks op på skærmen, hvor du skal indtaste din adgangskode og dit password, for at blive lukket ind i det allerhelligste.

Kan du komme der ind?

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 02-02-05 18:47

den hedder http://192.168.2.1

og den beder ikke om kode

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 02-02-05 18:48

ja jeg kan godt komme der ind

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 02-02-05 19:38

men det er kun med en af mine andre computer på netværket

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-05 20:23

Det er nemmest at komme ind med en "kablet" pc, for med den trådløse er det et spørgsmål om den er indstillet reigtig, hvis der ellers er adgang. Det er ikke alle der giver mulighed for dette i trådløs tilstand.
Inde i opsætningen for den trådløse del, kan du angive hvilken kanal der skal benyttes og angive etnavn i SSID som du så kan se på den bærebare, når den viser hvor mange AP der er i området. Så skulle du gerne kunne se dit eget med navn's nævnelse.

Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 05-02-05 13:45

Tak for svaret severino.