/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvordan piller man begrænsningen i en RS~
Fra : lau_cph
Vist : 1281 gange
75 point
Dato : 31-01-05 21:16

Ja spørgsmålet ligger i overskriften?
Hvordan og hvor piller man begrænsningen i en original aprilla rs 50 udstødning, så det ikke kan ses?

Det drejer sig om en Aprilla RS 50 fra 98, som skal køre i centrum, så det er ikke tit den kommer til at køre stærkt, men det kan ske at den bliver stoppet tit!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-05 21:42

Jeg mener der sidder en bøsning ved cylinderen i udstødningen.
Det kan ikke ses, at man sliber svejseklatten væk, der holder begrænserbøsningen, og fjerner denne.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : zaqwsxcde

Modtaget 75 point
Dato : 01-02-05 00:39

Hej Lau_cpn.
Hvis det er en nyere udst. er der en samling ved cyl, der sidder begrænsningen som bare er en skive egentlig - ellers skal du hen og save røret over for at pille begrænsningen ud der så ligner mundstykket til en trompet ..... Men husk også at dyse kaburatoren om, for ellers smelter du stemplet, dysen skal ca. være 70/72 hvis det er en org. 12/14 M/M kaburator. Held og lykke og gode oplevelser.

Godkendelse af svar
Fra : lau_cph

Dato : 02-02-05 00:48

Tusind tak for svaret zaqwsxcde. Det var meget præcist!

Kommentar
Fra : zaqwsxcde

Dato : 02-02-05 01:10

Det manglede da bare, jeg har selv kørt Aprilia RS 50 de sidste 6 år, har også haft en årg. 98 - fed oplevelse, har iøjeblikket en årg. 2002/03. Lækker dine forreste støddæmpere ikke olie endnu ?, når de gør er det en billig rep. der skal til som du sagtens selv kan udføre.

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 02-02-05 12:31

Jeg har kun haft den et ½ år, men forgaflen virker ret hård... der lyder et brag hver gang den kører over et lille hul i vejen!
hvordan kan man da gøre det selv? Man skal da løfte hele kværnen op mens man skilder forgaflen ad ik?

Kommentar
Fra : zaqwsxcde

Dato : 03-02-05 00:27

Hvis der "lyder et brag" hvergang du kører over et hul I vejen, er der sandsynligvis ingen affjedring i forgaflen dvs. at stemplerne er totalt I bund og der ingen olie dæmpning ejheller forgaffel-olie ???. Det du kan gøre er at læse I din instruktions bog hvordan du skal gøre, men det handler groft sagt om at løfte forhjulet fri af underlaget så knallerten hænger frit, derefter er det bare at skille den ad og skifte div. pakdåser og støvhætter, og hælde den rette mængde forgaffel-olie I.

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 22-02-05 20:46

Hey zaqwsxcde!
Det ser ved samlingen ikke ud til at der er nogen skive derinde... skulle den være synlig ved at splitte samlingen ad?
Hvis det er den begrænsning med trompet-mundstykket, hvor sidder den så henne i udstødningen - i forrøret eller bagerst i potten?
(du har vel ikke nogen billeder vel?)