/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Markedsføring Uddannelse??
Fra : mrm86
Vist : 2386 gange
100 point
Dato : 31-01-05 18:43

Hvilke uddannelser er der indenfor markedsføring??

Og kan i finde nogle informationer om den givne uddannelse. (f.eks. hvor det er, og længden af uddannelsen)??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-05 18:49

Hvad laver du nu? Hvilke eksaminer har du? Der er nemlig flere muligheder afhængig af dine kvalifikationer og hvorvidt du evt. er i arbejde.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-01-05 18:51

er igang med andet år på HHX, intet andet!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 18:57

OK, så er der ikke rigtigt nogen grund til at læse Merkonom lige nu. Efter din eksamin kan det være såvel smart som rart at finde et midlertidigt job og tjene lidt penge, samtidig kan du så læse Merkonomi på aftenskolen. Der er et udemærket modul i Markedsføring. Når du er færdig, kan du optages på Export-højskolen i Herning (Det kan være den findes i andre byer også) Prøv at lave en søgning på Export-højskolen.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-01-05 18:59

Når man er færdig med Merkonomi på aftenskolen, er det så nødtvendigt med Export-højskolen??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:02

Ikke nødvendigvis, det afhænger lidt af hvor hurtigt du gerne vil stige i såvel grad som løn. Afgangselever fra Eksport-højskolen får altid hurtigt job, er meget eftertragtede og ansættes i temmeligt høje stillinger.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-01-05 19:02

Hvor længe tager det så i alt??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:09

Merkonom studiet starter med 3 grundlæggende fag, men din HHX kan muligvis give dispensation for nogle eller alle disse. Kan der ikke dispenseres læses normalt i 2 terminer altså ca. 2 år. Kan der dispenseres fra et eller flere af de grundlæggende fag kan du måske klare Markedsføringsmodulet på 1 termin. Så det er meget op til dig selv og hvor meget du kan klare at læse samtidigt med dit dagjob. Vil du læse videre på Export-højskolen tager det yderligere et par år. Men prøv at finde begge uddannelser via nettet, der får du de nyeste oplysninger. Det er trods alt nogle år siden jeg læste Merkonomi eller talte med Exportskole elever.

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 31-01-05 19:14

Hvad arbejder du så med nu?

Og hvilket arbejde kan man få med den uddannelse??

Og er der nok arbejde til personer med den uddannelse??

Synes det er svært at finde noget om det på nettet, så derfor spørger jeg dig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:24

Jeg er og har været EDB-programmør i 25 år. Min MErkonom uddannelse var i Regnskab og jeg tog den for at kunne lave regnskabs-programmer. Du kan sagtens finde noget om Merkonomi. Der findes bl.a. en forening der hedder Dansk Merkonom-forening. Søg og du skal finde. Må jeg vende tilbage lidt senere? Min ydnlingssport er lige startet på Viasat.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 19:36

Se lige dette link om Merkonomi: http://www.hib.dk/sw184.asp

Godkendelse af svar
Fra : mrm86

Dato : 01-02-05 14:35

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-05 14:40

Det var så lidt, håber blot at det var til nogen hjælp.