/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Topfart...???
Fra : Piaggio_NRG_MC3
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 31-01-05 18:30

½øjsa. Hvad tror i at min topfart ca. vil bliver med disse opsætninger. Min scooter er en Piaggio NRG. Og kan min standart krumtap, lejer, kobling, og vario godt holde til opsætning nummer 2, når der ikke er en særlig vild udstødning på..?? Bør jeg skifte karburator ved opsætning nummer 2, eller kan jeg nøjes med at dysse meget op? Skal der andre ruller i?

Opsætning 1: Opsætning 2:

TP Trophy 47mm Hebo Alu Nicasil 47,6
TP Powered TP Powered
Alle begrænsninger fjernet Alle begrænsninger fjernet

VH HimSelf

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 31-01-05 18:37

Hey!
det ser ud til at du ved lidt om knallerter???
kunne du ikke tænke di at score dig 250 points?
Jeg har et spørgsmål om stempler, hvis du ved noget om THansens produkter!

http://www.kandu.dk/dk/spg/59612

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-05 19:56

1. 85
2. 90
Dyse i begge tilfælde 86-88 dyse
Lejer og krumtap kan klare begge opsætninger, dog bør lejer skiftes hvis du har kørt mere end 7000km nu.
Rullevægt behøves ikke skiftes, men hvis du vil hurtigt fra start og op til 40km/t skal du ned i 5 g ruller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 31-01-05 21:08

Giver det ikke mere end 5 km/t at sætte den Hebo Alu Nicasil cylinder på, for de skriver at den kan yde op til 15 hk, men de skriver at TP cylinderen kun kan yde 8-9 hk. Vil det hjælpe meget i optrækket at sætte en anden vario på, eller giver det ikke det samme i optrækket bare at sætte nogle andre ruller i?
VH HimSelf

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 20:21

en anden vario vil hjælpe gevaldigt på både bundtrækket og optrækket hvis du køber den rigtige. feks. polini speed control er en rigtigt god vario. med cylinderen så kan du aldrig rigtig være sikker på om den ene er bedre end den anden hvad mindre der er nogen der har efaringer med den.

vh daniel fog

Kommentar
Fra : Bessiboy

Dato : 16-08-05 07:42

nu når du har en piaggio nrg. motor kan du ligeså godt smide hebo'en på... du behøver hverken at skifte krumtap eller kaburator da der sidder 17.5mm kabu. på fra standart og en krumtap der er bedre end andre standart krumtappe... så det er bare på med cylinderen ;)

Kommentar
Fra : flipper89

Dato : 20-12-05 08:02

dysen til nicasilen ska være cæsentlig større end i det andet sportskit, da hebo nicasil er stortset samme portmapping og porttiming end athena racing/stage6 racing tænkte på omkring 110 i den lille 17,5 og nok noget mere udblæsning.. dvs knæk... c16 du:)