/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af MIDI-keyboard
Fra : olivergroth
Vist : 331 gange
50 point
Dato : 31-01-05 18:04

Hej!

Jeg skal til at investere i et MIDI-keyboard, og håber nogle af jer ved hvilke modeller der er gode, hvilke jeg skal holde mig fra osv...

Det skal bruges sammen med min pc (selvfølgelig) til at indspille i programmer som fx Cubase eller Cakewalk. Prisen skulle gerne max være 1500,-

Har selv kigget på denne model http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=24746 , er det et godt valg ?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 31-01-05 18:42

Vi har et
M-Audio Radium 61
i huset - og det er rigtig godt.
Har du ikke brug for controllerne (men det har du så kig på Keystation 61es.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : Wimmel

Dato : 05-02-05 12:33

hej!

Valget af keyboard er selvfølgelig væsentligt, men hvis du tænker på lydene i det, så er det måske ikke så relavant faktisk. Det kommer jo an på hvilket lydkort du har, for hvis lydene i dit lydkort er ok, så er det jo ligemeget.. Det er selvfølgelig kun hvis du udelukkende skal bruge det hjemme til Cubase eller hvad nu.

Skal du ud at spille til fester eller noget, så er 1500 nok lige i underkanten :P

En anden mulighed er at købe et lydmodul til at trække lydene fra, men så snakker vi jo igen om at investere lidt mere end 1500. Men hvilket som helst keyboard dúr, bare det er MIDI kompatibelt, og har et klaviatur... Håber du kan bruge det til noget :)

Kommentar
Fra : Wimmel

Dato : 05-02-05 12:35

Det keyboard du har tænkt på at købe, ser forresaten fint ud... Det skulle nok kunne gøre det ;)