/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan skruer jeg ned for lysstyrken?
Fra : JacobS.
Vist : 3331 gange
50 point
Dato : 31-01-05 15:56

Hej

Jeg har en bærbar pc med trådløs netkort som sluger en del strøm. Jeg vil derfor gerne have at lystyrken ikke er så høj, for jo mindre den er jo mindre batteri bruger den.

Hvordan gør jeg det?

Er der andre ting jeg kan gøre for at lave batteritiden længere?

Jeg har en Acer 2001LC, 30 gb, xp home, 256 mb, 2,66 intel celeron med 64 mb grafik kort!

JacobS.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 16:03

Gå på Acer's hjemmeside og hent driver til skærm og hvad der ellers er til din model.

Gå ind i kontrolpanel og vælg strømstyring, vælg at lade harddisken slukke efter så kort tid som du finder passende, alt efter hvad du bruger pc'en til.
jeg bruger 10min.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-01-05 16:07

hej Natmaden!

Her er siden hvor der er driver til min model: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_2000.html

Men hvad er det for en driver jeg skal bruge for at skrue ned for lys styrken?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 16:13

http://acer.dk vil du blive vidrestillet til http://support.acer-euro.com/ hvor du vælger file download
så havner du her http://support.acer-euro.com/drivers/index.html
Derfra henter du hvad der høre til din maskine. inklucive manualen . så burde du nok kunne få det til at virke.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 16:24

Hmm! Tja! Jo! Øh!
Start med manualen
På min billige amitech trykker man på FN + F5
det virker også kun med drivere til amitech.

Hvad med indstillinger i bios, har du kikket der ?

Accepteret svar
Fra : lau_cph

Modtaget 60 point
Dato : 31-01-05 16:25

Lysstyrken skruer du ned for på acers bærbare, ved at trykke fn tasten og samtidig trykke flere gange på venstre piltast... du skruer op på højre, og lyd på op og ned tasterne!

FN+<-

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 31-01-05 16:29

Har selv en nyere acer derfor ved jeg det!

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 31-01-05 16:30

Men det er ikke meget du kan skrue ned på en tft skærm desværre!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 31-01-05 16:32

tak for jeres svar! Lau_cph for pointene for den smartest løsning! Jeg ville geren have givet natmaden nogle, men jeg håber det er ok!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 31-01-05 16:32

Tak for svaret lau_cph.
            Smart genvej!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 16:37

Det er vel ok