/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Streg på TV
Fra : ulrikn
Vist : 697 gange
100 point
Dato : 31-01-05 13:53

Mit Grundig fjernsyn fik den anden dag en streg øverst i billedet. Billedet trækker sig sammen om stregen og nedenfor er der mørkere end ovenfor.
For noget tid siden skete der et eller andet med fjersynet så billedet blev meget mørkt. Det er korrigeret med lys/kontrast så det kom til at se ok ud igen.

Nu er mit spørgsmål så om nogen kan sige lidt om hvad der kan være galt, og mest væsentligt : Om det kan svare sig at få nogen til at kigge på.

MVH Ulrik

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 31-01-05 14:41

Det lyder som om noget alvorligt er sket inde i fjernsynet...
Med de priser fjernsyn har i dag, kan det ikke betale sig at få det repereret med mindre det er et fjernsyn til over 10.000 - b&o eller noget.
Eller hvis der er garanti på.

Køb du dig hellere et nyt... bare transport alene kan løbe op i 400kr. og så er der start løn osv... det bliver dyrt!

Accepteret svar
Fra : gop1958

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-05 14:51

Det lyder som om at det er højspændingen til billederørret der er kaput. Om det kan svare sig at få repareret er jo afhængigt at dit tv alder.
Næst efter billedrørret er højspændingsdelen den dyreste at få reparerret.

Kommentar
Fra : ulrikn

Dato : 31-01-05 14:56

tv'et er snart 3 år gammelt.... desværre lige over garantien :(
Det kostede lige omkring 3000 så det er jo ikke i den dyre ende.

Hjælper det på vurdering af om det kan svare sig ?

Kommentar
Fra : gop1958

Dato : 31-01-05 15:06

Omkring 1500kr skal du nok regne med det koster at få lavet, så 3år gammelt til en nypris af 3000kr, så vil jeg sige "køb et nyt og se om du kan få en tusse for det gamle"

Godkendelse af svar
Fra : ulrikn

Dato : 31-01-05 15:14

Tak for svaret gop1958.

Kommentar
Fra : ulrikn

Dato : 31-01-05 15:15

Jeg triller ud efter et nyt fjernsyn - jeg regnede heller ikke voldsomt meget med at det kunne svare sig.