/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Danskere- Lette at bestikke!
Fra : yesboss
Vist : 688 gange
50 point
Dato : 31-01-05 11:11

Hvad er det med danskerne, fatter de ikke hvad der sker omkring deres hoveder.
Det Venstre fortsætter med er ren bestikkelse.- Stem på os så i får i flere penge mellem hænderne. Det værste er dog at danskerne iflg. meningsmålerne hopper på Venstres tillokkende valgløfter.

Hvad er det egentligt danskerne gør? I bund og grund stjæler de fra egne lommer- penge der skulle gå til skole, sygehuse, ældre o.s.v, områder der berører den danske menigborger i dagligdagen.
Jeg kunne godt undvære de 200 kr. i måneden, der er nok fælles projekter, der trænger mere.

Debatten igår d.30.1.2005 på DR, viste at det eneste Venstre havde på Socialdemokraterne var skattepolitikken- TYNDT!! siger jeg. Der er noget, der skal betale vores samfund. Og de minimale stigerninger der eventuel vil komme, vil nok ikke vælte økonomien hos hr. og fru velfærds Danmark.

Ved nærmere eftertanke er det da ikke så mærkeligt, at folk stemmer Venstre- egoismen hos danskerne er i øjeblikket på sit højeste.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 11:49

yesboss

Du skriver "og de minimale stigninger der evt. vil komme, vil nok ikke vælte økonomien hos hr og fru velfærdsdanmark".

Nej, måske ikke lige hos dem, men hvad så med alle de andre??
Dem som evt er på bistandshjælp fordi der ikke er arbejde til alle. Og hvor udhulning af dagpengesystemet har gjort, at bistandshjælp er eneste overlevelsesmulighed, og det er der ikke meget velfærd i.
Dem som bliver fastholdt på ingen eller kun lidt bistand, fordi kommunerne overtræder reglerne ved ikke at tilkende syge mennesker den pension de i følge lægerne har krav på. (kommunerne sparer mange penge på disses bekostning)
Hvad med pensionisterne, de gamle og syge der oplever uværdigt liv p.g.a. nedskæringer i plejeområdet.

Så jeg forstår udmærket hvorfor nogen mennesker er så desperate, at de lader sig lokke af en ønsketænknig og løfter om flere penge mellem hænderne.

Men din holdning er, undskyld jeg siger det, meget typisk for dem der sidder med sit på det tørre.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 11:50

yesboss

Du skriver "og de minimale stigninger der evt. vil komme, vil nok ikke vælte økonomien hos hr og fru velfærdsdanmark".

Nej, måske ikke lige hos dem, men hvad så med alle de andre??
Dem som evt er på bistandshjælp fordi der ikke er arbejde til alle. Og hvor udhulning af dagpengesystemet har gjort, at bistandshjælp er eneste overlevelsesmulighed, og det er der ikke meget velfærd i.
Dem som bliver fastholdt på ingen eller kun lidt bistand, fordi kommunerne overtræder reglerne ved ikke at tilkende syge mennesker den pension de i følge lægerne har krav på. (kommunerne sparer mange penge på disses bekostning)
Hvad med pensionisterne, de gamle og syge der oplever uværdigt liv p.g.a. nedskæringer i plejeområdet.

Så jeg forstår udmærket hvorfor nogen mennesker er så desperate, at de lader sig lokke af en ønsketænknig og løfter om flere penge mellem hænderne.

Men din holdning er, undskyld jeg siger det, meget typisk for dem der sidder med sit på det tørre.

mvh dova

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 31-01-05 14:22

Hukommelsen hos mange er relativ kort. Fra dengang Nyrup overtog regeringsmagten fra Schlyter regeringen og til VK regeringen kom til blev der gennemført masser af nye skatter, derfor var en af målsætningerne for den nye regering at skatterne skulle holdes i relativ ro altså et skattestop. Jeg kan se tilbage på vores egen økonomi som det forholdt sig dengang, vores skat var meget begrænset pga. af begrænset indtægt men med bruttoskatten (arbejdsmarkedsbidrag) kom vi virkelig til at betale skat, de grønne afgifter har også gjort et stort indhug i vores husholdingsbudget. Den lavtlønnedes forbrug/behov for lys, vand og varme er ikke mindre end hos dem som har de højere indkomster. de lavere indkomster er i dag virkelig kommet til at betale mere skat, end man betalte for 15 år siden. Man burde forhøjet bundfradraget på en sådan måde, at de nye skatter og afgifter ikke vendte den tunge ende nedad.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-01-05 17:53

De sidste 3 år har jeg bare set hjemmeplejen blive så forringet, så det lignede grusomhed -og i hvert fald kunne kaldes omsorgssvigt.
Det er fintnok at V vil give ældre mulighed for at vælge ikke-kommunal pleje og hjælp. Men når ordningen er så dyr, så det forringer den kommunale pleje -og det kun er et fåtal af brugerne, der har overskud til at "vælge", ---Så er det IGEN en ordning, der gavner de stærkeste i ældregruppen, -på bekostning af de svageste.

-----Husk lige, at vi har alle alderdommen til gode, --hvis vi er så uheldige at leve længe nok!

dova... selv om jeg nærlæser dit og yesbosses indlæg, så kan jeg ikke rigtig finde ud af, hvad I er uenige om.... Har du ikke mistolket yesbosses indlæg, dova???

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 31-01-05 18:00

Tak Birgitta!

Dova læs lige mit indlæg endnu engang!!??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 20:00

Det tror jeg ikke at jeg har misforstået.

som jeg læser det, vil yesboss ikke have noget imod at skulle betale mere hvis pengene kom de svage til gode.
Det er også en god indstilling, men alligevel ikke helt hensigtsmæssig, for det viser bare politikerne, at de kan fortsætte deres raid mod folks pengepung.
Og for mange vil det være utroligt svært at undvære selv meget små beløb, de har i forvejen problemer med at klare bare til dagen og vejen.
Netop folk fra de grupper jeg nævner.
og erfaringerne viser desværre, at hver gang der bliver indført noget der ligner lettelser, ender det altid med, at det går ud over de svageste på en eller anden måde.

Og i forvejen er Danmark et af de hårdest beskattede og afgiftsbelagte lande i verden.
Og så må der være andre ting der er galt, og det må være forvaltningen af de penge de får ind, når det er nødvendigt med alle de nedskæringer der er på sociale områder, skoler o.s.v.

Så nej, vi skal ikke bare sige, at man nok kan undvære det par hundrede om måneden.
For det burde ikke være nødvendigt, og sender kun signaler om, at danskerne endnu engang kan vrides yderligere i skatte og afgiftsskruen.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-01-05 22:19

Nå! nu er vi da i tre år blevet plukket af Pia Kærsgår og hendes medløbere. Det er jo kun de ældre der må betale for skattestoppet . Hvordan er det nu med "Ældrecheken?" Hvem mon der får den? Jeg har aldrig mødt nogen.
Dem der har haft arbejde får ingen ældrechek. Det er kun indvandrere og flygtningene der aldrig har arbejdet. Så snart de har haft nogle få ars arbejde, så de har lidt ATP, så er der lukket for ældrecheken. Danske ældre møder kun nedskæringer og afgiftsstigninger.
Prøv at se jeres elregninger, de er nok mere end fordoblet i de tre år Pia Kærsgård har ledet landet.
Husker i al den snak om ventelister, hvordan er det mon gået med dem? Her i Jylland er de vokset helt uhæmmet i Pia Kærsgårds tid

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-01-05 23:39

Svaret på spørgsmålet må være : "Ja danskerne er nemme at snyde"

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 01-02-05 01:03

De grønne afgifter herunder afgifterne på el. elafgifterne består af flere forslellige blandt andet co2 afgift, tvungen køb af grøn energi (vindenergi) moms med videre, alt det blev indført og vedtaget under Nyrupregeringen. Det har Pia kjærsgård intet med at gøre. Sygehusene sorterer under amterne som nu bliver afløst af de nye regioner, det har regeringen såvidt ikke noget med at gøre, regeringen har derimod sat nogle retningslinier vedrørende mindstekrav til sygehusene om ventelister. hvis ventelisterne er blevet forlænget i Jylland så fremlæg dokumentation for dette.
Danskerne er ikke nemme at snyde men, alle prøver på at gøre det.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-02-05 09:44

Dova!

Vi er i bund og grund enige, hvis det er de 200 kr. i md der skal til, er jeg villig; men jeg ved udemærket godt at der sidder folk til at forvalte disse midler, det er selvfølgelig også et problem.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-02-05 10:01

Fleng!

Ja det er en sur pille at sluge når der skal betales, men jeg er sikker på at hvis disse afgifter ikke var der, ville vi ikke kunne trække vejret i løbet af få årtier. Hvad miljøet angår så er det da utroligt at regeringen har en minister på dette område, for der er da ikke en minister, der er mere anonym end miljøministeren, hvem det så end er!

Det er så let at vaske hænder og sende bolden videre i dette tilfælde til amterne, den første og vigtigste kommer nu fra de øverste- Regeringen. Sygehusvæsnet drejer sig ikke kun om ventelister Fleng, der er nogle individer der skal køre 100 km eller mere for komme på hospital. Bor du i Tønder henvises man til Aabenrå sygehus. Det er da ikke rentabelt- eller hvordan vil du ha det hvis et familiemedlem havde brug for akut hjælp, og skulle henvises til et sygehus, der ligger noget nær 100 km væk fra hvor du bor????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 11:18

Jamen så snød de os også der! Det var jo en af hoved temaerne under sidste valgkamp. Og så havde de ikke magt til at ændre det. Jaså er det altså amternes skyl at regeringen ikke holdt sine løfter?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 01-02-05 11:39

Ja yesboss, jeg klager skam ikke, jeg påpeger blot at det er de laveste indkomster der betaler en stor del af byrden. I mange år dvs. de sidste 40 år, har vi været henvist til Århus, når det gjaldt større komplicerede operationer. vi har herfra hvor jeg sidder nu, 104 km til Skejby. Vi har et godt sygehus het i byen men det er problem med at få stillingerne besat. Her sidste sommer var jeg selv indlagt på sygehuset dvs jeg blev overført fra et polsk hospital og her til byen. med et brækket ben. Sygehus personalet gør her i Danmark et godt stykke arbejde, men den personlige pleje og omsorg på det polske hospital var mindst ligeså godt som her i Danmark. Fra Tønder til Åbenrå er der 46 km. og fra Rejsby som ligger helt ude mod vest og til Åbenrå er der 59 km.
Det er amterne der administrerer sygehusene men, det er regeringen der udstikker retningslinierne herfor.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 11:39

Hvordan fremlægger man dukumentation fo de forlængede ventelister? Jeg havde for 4 år siden brug for en operation, der skulle man først til en forundersøgelse, ventetid 57 uger, på de store sygehuse - tre uger på de små som nu er nedlagt, så i dag må man i stedet for de tre uger vente 57 uger på forundersøgelsen. Derefter kommer ventetiden på operationen, ventiden på operationen er der så en slags garanti for ventetden af, men så er man også godt på vej til to års ventetid, fra ens egen læge har konstateret at man har behov for operation.

Nå ja amterne bliver omdøbt til regioner! Kommunerne lægges sammen. Mon det bliver billigere end sidste gang man sammenlagde kommuner af at det så vil koste 20 miliarder, som kun kan tages fra de gamle, fordi man jo ikke vil hæve skatten for dem der godt kunne få råd!k

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-02-05 14:24

valde, min mor fik ældrecheck... Der skulle selvfølgelig betales skat af den... --og restbeløbet passede fint med den ekstra varmeregning, der kom næsten samtidig, ---som hun jo ikke kunne få hjælp til, fordi hun aldrig havde søgt hjælp til den månedlige varmeudgift... ---At varmeregningen blev så stor skyldtes nok, at hjemmehjælperne tit lod hendes vindue stå åbent, når de gik. Og hun kunne ikke selv lukke det..

Hun havde forøvrigt absolut ikke en krone udover sin folkepension..

Jeg synes, det er sært: Når nu det virker som om hovedparten af kandubrugerne er mere eller mindre frustrerede over den nuværende regering, -hvordan kan det så være, at den ene meningsmåling efter den anden viser, at Fogh vil vinde valget???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 16:02

Birgitta!
Jeg ved godt at man betaler skat af ældrecheken. Du siger selvfølgelig. Det synes jeg da ikke er selvfølgelig, jeg er sikker på at man ikke betaler skat af børnechekken.
Ældrechekken er Pia Kærsgårds opfindelse, og hun er da modstander af overflødigt papirarbejde. Hvorfor så sige her er 5000 fra Pia; men jeg beholder lige 2000 selv (Sød tøs) man kunne da ligeså godt have sendt 3000 som de så måtte beholde!

Meningsmålingerne: Jo danskerne er måske nemme at narre. Ingen spørger til omkostningerne ved kommunesammenlægningerne! Eller hvor de penge skal komme fra. Vi ved det jo godt, de skal tages fra ældreomsogen, der er ikke andre muligheder for kommunerne, på grund af skattestoppet.
Jeg så en lille undersøgelse i TV om hvorfor kvinderne foretrækker Anders Fjogh. det er fordi de synes Lykketoft er så usexet!
Jeg kan da godt se han skulle aldrig have fjernet det skæg, han kom jo til at ligne Bertel Hårder!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-05 17:16

yesboss
du skriver vedrørende alle de afgifter: "men jeg er sikker på, at hvis disse afgifter ikke var der, ville vi ikke kunne trække vejret i løbet af få årtier."

Vil det sige, at du virkelig tror på, at afgifterne har indflydelse på om forureningen bliver mindre?
Det har det da ikke. Det er bevist flere gange gennem tiden.
CO2 afgift, emballageafgift, grønne afgifter og hvad det hedder.
Det skulle så flot hedde sig, at det var til at forske i alternativer og samtidig nedsætte brug af de skadelige stoffer.
Men alle de afgifter fungerer rent ud sagt kun som "strafporto" på forskellige ting, så staten kan få flere penge i kassen.
Og folk æder det råt, fordi de bedre kan forstå en "nødvendig" afgift frem for at skatteprocenten lige får et hak opad.

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-02-05 17:16

Hej igen Fleng!

Det soc dem går efter er de store selskaber- multinationale selskaber der kommer til at betale, hvilket kun er rimeligt.

Birgitta!

Ja det er da utroligt hvor Venstre får deres stemmer fra. Vi kunne jo, med dette, invitere nogle regerings -sympatisører med i denne debat herpå KANDU, men de er nok lige så konfliktsky som deres partiformand. Det er da utroligt, nu hvor jeg har set dueller på tv at regeringens tilhænger ikke stiller spørgsmål til opppositionen!!?? Det er måske fordi de ikke har fået hår på brystet eller andetsteds?? Eller har en IQ på størrelse med tallet på Preben Elkjærs gamle landsholdstrøje???!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 18:09

Jeg mener da bestemt at vide at nullet slet ikke findes på landsholdstrøjer

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 01-02-05 20:30

hihi, den var go Valde

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-05 20:47

Hvordan kan nogen påstå at miljøafgifter ikke virker. Disse påstande beror enten på uvidenhed eller bevist usanhed,
Vandmiljøet er det jeg ved mest om, fordi jeg har været ansat inden for dette område i mange år. Dengang man indførte vandafledningsafgiften blev det pålagt husejerne at installere vandmålere. Derfor faldt vandforbruget med omkring 37% Og det har holdt sig der siden. Jeg ved ikke om nogen har tal for hvor meget el der spares på spildevandspumpestationer og renseanlæg, men det er ikke ubetydelige tal. Foruden de drikkevands resurser der bliver sparet.
Jeg ved også at affaldsmængderne er faldet betydeligt, efter man er gået over til at kopostere haveaffald og sortere papir fra.
Co2 afgifterne fik vel aldrig den betydning der var tænkt, fordi den nuværende regering ikke vil overholde Coyotoaftalerne og køber sig til kvoter, fra lande som ikke kan bruge deres kvoter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-05 22:25

Det med vandforbruget, nu er det jo sådan, at dem der betalte for vand inden de fik installeret en vandmåler, de betalte efter et skønnet forbrug på 155 kubikmetr pr husstand (i hvert fald i min kommune), men det viste sig så, at det reelle gennemsnitsforbrug kun ligger på 110-125 kubikmeter, så hvis det er ud fra sådanne tal at besparelserne er kommet viser det jo ikke meget mere end at kommunerne i mange år har fået for mange penge ind i vandafgifter.

Og i en del kommuner bruger man stadig at folk skal sortere deres affald, kun for at det ryger i den samme forbrændingsovn, fordi man har opgivet systemet med videre sortering på genbrugspladserne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 00:49

Dine tal er sikkert rigtige men alligevel er det selvfølgelig de tal jeg snakker om. Vandværkerne ved hvor meget vand de pumper ud til forbugerne, og renseanlæggene har så længe jeg har arbejdet med miljøkontrol målt flowet gennem anlæggene, så de tal er er pålidelige, og kan ikke rokkes ved. Du kan jo bare spørge på teknisk forvaltning i din egen kommune, fænomenet er landsdækkende. og der findes nøjagtige statistikker som du sikkert kan få kopier af på teknisk forvaltning

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 00:59

Hvad er det for kommuner der ikke overholder loven?
Her i min kommune har dem der ønsker det fået udleveret en komposteringsbeholder til hjemmekompostering. Derforuden komposterer man kæmpedynger på genbrufspladsen, som folk så kan hente gratis om foråret. Alle kommuner jeg ved besked med komposterer og har bestemte dage hvor folk henter gratis kompost - det havde jeg ikke troet var hemmeligt for nogen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-05 13:45

Næ, valde. Det er ikke sådan i alle kommuner... Jeg ved heller ikke, hvad borgerne i københavns kommune skulle gøre med alt den kompost...

I nogle kommuner (f.eks Frederikssund) indførte man ordningen, men det viste sig, at det ikke kunne svare sig, ordningen var for dyr. Men folk var så flinke til at sortere deres affald, så man gik MEGET stille med dørene i lang tid om, at det fint sorterede affald alligevel endte i samme bunke. --Jeg ved egentlig ikke, om folk stadig sorterer deres affald der....

Her i Ballerup er der ingen, der sorterer affald. Vi har mange containere til glas og aviser, men alt andet ryger ud som husholdningsskrald.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 15:10

Nåe, jammen det ved jeg da godt! Jeg har besøgt containerplasen til morgen. Jeg fik at vide at der kun er en dag om året hvor borgerne kan hente gratis kompost, resten bliver afsat til landmænd og gartnerier (Mod betaling, mente containermanden).
Der er et utal af containere. Først en kemikalieafdeling, der var aflåst Der var malingrester, et sted sprøjtemiddelembalage , et andet, medicin et tredie, kviksølvholdigt affald et fjerde. Her syntes han så at det er pudsigt at tøsejod (Merbromid) ikke skal i medicinrester, men sammen med kviksølvaffald (Mercurium),
En container til metaller (Der så ud til at være både bly og alluminium) En til jern, en til elektronik, en til bygningsaffald. Træ i en Murbrokker i en anden. en til pap, en til papir, en til plast en til tøj, en til glas. Jeg ved ikke om jeg har husket alle. Der var tre mand til at hjælpe folk med at sortere. Nu er der så ingen der kan bilde mig ind, at der på en anden plads går tre mand og blander det igen!
Containermanden fortalte at der for ni år siden var en slags "Overgangsordning" hvor man ville vænne folk til at sortere, derefter blev det læsset , i samme lastbil og kørt væk, dog ikke jern og sten sammen med brændbart,
Nu bliver det, kørt til forskellige genopbearbejningssteder overalt i landet. Han vidste mest om Kommunekemi på Fyn, som har været brugt de sidste 30-40 år. Hertil sendes alt kemi rester og emballage, samt kviksølv, og medicin rester plus batterier. Det er en ret imponerende plads(Containerpladsen) For en lille by på et par tusinde indbyggere, foruden landområderne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-05 15:20

Ja, ja, man kan jo altid bare aflevere skraldet i diverse kontainere på skraldepladsen...
Menne, lille fru hansen med rollatoren har jo ikke mulighed for at smutte skraldeposerne hen på kontainerpladsen. Og uanset hvor miljøbevidst hun er, så får hun nok ikke den kommunale hjemmehjælper til at gøre det for hende.

Jeg har da heller ikke bil, så jeg kan da hverken hente eller bringe kompost.

HOV! er tråden egentlig ikke kørt af sporet??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 16:01

Jo det kan da godt være: men der er da politik i det her, Grænne afgifter og hvad vi får for dem!
Det med fru Hansen med rollatoren, det er et af mine yndlings temaer(Her i kommunen kalder man hende, lidt overlegent for Maren i kæret) For få ar siden var der et utal af container rundt om i kommunen, som er en af de arealmæsssigt største i landet, Jeg kan efter hukommelsen tælle 15 steder med container, dem har man inddraget en efter en, sådan at dem der kørte deres haveaffald til containeren efterhånden kan have fået op til 25 km med trillebøren. Når jeg har protesteret mod nedlæggelsen af de små containerpladser, så siger man: "Nå, jammen Maren i kæret må få sønnen eller svigersønnen til at køre for sig, når han alligevel er hjemme, så holder vi åbent på lørdage også Der er jo også storskraldsprdningen, Maren kan få det allermeste afhentet"
Nu får vi så en endnu større kommune Så vil der måske blive 100 km med rollatoren eller trillebøren, fo dem der bor i yderområderne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 16:12

Så er tråden vel tilbage på sporet! Er danskerne nemme at narre,
Det er de vel! Nu i valgkampen bliver der ikke sagt eet ord om kommunesammenlægninger, eller hvor kommunerne skal tage de 20 milliarder fra, under skattestoppet, Der er kun de gamle og deres hjemmehjælp skolerne måske, men de er så forsømte at de vel falder ned inden de næste 4 år er gået. Vejene på landet er hullede så der kan man ikke spare, hvis vi lader os narre til 4 års skattestop mere så bliver denne regering et dyrt bekendskab for danskerne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-05 17:13

Jamm, hvad skal vi gøre... Det ser ud til, at alle vil af med den borgerlige regering, men de vinder alligevel....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 17:25

Jamen vil de mon det så, Der er jo et par Glistrup/ pia tilhængere, med her også, de er jo eminente til at føre falsk og forførerisk tale, så man tror de vil det allerbedste for de ældre, og for andre på overførselsindkomster.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-02-05 17:41

Jamm, jeg tror egentlig, at både Pia og Fjogh vil det allerbedste for de ældre... Men hvis det grundlæggende menneskesyn ikke er i orden, så bliver det meget nemt en bestemt gruppe ældre, som de vil "det allerbedste" overfor.

Men det er nok svært at gennemskue for mange vælgere. For det er jo ikke så meget menneskesyn, politikerne diskuterer, men i højere grad tal. Og tal kan vi ikke bruge til noget som helst i en valgkamp. Efter valget er det nemt nok at vride tallene, så de svageste alligevel ikke ser noget til pengene.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-02-05 22:18

Jeg tror ikke de vil noget godt, for de svage. De har her fra jannuar givet skattelettelser til de allerhøjeste lønnede, Men ifølge forskudsansættelsen, så skal jeg af med 4-500 kr merei det nye år. Det må være noget de ved, hvis de sætter sig ind i virkningen af deres love. Det eneste vi har fået er deres gentagne: "Til næste år så kommer opsvinget, så skal i se så får vi råd til de ældre også"

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 07-02-05 11:32

Mit råd er i denne tumulte smøre.

Drop løfterne fra alle partierne gå ind og kig på hvad de står for, helt grundlæggende- det er her man ser forskellen!!!

Man kan stadig nå det!!

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 07-02-05 11:35

For at vælte den nuværende regering, og jo det er stadig muligt, så stem på endelig på Lykketoft, han har brug for hver og een.

Jeg vil ha stemt på Jelved, men den stemme kommer ikke til at vælte Fogh, det gør stemmen på Lykketoft!!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 07-02-05 11:52

Prøv lige at huske på hvad der skete under regeringen Jelved og Nyrup, dengang de havde magten. Skattepakker i massevis, skatteomlægning der altid i sidste ende gav større skatteudskrivning, skal de have lov til at forsætte der hvor de slap, NEJ! Vi er et af de lande i verden som har det højeste skattetryk uden at tingene fungerer så meget bedre: Lykketoft vil skaffe fkere i arbejde, sende regningen ud til erhvervslivet med det resultat at de har endnu sværere ved at konkurere med udlandet.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-02-05 13:48

Det er jo ikke alle der husker lige godt!
Min skatteprocent faldt fra 52% til 40 %. Mon jeg er den eneste??
Det er rigtig at Lykketoft, vil have de multinationale selskaber til at betale sket, på lige fod med danske virksomheder. mon det virkelig vil skade danske virksomheder??
Sidst vi havde en socialdemokratisk regering skaffede de 200,000 flere i arbejde. Under den nuværende regering er der blevet 40,000 flere arbejdsløse, På trods af , krugsmageren Foghs løfter om det modsatte,Hvorhan gik det med ventelisterne til sygehusene, Hvordan gik det med løfterne bedre pleje til de ældre? Løfterne om bedre forhold til børnefamillier? Tænk på det når i vurderer løfterne i Foghs gavebod denne gang

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-05 15:02

Enig, yesboss. Den største chance, der er for at vælte regeringen, det er at stemme på Lykketoft.
Hvis han får stemmer nok, så skal Jelved nok komme med også.

Fleng, er du sikker på, at du vil støtte regeringen med dens glatte facade, snakken udenom og underliggende umenneskelighed? Her taler jeg om både på udlændingeområdet og "omsorgen" for de gamle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-05 15:38

Ja valde
Skatteprocenten er faldet, for nogen mere end for andre.
Men det de færreste tænker over i den forbindelse, er faktisk, at der samtidig blev indført et Arbejdsmarkedsbidrag (AMBI), og hvor stort er det nu, 8 % ??, og det er af bruttoindtægten det trækkes hvor man ikke har gavn af sit fradrag først, så for manges vedkommende, betyder det at totalbeløbet der betales i skat faktisk er blevet større ved at skatteprocenten blev delt op i indkomsskat og Ambi-bidrag.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-02-05 16:03

Jaja Dova! Jeg ser det nok, du er med på Pias vogn med forfølgelsen af de ældre, fogh skattelettelser, var kun for de allerrigeste. Prøv at kigge på jeres egne forskudsansættelser! For mit vedkommende skal jeg af med 4-500 mere end sidste år, derforuden er alle mulige gebyrer blevet forhøjet, kørselsudgifter til ambulante behandlinger på sygehusene er blevet meget større, efter at alle små sygehuse er blevet nedlagte.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 07-02-05 16:20

Hvis jeg ser på vores egen situation så den, vores udgifter til skatter herunder afgifter af forskellig art steg kraftigt under den forrige regering,vores indtægter steg ganske lidt. det vil sige. vi tilhørte lavtlønsgruppen med små lønstigninger pr. år. I den tid den nuværende regering har været ved roret har vore indtægter og udgifter holdt sig nogenlunde i ro. udfra dette er vi bedre stillet under nuværende end den forrige.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-02-05 17:40

Ja jeg ved jo godt at de velbjergede har det godt under den her regering; men det har de jo altid. Jeg synes bare ikke det er retfærdigt at det skal gå ud over dem der har opbygget det her samfund, du ved vist ikke helt hvad der er sket af fremskridt, si den trdiverne.
Men du kan da også se hvad der de seneste år er sket af forfald på skoler hospitaler og alle offentlige instituttioner + de 20 miliarder regeringens kommunalreform vil koste. Jeg tror ikke de ældre vil kunne betale disse efterregninger, uden at de velbjergede må hjælpe til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-05 18:41

Nå, jeg blev bortcensureret
Jeg prøver en gang til:

Hvis jeg ser på min personlige situation, så er min pension nok steget, men ikke så meget som leveomkostningerne er steget. men det får mig ikke til at fyre den siddende regering. Jeg "køber" bare ikke hvis de påstår at det står anderledes til.

Hvad der får mig til at stritte imod den siddende regering -med Fog og Pia Kjærsgård, --Det er deres ældre-politik!!! Ikke, hvad de siger, men i høj grad, hvad de gør!

Jeg har oplevet at der kom 27 forstyrrede og ansvarsløse unge hjemmehjælpere hos min stakkels gamle og hjælpeløse mor, -bare i løbet af en måned. Og så har jeg ikke engang talt aftenholdene med! For de havde for travlt til at notere i bogen, at de havde været der... Til tider glemte de helt at komme.. Så sejlede min mor i urin og afføring, når jeg kom om morgenen. ---Maden var kogt til ukendelighed, og der var ikke nogen, der havde tid til at blive og hjælpe hende med at spise.
Samtidig forsøgte hun at skjule for mig, hvor galt det stod til, fordi hun frygtede repressalier hvis jeg klagede over noget.

DET!!! er ikke engang et spørgsmål om penge, --og heller ikke et spørgsmål om "frit valg". Men det er et spørgsmål om menneskesyn og om omsorgen for de svageste i vores samfund. Fogh er ikke omsorgsfuld. Det er et spørgsmål om taktik.

(det var da et held, jeg havde taget en "sikkerheds-kopi")

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-02-05 22:04

Valde
Du må godt nok have mig undskyldt, men jeg fatter ikke hvordan du kan påstå, at jeg er "med på Pias vogn i forfølgelsen af de ældre".
Det har da ikke noget at gøre med, at jeg påpeger at sænkningen af skatteprocenterne så rigeligt blev dækket ind af Ambi-bidraget.

Jeg er tværtimod kraftig fortaler for, at der skal en stor forbedring til i forhold til de ældre, og især m.h.t. flere penge til pleje og omsorg.
Bl.a. fordi, det eksempel Birgitta fortæller om, desværre ikke er enestående, men komplet uacceptabelt i et samfund som det vi lever i.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-02-05 23:44

Jeg mener bare at besparelserne, som Pia er gået så kraftigt ind for er gået ud over især ældreforsorgen. Jeg ved nok at det er gået den forkerte vej med omsogen for de ældre i mere end tre år; men jeg husker også alle løfterne især fra Pia fra sidste valgkamp. Jeg har da lagt mærke til at jo rigere samfundet bliver, jo dårligere er der råd til omsorg for de svageste. Det kan jeg ikke finde anden grund til end egoisme, som hele tiden prædikes fra de tre partier

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-02-05 15:18

Dova, jeg tror desværre ikke, at flere penge=flere besøg hos de gamle, kan løse op for de problemer, der er med hjemmeplejen nogle steder.

Der skal en total holdningsændring til. Det var da rimeligt, at gamle mennesker, der er blevet så hjælpeløse som små børn, også skal have lige så meget omsorg og pleje som små børn.

Men syge, hjælpeløse gamle er ikke nødvendigvis berigende eller på nogen andre måder behagelige at passe, så derfor er det i høj grad de lavestlønnede, dårligst uddannede, der varetager det hverv. Og hvis hjemmehjælperne bare lader være med åbenlyst at slå de gamle ihjel, -så vil klager over dem aldrig føre til noget positivt. For kommunen er piskenødt til at holde på hjemmehjælperne, -uanset kvalitet- for i det mindste på papiret at kunne vise, at kommunen har ydet den service, de gamle har krav på.

Måske skulle man indføre en slags "værnepligt" så ALLE i en vis alder -og uanset uddannelse -tog deres del af pasningen og omsorgen for de ældre. Man kunne jo selv vælge tidspunktet i livet, med den betingelse, at værnepligten skulle overstås f.eks. inden man kunne gå på folkepension.
Jeg tror ikke, pasningen ville blive ringere end den er i dag. --Et eller andet sted kan vi jo nemlig nok allesammen engageres i alderdommen, fordi den netop kommer til os alle. Og for de gamle kunne det være også rart, hvis deres hjemmehjælper var jævnaldrende med deres børn eller børnebørn fremfor -som nu- med deres oldebørn.

Nåmen valget er overstået for mit vedkommende. Nu venter jeg i spænding på resultatet. Og bliver det en borgerlig regering igen, så vil jeg glæde mig over, at det ikke mere kan skade min mor, hun døde i sommer. Og jeg tror og håber på, at der sker en ændring, inden jeg selv bliver gammel..