/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Data fra een computer til en anden
Fra : Smukke_Ole
Vist : 383 gange
200 point
Dato : 31-01-05 09:49

Hej !

Min kusine har "arvet" en computer med XP fra sin søn, og nu har jeg været så letsindig at love at hjælpe hende med at få den op at køre samt overføre hendes data fra den "gamle" WIN '98 computer til den nye.
Jeg ved godt, at man kan etablere et netværk, men det har jeg ikke tid til at nørkle med
Jeg ved også, at man kan tage harddisken fra den gamle computer og sætte den ind i den nye, men den er book'et fuldt op på IDE kanalerne, og det tager også for lang til at skille to computere ad.
Så mener jeg at have set noget med, at man kan sætte et kabel i de to printerporte og ad den vej overføre data. Hvad skal man bruge i den forbindelse ?
Jeg mener også eet eller andet sted at have set noget hard/software, hvor man med et USB kabel mellem de to apparater kunne gøre det samme. Er der nogen, der kender det og ved, hvor man kan få fat i det ? Og om det kan håndtere USB 1.0 og USB 2.0 i hver sin ende ?

Håber på hurtigt svar, da det S K A L ske i morgen.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 09:55

Hvad med sådan en netdims
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=44834
om du bruger printer/seriel/usb ,så skal det opsættes alligevel

Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 210 point
Dato : 31-01-05 09:56

Et superlink kabel med tilh software 99 kr i sin tid hos ALDI.Men en elektronik forretning lokalt har noget tilsvarende

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-01-05 09:58

Du indstallerer softwaren ind på begge PCére -sætter kablet imellem, og overfører data

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 31-01-05 10:02

Hej Ole

Et alm. netkabel - SNOET - til ca. 10 kr. for 5m skulle kunne gøre det.

Derefter ARBEJDSGRUPPE/WORKGRoUP med samme navn på begge PC'ere, og så kan du overføre med det som netkortene kan = 10 eller 100 M/Bit.

Lars

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-05 12:06

Hvis du bruger printerportene - så har du også god tid til overførslen, hvis filerne er store.

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-01-05 12:09

Tak for svaret olepost. Det var lige det, jeg manglede. ComputerCity vilkle ganske vist have kr. 199,- men da kusinen betaler, betyder det ikke så meget.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-01-05 12:13
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 31-01-05 12:16

Hej ole
Overførsel fra usb til usb -- meget simpel
Se USB-USB data brige på
http://www.usbit.synonym.dk/
held og lykke

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 31-01-05 15:14

Fint Fint