/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Volo View Express
Fra : rcn
Vist : 802 gange
100 point
Dato : 27-08-02 11:02

Jeg vil gerne kunne printe mine tegninger ud i Volo View Express, og det går såmen også fint, hvis jeg ser bort fra pentykkelserne og farverne.
Er det muligt at "hæfte" oplysningerne om farve og tykkelse - evt. mens jeg arbejder med den i AutoCad, så tegningen grafisk kommer til at ligne dem, jeg printer direkte fra AutoCad? Jeg bruger version 2002lt.

Håber I kan hjælpe mig!
Rikke

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 110 point
Dato : 27-08-02 11:37

Hej Rikke.

Desværre er det i den gratis express udgave ikke muligt at printe i Autocad kvalitet, da der ikke er adgang til pentabeller mv. Dette kræver den fulde version VoloView.

Hvis du vil give andre mulighed for at plotte dine tegninger, er der mange forskellige muligheder - med fordele og svagheder.

Du kan eventuelt lave plotfil, som indeholder alle oplysninger - her skal du dog være opmærksom på at plotfilen skal laves til en specifik printer.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk - vind gavekort

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 12:23

Det kan du kun med den fulde versionen af Volo View (Volo View Express er
gratis versionen)

Volo View indeholder autocad's plot/print modul så den kan udskrive som
autocad.

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote in message
news:Y6Ha9.22606$ww6.2359101@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne kunne printe mine tegninger ud i Volo View Express, og det
> går såmen også fint, hvis jeg ser bort fra pentykkelserne og farverne.
> Er det muligt at "hæfte" oplysningerne om farve og tykkelse - evt. mens
> jeg arbejder med den i AutoCad, så tegningen grafisk kommer til at ligne
> dem, jeg printer direkte fra AutoCad? Jeg bruger version 2002lt.
>
> Håber I kan hjælpe mig!
> Rikke
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 27-08-02 15:03

Hej Rikke.

Jeg takker for pointene.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 18:04

"rcn" skrev
> Jeg vil gerne kunne printe mine tegninger ud i Volo View Express, og det
> går såmen også fint, hvis jeg ser bort fra pentykkelserne og farverne.
> Er det muligt at "hæfte" oplysningerne om farve og tykkelse - evt. mens
> jeg arbejder med den i AutoCad, så tegningen grafisk kommer til at ligne
> dem, jeg printer direkte fra AutoCad? Jeg bruger version 2002lt.
>
> Håber I kan hjælpe mig!
> Rikke

Jeg kender ikke så meget til Volvo View.
Men vis formålet er, at du vil give andre mulighed for at udprinte/læse dine
tegninger.
Så vil jeg anbefale at bruge pdf-formatet.
Når jeg skal sende tegninger til kunder for godkendelse, så sender jeg dem
som pdf-filer.
Med pdf-formatet, har jeg mulighed for at lave password beskyttelse, samt
sætte begrænsninger for hvad brugeren kan gøre.
En anden fordel er at filerne ikke fylder ret meget, 10 A3 sider fylder kun
omkring 1MB.

--
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 22:45

Hej Rikke

Hvis du er så heldig at have en plotter der kan oversætte farveinformation
til stregtykkelser, kan du du definére denne til at oversætte farvekoderne
til stregtykkelser.
Gjorde det selv med en HP 250C, fordi firmaet jeg var i, aht. gamle
tegninger, brugte det hedengangne "Linex CAD" som ikke kunne styre noget som
helst i Windows miljø. Det virkede fortirnligt. Det var indstillinger der
blev definéret i selve plotteren, og ikke via en driver.

Mvh
Lars Nielsen

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote in message
news:Y6Ha9.22606$ww6.2359101@news010.worldonline.dk...
> Jeg vil gerne kunne printe mine tegninger ud i Volo View Express, og det
> går såmen også fint, hvis jeg ser bort fra pentykkelserne og farverne.
> Er det muligt at "hæfte" oplysningerne om farve og tykkelse - evt. mens
> jeg arbejder med den i AutoCad, så tegningen grafisk kommer til at ligne
> dem, jeg printer direkte fra AutoCad? Jeg bruger version 2002lt.
>
> Håber I kan hjælpe mig!
> Rikke
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : knudras

Dato : 03-10-03 10:42

"Brian Lænø" skrev d. 27-08-02 18:04 dette indlæg :
>
> "rcn" skrev
> > Jeg vil gerne kunne printe mine tegninger ud i Volo View Express, og det
> > går såmen også fint, hvis jeg ser bort fra pentykkelserne og farverne.
> > Er det muligt at "hæfte" oplysningerne om farve og tykkelse - evt. mens
> > jeg arbejder med den i AutoCad, så tegningen grafisk kommer til at ligne
> > dem, jeg printer direkte fra AutoCad? Jeg bruger version 2002lt.
> >
> > Håber I kan hjælpe mig!
> > Rikke
>
> Jeg kender ikke så meget til Volvo View.
> Men vis formålet er, at du vil give andre mulighed for at udprinte/læse dine
> tegninger.
> Så vil jeg anbefale at bruge pdf-formatet.
> Når jeg skal sende tegninger til kunder for godkendelse, så sender jeg dem
> som pdf-filer.
> Med pdf-formatet, har jeg mulighed for at lave password beskyttelse, samt
> sætte begrænsninger for hvad brugeren kan gøre.
> En anden fordel er at filerne ikke fylder ret meget, 10 A3 sider fylder kun
> omkring 1MB.
>
> --
> Brian
>
> Hej Brian
Det lyder meget interessant, men hvordan laver man autocadtegninger om til pdf-filer?
Knudr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-03 10:18

> Det lyder meget interessant, men hvordan laver man autocadtegninger om
> til pdf-filer?

Her er et par links til programmer der kan lave PDF filer. Begge programmer
virker som en printerdriver, men udskriver til en PDF fil istedet for. Du
kan dermed lave pdf filer fra ethvert program der kan udskrive.
Hvis du kun vil lave dokumenter med kun 1 side så kan fineprint anvendes,
Ellers kan du anvende
pdf995 som kan lave flere, men denne går på internettet og viser en
sponsor-annonce.

http://www.pdf995.com/download.html

http://www.fineprint.com/

Flemming