/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Underlig Rolls-Royce
Fra : kpm10
Vist : 405 gange
96 point
Dato : 27-08-02 10:24

Hej alle sammen

Her den anden dag så jeg en mærklig Rolls-Royce, den var helt ny og grøn, det under lige ved den var nummer pladen, den var sort og med hvis skrift stod der "SKT 1" der stod overhovdet ikke andet på bilen....hvis det kan hjælpe så, så jeg den omkring århus, på vej til lufthavnen.

Håber i kan hjælpe med med lidt info om bilen!

Kristian Mikkelsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 10:25

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IzGa9.22584$ww6.2355226@news010.worldonline.dk...
> Hej alle sammen
>
> Her den anden dag så jeg en mærklig Rolls-Royce, den var helt ny og
> grøn, det under lige ved den var nummer pladen, den var sort og med hvis
> skrift stod der "SKT 1" der stod overhovdet ikke andet på bilen....hvis
> det kan hjælpe så, så jeg den omkring århus, på vej til lufthavnen.
>
> Håber i kan hjælpe med med lidt info om bilen!
>
> Kristian Mikkelsen
>

Det må jo være kongehusets bil, men hvad står "SKT" for ?

/Henning.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-08-02 10:32

On Tue, 27 Aug 2002 11:24:33 +0200, "Henning Sørensen"
<hkks@privat.dk> wrote:

>Det må jo være kongehusets bil,

Kongehusets officielle biler har en krone og et tal på pladen.
Undtagelsen er "Store krone" der kun har en ... gæt selv.

Derudover er der en række biler på alm. plader.
--
Per K. Nielsen

http://pknielsen.dk/geocaching/

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 04-09-02 16:28

Visse lande, eks. Tyskland, kan have meget korte nummer plader, som den du har set. Det kan være, at det bare er den første i SKT serien og derfor hedder 1. En mulighed??

Kommentar
Fra : F.Bonvang

Dato : 17-10-02 17:55

nummerpladen kan li så vel være fra sverige, men det kommer an på nummer pladens farve for og bag samt bogstavernes størrelse osv, men mit bud lyder på at den er fra sverige, ikke tysk land, for den kan man jo se det på med de der syns mærker de skal køre med, en svensker kan sagtens køre uden, oz uden det kan ses på pladen at de skal være der......

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 16:06

Jeg mener også kongehuset har biler med sorte plader uden krone på - det er vist kun de kongelige der må køre med kronen - men jeg er ikke sikker. Når det er en Rolls, kunne man vel godt forestille sig noget med et besøg fra det svenske eller norske kongehus? Der sejler jo færger fra nordjylland til både norge og sverige. SKT kunne måske være noget med 'svenska kunghuset' eller så'n?