/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
HP PAVILION ZV5416
Fra : dhmoelsted
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 30-01-05 18:36

I nettos tilbudsavis er der fra i morgen mandag 31 jan en bærbar pc, på tilbud ,er den ok, til de penge ,er den værd at stå i kø for , jeg håber der er en derude der kan gennemskue dette tilbud
mvh
dh moelsted

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-01-05 18:55

Den ser da rimelig ud til prisen udmærket pc/bærbar,her er flere info om dyre>
http://kortlink.dk/netto/kbp
god software pakke og cpu/hastighed.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-01-05 18:56

info nede på siden og spørsmål og svar

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-05 20:40

Jeg har efterhånden købt mange ting hos ALDI, Bærebar PC, 2 Scannere, Harddisk, Printer, 2 Kortlæsere, Kabler, Digitalkamera m.m., og jeg må sige at jeg endnu ikke er blevet skuffet.
Så har de 3 års garanti, og bytter med et smil, hvis man fortryder.
En HP er nu ikke det værste man kan gå hen og købe, selv om de er ved at lave nogle regionale krumspring.
Så du kan roligt købe, hvis den dækker dit behov.

(HP's regionalkoder på farvepatroner er en anden snak)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 21:40

Når og hvis jeg så køber sådan en bærbar, vi har en stationær i forvejen, tilkoblet tdc adsl 512 forbindelse, hvad skal man så købe af isenkram til en kabelfri forbindelse for at være dækket ind, er det vanskeligt at forbinde og sætte den nye op det var mange spørgsmål, men det er lidt svært når man står med pc
mvh
dh.moelsted

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-05 22:06

Du skal have en router med access point indbygget. Her er der masser af mærker at vælge imellem, nogle er mere kringlet end andre, og prisen svinger lidt efter mærkets popularitet, lige som så mange andre mærkevarer.
Hvis den bærebare ikke har indbygget trådløst forbindelse af en eller anden form, så skal du have et eller andet trådløst netkort til den bærebare.
Personligt ville jeg vælge noget med fart på, som understøtter både 802.11b og g (11 og 54 mbps) og evt dobbelt på 108, som kan være en fordel til lokalt brug.
Skal du rejse "over there" og have den med, så skal netkortet også kunne køre 802.11a.
(Selv bruger jeg TopCom WBR654 og PCMCIA 3054 (108) som virker upåklageligt)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 30-01-05 22:14

hej severino
den bærbare skulle være ok med netkort, er linksys wrt 54gs ok til den stationære

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-01-05 22:20

Generelt er der ikke en vejledning for noviser, som pinder det hele ud på en let forståelig måde, lige som det danske sprog er en mangelvare i disse vejledninger.
Så du skal nok også prøve at stille krav om en let forståelig vejledning, helst på dansk. (TopCom har en PDF fil, hvor det også er på Dansk)
TopCom har været solgt i bl.a. NETTO og findes i øjeblikket i BILKA, men findes også i MERLIN og hos mange andre forhandlere.
Start med at "OSE" rundt og se på varerne, inden du køber, det kan godt betale sig at drage nogle sammenligninger.
Husk når du har valgt og købt, at opsøge det firma som har produceret routeren, og hente den seneste firmware til systemet, for den der ligger i udstyret, er sjældent den sidste nye version.