/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Terrier
Fra : Oompa_Loompa
Vist : 869 gange
50 point
Dato : 30-01-05 15:24

Hej.

Vi søger en silky terrier, men alle dem man kan finde rundt om på nettet er med stambog og er mega dyre... Kan man slet ikk finde dem uden stambog til billigere penge herhjemme i DK??

Hilsen

Mette Og Mark
Esbjerg

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 30-01-05 15:35

Man må forvente at en hund i en rimelig kvalitet koster fra 3000 og opefter. Hvis du vil have en billig hund, så er der internatet.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-05 18:46

NEJ! DET tror jeg ikke, I kan finde... Det er jo ikke nogen almindelig hund herhjemme...
Sidste år blev der registreret 55 danskfødte hvalpe af racen.
Til sammenligning blev der registreret 2350 danskfødte schæferhundehvalpe og 2480 labradorer...

De mennesker, der er så heldige at få lov til at købe sådan en silketerrier i dyre domme, -de holder rigtig godt fast i den.. --Det er ikke spor svært for kennelen at komme af med dem, hvis de ønsker det.
Og samtidig er det så lille en hund, så en kennel sjældent har noget problem med at beholde de hvalpe, som måske ikke kan sælges til fuld pris. --Eller hvis de ikke synes om køberne, så beholder de hellere hvalpene selv.
Selv hvis I beslutter jer for at betale det kennelerne ønsker, så kan der gå år, før der er en hvalp til lige netop jer.

Men I kan sikkert finde en anden sød lille hund på et internat. I kan da undersøge sagen...

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5&exp=1189d0132b0aa467c1256f810067a679

Der er bl.a. en cocker spaniel på bare 2 måneder, den hedder Molly..

Kik på internatets hunde, så får I et indtryk af, hvad det er for hunde, som man kan overtage billigt. Man gør jo samtidig en god gerning...

Godkendelse af svar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 30-01-05 20:44

Tak for svaret.......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-01-05 22:06

Tak for accepten af mit svar.
I kan jo blive ved med at kikke på internatets hjemmeside. Der kommer nye hunde ind næsten hver dag. Og det kan da være, at der sker et mirakel...

Ellers er der ikke andet at gøre end at spare pengene op og forsøge at komme på venteliste i kennelerne... Men nemt er det ikke...

Jeg håber, at I finder jer en sød lille hund. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 31-05-07 12:39

Til info:

Vi har fundet os en sød lille Lahsa apso... Har haft den i lidt over to år nu... Den er meget børnevenlig og meget nem at opdrage og lære tricks...

Mvh
Oompa

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-05-07 15:39

Nårh, --det var godt at høre...
En lhasa apso er også en skøn hund. Tillykke med den.