/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
samle Parabol og antenne!
Fra : vandahl
Vist : 1017 gange
300 point
Dato : 30-01-05 13:44

Jeg har en antenne på loftet til modtagelse af TV2 og DR1, desuden har jeg en gammel parabol (Analog) til modtagelse af TV3 og TV3+. Er det muligt at samle de to signaler på loftet og derved kun trække ét kabel ned til stuen?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 310 point
Dato : 30-01-05 13:57

Ja ved at sætte din parabolmodtager på loftet og sætte en "forlænger til din remote" i stuen. Som det er nu samle antennesignalerne i din parabolmodtager....
Jeg har engang lave løsningen for min ex svigerfar... hvor jeg købte en lille sender og en modtager i http://www.Conrad.de i tyskland til ca 70 kroner. Så flyttede vi hans modtager. Det eneste minus er i de situationer hvor man har behov for at se displayet på modtageren... der er man nød til at skulle en tur på loftet evt med et tv.
Men der findes måske andre forslag - der er bedre. Men de vil koste lidt mere...
God søndag mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 30-01-05 14:05

Okay det var da også en mulighed....så kunne jeg jo også trække signalet til soveværelset! men hvad mener du med en "Forlænger til remote"?
Og kan det ikke lade sig gøre at ha' signalet i ét kabel til stuen (Til parabolmodtageren)?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-01-05 14:39

Det er bare en lille imfrarød modtager lille box med et 9 volt bateri.... som sender lyset der modtages på på loftet, igennem antennekablet. Her så placeret en lille Imfrrødlysdiode så tror modtageren at du står lige ved siden af med din fjernbetjening...
Jeg har ikke tjekket ved conrad om de har lige den endnu men der findes en del af samme slags ved Ellekrifkcity mfl. men de anvender ikke kablet til remotesignalet... den anden er meget simpel.... prøver lige om jeg kan finde den ved conrad senere idag...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : H2

Dato : 30-01-05 15:25

ja du skal bruge følgende:

http://www.super-el.dk/side.asp?SideID=3&Parent=556&Old=555&ProduktID=941
og en
http://www.parabolshoppen.dk/shop/productinfo.asp?id=1709

Du kan få bægge dele ved www.super-el.dk Tv/Sat filteret er bare ikke på hjemmesiden, men skriv en mail til han og så ordner han det.
Han plejer at være billiger en parabolshoppen.

H2

Kommentar
Fra : H2

Dato : 30-01-05 15:28

linket til www.parabolshoppen virker ikke men den er under "antenneudstyr" og "filtre" og der er en til aller sidst.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 30-01-05 15:31

www.parabolshoppen.dk
nu tror jeg jeg har det hele med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-05 15:44

Det kan bare ikke betale sig, at have det store arbejde med en analog parabol, hvis du vil se TV3, for det varer ikke længe før det kun kan ses på Digitalmodtager.

Udbyderen (Viasat), har gennem et stykke tid udsendt skrivelser vedrørende skift til Digitalanlæg, jeg kan ikke lige huske hvornår slutdatoen er, men det kan du få oplyst hos Viasat.

mvh dova

Kommentar
Fra : H2

Dato : 30-01-05 15:51

De matrialer jeg har anvist virker også til digital kanaler.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-01-05 17:29

H2
Ja, de virker nok også til digitalkanaler det du har anvist, men vandahl kan jo ligesom ikke bruge sin nuværende modtager og parabol til at modtage digitalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : H2

Dato : 30-01-05 20:45

Der er ikke mange modtager der både kan tage analog og digitale kanaler, men skørm og lmb er det samme.

Godkendelse af svar
Fra : vandahl

Dato : 10-02-05 19:22

Tak for svaret Benjamin.Hansen.