/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af mails
Fra : 285
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 30-01-05 10:44

Hvem kan knække denne nød?:
Jeg kører med Outlook Express i min Windows XP, og her har jeg det sære problem, at der ofte (cirka hveranden gang) stadig ligger post fra gårsdagen under Slettet Post, når jeg starter min maskine. Jeg har selvfølgelig flueben i Automatisk Sletning!!!
Hvordan får jeg slettet ALLE mine slettede emails under Slettet Post FULDautomatisk???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-05 10:48

funktioner - indstillinger - vedligeholdelse - flueben i tøm mappen slettet post når programmet afsluttes

Kommentar
Fra : 285

Dato : 30-01-05 10:53

Miritdk: Det HAR jeg jo gjort!!! Og systemet virker stadigvæk kun omkring hveranden dag!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 10:57

Har du opdateret fuldt. Det tyder jo på en fejl i programmet.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-05 11:07

Det løser nogen gange problemet, at slette den fil der rummer mappen slettet post.
Hvis du ikke har ændret mappen og kører XP eller W2K findes den her:
Documents and settings- Dit brugernavn - Lokale indstillinger - Application Data - Identiites - [masser af tal og bogstaver] - Microsoft - Outlook Express -
Slet filen: slettet post.dbx
Genstart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 11:13

Nogen gange kan man løse problemet ved at flytte post lagringsmappen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;730185

Kommentar
Fra : 285

Dato : 30-01-05 11:24

BjarneD:
Jeg kan ikke følge den sti, du angiver (jeg har ikke noget, der hedder Lokale Indstillinger). Jeg har heller ikke - ifølge min søgefunktion - en fil, der hedder post.dbx.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 11:59

Stien afhænger af dit styresystem, den jeg har angivet passer på Windows XP og Windows 2000 og filen der skal slettes hedder: Slettet post.dbx

Du kan finde stien til din lagringsmappe ved at åbne Outlook Express - Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - knappen Lagringsmappe.
(Klik i adressen så kan du følge den med højrepil)

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 30-01-05 12:13

Hej 285

Hvis du ikke kan finde "lokale indstillinger" som BjarneD forslår, skyldes det nok at dine mappeindstillinger er indstillet til ikke at vise skjulte filer. Åben stifinder, vælg "funktioner" - "mappeindstillinger" - "vis" - vælg "vis skjulte mapper og filer".

MVH
Frank

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 12:29

SåDAN!

Godkendelse af svar
Fra : 285

Dato : 30-01-05 15:05

Tak for svaret, BjarneD. Det virkede!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-05 15:11

Herligt!