/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra Hi8 til DVD
Fra : ABRKR
Vist : 914 gange
200 point
Dato : 30-01-05 10:37

Hvordan får jeg feriefilmene over på DVD, jeg har DVD brænder

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-01-05 12:00
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-01-05 13:58

Nu er Hi8 bånd, der både kan bruges både til Digital video (DV) og til analoge camcordere?
Hvis det er digitale optagelser, så er det lettest, da du bare skal tilslutte DV-camcorderen med et firewirekabel til en firewireindgang. (Hvis du ikke har en i computeren må du købe en sådan indgang, enten i form af lydkort eller grafikkort med indgang, eller et seperat indstikskort med firewireindgang)
Så lægges filmen automatisk ind i Windows XP`s movimaker, hvor den redigeres, og kan så brændes i Nero eller andet DVD brænderprogram.

Hvis det er analog camcorder, så skal du have TV-ind på dit grafikkort, eller bedre et rigtigt TV-kort, og så ellers som ovenstående.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-05 14:05

Her er et bud på at få det gjort ude i byen: http://www.smalfilm.dk/Dvd.htm

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-01-05 16:57

Bilka har lige annonceret på side 17,et overgangs stik"Element DVD Maker" fra VHS el Hi8 til DVD=399 kr

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-01-05 17:01

Det er naturligvis incl software og manual

Godkendelse af svar
Fra : ABRKR

Dato : 31-01-05 09:30

Tak for svaret IceCap.