/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
El radiator eller en radiator (oliefyr) ~
Fra : Bragesvej
Vist : 513 gange
20 point
Dato : 29-01-05 23:16

Jeg har en entre/Bryggers, det er koldt 10 Grader, jeg ønsker at få noget varme der ude, man kan i dag jo købe
en masse forskelige radiatore/Paneler bla med olie tænd sluk ur osv, jeg overvejre også at sætte en Alm radiator op,
koblet til det varme vand fra fyret, men hvad er mest økonomisk???

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 30 point
Dato : 29-01-05 23:31

Hvis du har fyret kørende så er det det mest økonomiske( hvis du med det varme vand mener radiatorvandet) og der ikke er alt for langt til en eksisterende installation. Måske dyrere i installation men i det lange løb billigere, når du ser elmåleren fise rundt hvis du sætter et elpanel op slukker du alligevel hurtit igen, med mindre du har enormt godt ioleret.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 23:33

Helt sikkert det varme vand fra fyret. Du nævner også El-varme. Med mindre du har din egen Vindmølle, vil jeg ikke anbefale denne løsning. Du KUNNE jo også overveje at isolere rummet ordentligt. Så ville temperaturen nok ikke være helt så lav. M.v.h. AJ

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-01-05 09:41

Tak for svaret stig54. ja det var også dit svar jeg hælte til mest, og de varme rør løber lige over der hvor radiatoren skal sidde.. en radiator kan man få i Haral Nyborg for en 500kr sedel, den er vel også god nok.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-01-05 09:47

Ok Bragesvej. Men husk nu alligevel at isolere ellers ender du jo bare med at fyre for fuglene.
Hvis din normaltemp. er 10 grader, vil selv en radiator fra Harald Nyborg trække meget energi (og penge) ud af dit fyr.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-05 11:18

Det er jo så meget nemt at sætte en radiator med termostat op der.
God fornøjelse, skal du isolere gør det først.