/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
netbank
Fra : joker138
Vist : 1013 gange
100 point
Dato : 29-01-05 21:59

Kan ikke komme ind på netbak, siger at java mangler.
Har prøvet at lægge java ind op til flere gange, men kan stadig ikke komme ind.
Har også kørt norton antivirus. ingen virus der.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-05 22:01

du mangler javamachine mener jeg det hedder eller java web

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 29-01-05 22:01

hvad med service pack 2

Kommentar
Fra : rytmehans

Dato : 29-01-05 22:13

Hej joker

Besøg www.testby.dk og hent din java.

Rytmehans

Roder lidt mæ æ' rytmeboks

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 22:13

Hej joker .

Prøv at downloade "java virtuel machine" her fra Sun´s hjemmeside.
Jeg tror det er den du mangler, det går iøvrigt automatisk fra dette link:
http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp
.... du skal bare vælge åbne

lad os høre om det hjalp

mvh Benny

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 29-01-05 22:24

Hvilken netbank bruger du, og hvilket styresystem og webbrowser anvender du?

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 29-01-05 22:43

Jeg har lige prøvet www.testby.dk uden held. Og www.java.com men der kommer den og skriver noget om sikkerhed ?.
Jeg har netbank i nordea. og hvilken styresystem og webbrowser det ?? med mindre at det står et sted.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-01-05 22:47

Et eller andet sted når du prøver at logge på netbank,og den siger du mangler JAVA er der et sted der står "hent den her"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 22:48

Du SKAL have java installeret, hvad er det den skriver om sikkerhed ???
...... du må være lidt mere præcis, hvis du vil hjælp
det er måske dine sikkerhedsindstillinger der er for "hårde"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 22:51

Hvis du bruger mit link fra kl: 22.13 - så skal du selvfølgelig sige "JA" til den første boks der kommer op, hvad sker der så videre ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 22:58

joker138

Jeg bruger selv Nordea Netbank. Første gang jeg loggede på, sagde den at jeg manglede nogle Java-programmer, men den gav mig også mulighed for at hente dem. Da jeg sagde JATak til det, kom mit sikkerheds-program og advarede mig. Det skal det også, men det siger også at der KAN være problemer med at downloade programmet, men at du skal gøre op med dig selv om du har tillid til udbyderen. Hvis du har tillid til Nordea, så svar ja og download Java-filerne. Har du ikke tillid til Nordea, så svar NEJ. Men så kan du heller ikke bruge deres Netbank. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 29-01-05 23:00

Når jeg prøver www.java.com
Skriver den :
De akluelle sikkerhedsindstillinger forhindrer, at ActiveX-Objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre, at siden ikke vises korrekt.
Og det siger mig ikke noget eller jeg ved ikke hvad nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 23:04

De aktuelle sikkerhedsinstillinger er du selv herre over. I Sikkerhedscenter kan du selv opsætte dine instillinger. Gå derind og tilpas dit sikkerhedsneveau så det passer til det du ønsker.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 23:07

Hvis du bruger det andet link, starter den så ikke med at downloade så snart du siger ja til at du stoler på java Sun ???
Hvis den siger, at siden muligvis ikke vises korrekt, så prøv at sige OK
..... så skulle downloadningen gerne begynde
mvh Benny

ellers må du som arne skriver have "løsnet" lidt på dine sikkerhedsindstillinger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 23:11

Hvis du har installeret SP2 og sagt JA til maximal beskyttelse, er der en del ting du ikke kan, før du selv har været inde i Sikkerhedscentret og tilrette. F.eks. kandu ikke se pop-up billeder. Og de er nogle gange meget vigtige. Er du f.eks. dagpengemodtager og vil kunne indtaste dine dagpengesedler via Pc'en, er dette umuligt med standard sikkerheds-indstillingen. Så skal du først ind og fjerne Pop-Up-beskyttelsen. Dette kan være "kriminelt", men hvis du har et ordentligt SpyWare-program og Virus-beskyttelses-program, kan du roligt slå denne feature fra. Så vil du slippe for mange irriterende blokeringer.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-01-05 23:11

I Netbank,hvor du prøver at logge på,er der "hent"anvisninger på det du mangler,du har ikke behov for at gå andre steder ,ingen ved hvilken version banken bruger

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 23:19

Korrekt ole !
den kan nemlig hentes fra bankens login-side.
de fleste netbanker "installerer" desuden deres eget sikkerhedprogram på din computer før de vil tillade dig adgang...... såååå det burde ikke være så vanskeligt, men ellers kunne du jo kontakte din bank på mandag og få de fornødne instrukser.

fortsat god week-end
Benny

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-05 23:27

Benny & Ole

Se lige min Dato : 29-01-05 22:58 der har jeg sagt det. Og fulgt op med : Dato : 29-01-05 23:11

Selv go' Weekend Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 29-01-05 23:34

Jeg takker for hjælpen, det kommer nok til at gå udover banken, for jeg tror der er noget der spære siden jeg ikke kan lægge java ind. Så go´weekend fra mig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 23:42

Husk nu lige at lukke tråden. Det er fint at du siger tak for hjælpen, men her på Kandu takker man ved at acceptere et svar, og dermed give de udlovede point til den kommentar man synes bedst om. Når du har besluttet dig til hvilken kommentar du synes var den bedste, klikker du på Accepter som svar lige over kommentaren. Derefter får du mulighed for at vurdere svaret samt sende en besked til svareren.
Dine point er alligevel brugt. Så giv en ordentlig KanduTAK. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 29-01-05 23:48

Hej joker138

Gå ind på dette link, der kan du hente Java VM, og se hviske krav der ellers stilles
til din PC.
http://www.nordea.dk/sitemod/default/index.aspx?pid=21951&strcorecontentarea=130

Mvh.
mone

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-01-05 00:41

Godt nok er Nordea en elendig bank, men du må da kunne ringe til dem og få råd/anvisning på problemet på alle tider af døgnet. Det kan man da i de store banker.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : joker138

Dato : 30-01-05 06:59

Tak for svaret arne.jakobsen.