/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Hvad laver ham her ???
Fra : Trinethk
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 29-01-05 21:12

http://www.jokaroo.com/extremevideos/fogscreen.html

Hvordan kan det der lade sig gøre ?? hvad er det for noget ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 21:28

Det er noget af det nyeste inden for undervisning med brug af IT. En speciel skærm, der er koblet sammen med en håndholdt pegepind. Man kan så vælge fra pegepinden hvilke progammer, man vil køre. Computeren som skærmen og pegepinden hører sammen med, skal selvfølgeligt indeholde såvel det rigtige styresystem som de rigtige grafer, billeder, statistikker o.s.v. Tanken er at denne teknologi i fremtiden helt skal erstatte de gammelkendte tavle-typer. Det er en helt ny teknologi, der nok ikke bliver almindelig de første mange år. Men det ser ud til at have en del potentiale.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 21:31

Den film er lavet i to eller tre plan og han bruger åbentbart en lygte til at markere hvor der skal lægges effekter ind.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 29-01-05 21:44

Det ligner jo fyrværkeri ??
Man kan da ikke se hvor han peger, det flyder jo bare ud

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-05 21:47

Ny IT-teknik. Og det ER en film af noget fyrværkeri, men det er ham der styrer det via sin "pegepind". Det er bl.a. det der er smart ved den nye teknologi.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-05 21:58

Motion detection sytem, koblet til en predefineret texture skærm præsentation, via lidt ad hoc fix-fax software

For at sige det kort

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-05 21:59

..sytem ??? system ...for dælen da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 22:08

Hvad laver du her - skal du ikke ud og besnakke vælgere. [hør]

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 29-01-05 22:09

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 22:12

Sorry Trinethk - jeg ku' ikke la' vær' og det var til Molokyle.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 22:15

Velbekomme Trine. Som du måske også kan se af Molo's lidt mere tekniske forklaring, ER det noget helt nyt. Men som sagt går der nok mange år før folkeskolens tavler bliver skiftet ud med denne teknik. Det bli'r selvfølgeligt først på vore universiteter. Hygge AJ

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-01-05 10:11

Det er altså ikke helt nyt, man har kunne købe SMART boards i en årrække nu