/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Nummerering i access
Fra : hemse
Vist : 494 gange
280 point
Dato : 29-01-05 16:54

Jeg er ved at lave en database til indtastning af bowlingresultater, når det endelige resultat ligger klar, kunne jeg godt tænke mig at de placeringer der giver præmier (nr 1 - 10 + nr 25, 50, 75 osv.) bliver markeret med "FED" når jeg skriver rapporten ud, er der nogen der ved hvordan.

mvh.

Hemse

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-05 17:05

Hejsa
Jeg har ikke lige Acces på denne maskine
men det er Betingetformatering i egenskaber for kontrolelement du skal have fat i.
Du skal finde det for hvert felt i din deseign af raport, som du ønsker at give format fed.
Det kan godt lade sig gøre - da det er¨på samme måde man laver røde tal ved f.eks negative værdier..
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 29-01-05 20:22

Hej Benjamin!

Tak for dit svar, jeg har fundet ud af det nu, eller rettere noge af det, den betingede formatatering virker godt nok, men jeg har kun 3 sæt der kan bruges, det er til et stævne hvor der er mange præmier, ca 40 der er fordelt med 20 - 25 pladser i mellem, jeg har læst mig frem til at man muligvis kan gøre det i Visual Basic men det er sort snak
håber på hjælp.

Bent

Kommentar
Fra : petunia

Dato : 01-02-05 17:35

Jeg er nybegynder, men der er mange, mange muligheder, for at løse enetop: Dit problem". Spørg - og du vil få svar -.
Netop sagte frritidsfiskeren!
Jeg har netop investeret i en kabelfrii mus, men tasteturet skal man også vende sig til.

Kommentar
Fra : hemse

Dato : 01-02-05 19:01

Til petunia!
Tak for din interesse, det har virkelig øget seriøsiteten og lysten til at søge et svar via kandu, og ja jeg kan se at der er et par problemer med at tasterne hopper lidt rundt i forhold til et tastatur der er bundet til en ledning, men det har nu ikke meget med mit spørgsmål at gøre

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 01-02-05 19:10

Betinget formatering kan også gøres i excel.
Der kan du gruppere både på celleverdien er "mellem" dette eller hint "ikke mellem"!´- "større end" - "mindre end" osv. og der vælge formatet F 'fed'
Du kan desuden måske lettere end i access finde formler til at sortere dine data efter dine behov!
Hvis du opretter en Access database kan du fra excel , under "Data", "hent eksterne data" "Ny databaseforespørgsel" finde din access databse og hente dine værdier ind i excel. I EXcel er det nemlig muligt at lave den slags sorteringer du ønsker, på en lettere måde.

- Jerrik -

Accepteret svar
Fra : Henrik_Bavnbek

Modtaget 280 point
Dato : 01-02-05 21:31

Hej
Du kan få skrevet med fed i en access rapport. Jeg går ud fra at du skriver linier med navne på vinderne og at du i forvejen har et felt "Nummer" som angiver om det er nummer 1, 2, 3... osv. Gør sådan:
I rapportdesign, klik på det felt der skal være fed og vælg betinget formatering.
Der fremkommer en dialogboks hvor du kan vælge betingelser. Vælg som betingelse 1 "Udtrykket er".
Når du gør det kommer der en lang linie lige til højre for. Her skal du skrive: "([Nummer]>0 And [Nummer]<=10) Or ([Nummer] Mod 25=0)" som betingelse. Så bliver de første 1....10 og herefter hver 25. skrevet med fed. Det skal du gentage for alle felter der skal skrives med fed.

Sørg for: At du har feltet Nummer med. Og du skal sørge for at det i egenskabsarket har navn = "Nummer".
Hvis ikke du i forvejen har feltet nummer, kan du oprette feltet i rapporten, sætte navnet til "Nummer", sætte data =1 og sætte løbende sum til "over alle". Så tæller det op med 1 for hver ny linie.

Kommentar
Fra : petunia

Dato : 01-02-05 22:03

Jeg prøver igen. Hvorfor ikke skrive med STORE bogstaver i slutresultatet, og naturligvis med FEDE typer. Det er da noget man kan se.

Godkendelse af svar
Fra : hemse

Dato : 02-02-05 15:18

Tak for svaret Henrik_Bavnbek.