/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk til bærbar (ekstra eller større~
Fra : e.p.
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 26-08-02 21:36

Hvad koster en ekstra eller større harddisk til denne http://leasy.dk/produkt.asp?produkt_id=131 computer

Nu er det sådan at jeg har bestilt den bærbare, men endnu ikke fået den hjem. Desuden er jeg meget meget grøn på bærbare !!!

En søgning på edbpriser kan jeg godt selv klare, men hvad skal jeg lede efter ???
**det skal ikke være en ekstern**

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 26-08-02 21:46

Hep,

Du skal lede efter en 2,5" harddisk. Gå efter en med så stor en buffer som muligt og se om du kan få den i 5400 RPM.

Min erfaring med IBM's harddiske til bærbare (Travelstar) er ganske god, men fujitsu laver også nogle ganske gode (Det er bla. dem, der sidder i flere Dell maskiner).

Håber det kan bruges.

// Martin

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 60 point
Dato : 26-08-02 22:03

Hej E.P.

jeg ved godt du har sagt den ikke ska' være ekstern... men jeg vil nu foreslå dig at overveje det alligevel...

jeg går umiddelbart ud fra det USB 1.1 der understøttes på den bærbare... dens Max hastighed svare ca. til et 10 Mbit netværkskort, idet hastigheden er 12 Mbit/s eller ca. 1,5 Mb/s... jeg vil så hvis du vælger en USB løsning, vælge at investere i et USB 2.0 indstikkort, (altså hvis den bærbare ikke understøtter USB 2.0 på de USB porte den har)... idet den teoretiske Hastighed er 480 Mbit/s (ca. 60 Mb/s)... og hvis det er muligt også sådan en USB 2.0 Harddisk skuffe...

du behøver heller ikke installere nogle drivers eller i den stil, da Win Xp som leveres på den bærbare understøtter USB Mass Storage devices...

du ska' heller ikke åbne noget i den bærbare eller pille, rode eller rave i dens indmad... samt du ka' også bruge den på en Stationær PC...

nu ved jeg ikke hva' det er for en aftale der hører med til den Leasy PC, om ved slutningen du så køber den... eller de ska' ha' den tilbage... For hvis de ska' ha' den tilbage vil det da også være surt at stå tilbage med en Harddisk til en Bærbar... hvis det så betyder at man ska' ud og investere i en ny bærbar for at ka' bruge den...

plus 3,5" harddiskene har som regel større RPM end 2,5" harddiskene...

men ellers så ser den bærbare da fin ud, og den har jo trods alt en 20 Gb harddisk...

men sådan en ka' jo også hurtig blive fyldt op når man studere...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 26-08-02 22:12

Det er købt på købekontrakt, men bliver betalt på et ½ år, da den ellers koster ca. 30.500,- kr (med renter og gebyrer)

Ideen med ekstern HD er genial, men det jeg havde tænkt mig var at køre software-raid på den....netop for at løse/mindske flaskehalsen der opstår på de langsomme hd'er der er i bærbare

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-08-02 22:52

Hej

Prøv denne side: http://www.d-c-s.dk/detail/

Held og lykke

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 27-08-02 19:55

Hej e.p.

Her er et par priser på eksterne diske til USB:

Portable HDD 20GB USB2.0 ?KB / 480mb/s / 4200RPM / USB2.0 1.797 kr.

Portable HDD 40GB USB2.0 ?KB / 480mb/s / 5400RPM / USB2.0 2.769 kr.

Portable HDD 80GB USB2.0 ?KB / 60mb/s / 7200RPM / USB 2.0 2.664 kr.

Portable HDD 120GB USB2.0 ?KB / 480mb/s / 7200RPM / USB2.0 3.663 kr.

Personal Storage 3000LE 40GB 2MB / 8,5ms / 5400RPM / USB2.0 / 2 Years 1.358 kr.

Flere oplysninger får du ved at sende en mail til support@prismatic.dk og spørge efter portable haddiske.

Mere GRATIS og professionel support på www.prismatic.dk

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 13:36

Tak for svaret strarup.