/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er det lovligt
Fra : gop1958
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 29-01-05 10:05

Er der lovligt at skifte brændstofrørene fra tanken og frem til indsprøjtningen ud med brændstofslange og vil det blive godkendt til syn.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 60 point
Dato : 29-01-05 10:28

Det komme an på om de er lavet sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Der er ikke speciel grund til at de skal være rør fremfor slange...
Ved en ulykke går rør lige så godt i stykker som slange andet...
Hvis du lavet der forsvarligt og faglig korrekt skulle der ikke være problemer.
Det undre mig dog lidt at du ikke bare skifter røret med et orriginalt eller laver et nyt også i rør... men sådan er det jo så meget man lige kan give en ekstra tanke...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : geu

Dato : 29-01-05 10:31

Det vi jeg tror det er..
Men det bedste er da og købe en plastslange til det. Jeg har selv skifte mit benzinrør ud med en plastslange og sat den fast i begge ende med et lille stykke slange og spændebånd.
Men nu er det så meget vigtig at man køber en plastslange der er beregnet til og fremføre benzin, ellers smelter den.
Min er vel ca. 9 mm tyk. Og jeg kan ikke huske hvor jeg har købt den da det er laaaaaaaaang tid siden.

Men humlen i det er min er da synet flere gange med det.

Godkendelse af svar
Fra : gop1958

Dato : 29-01-05 10:35

Tak for svaret Benjamin.Hansen.