/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Kunstmaler Johannes Madsen.
Fra : Loenfeldt
Vist : 2264 gange
90 point
Dato : 26-08-02 21:00

Jeg har fået et maleri, af en for mig ukendt forfatter.
I venstre hjørne af maleriet står der følgende : Johs. Madsen.
Jeg søger nogle oplysninger omkring denne kunstmaler.

Pia.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-02 01:37

Er du sikker på, at det ikke er forfatteren Johs. L. Madsen, der er tale om? Han gav sig også af med at male - samt med så meget andet. Og i så fald er der højst sandsynligt tale om et selvportræt.

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 27-08-02 12:00

På maleriet Står der kun Johs. Madsen.
Det er et landskab m. bla skov,hus og en strand/søbred.
Det er da muligt, at der er tale om forfatteren Johs. L. Madsen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-02 12:39

Nej, hvis det er et maleri i traditionel stil, er det næppe malet af Johs. L. Madsen. Desværre! Han var en meget alternativ personlighed, som elskede at hengive sig til avantgardistiske og modernistiske udskejelser.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-02 14:09

Jeg kan ikke finde maleren Johs. Larsen nogle steder, så der er nok tale om en ganske ukendt maler. Jeg vil derfor foreslå, at du tager billedet med til det nærmeste kunstauktionshus og får det bedømt. Hvis nogen kan fortælle dig, hvem Johs. Larsen er - så er det eksperterne dèr.

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 27-08-02 14:55

Hans navn er Johs. Madsen.
Tak for hjælpen. Det vil jeg prøve.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-02 15:26

Ja, Johs. Madsen, selvfølgelig. Havde det så bare været Johannes Larsen, for ham er det nemt at finde noget om.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-08-02 15:40

NB! Hvis du får afklaret, hvem Johs. Madsen er, håber jeg, du kommer med en tilbagemelding. For nu er jeg også blevet interesseret i, hvad det er for en maler.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-08-02 13:28

Nå, det skulle nu kun have været en kommentar og ikke et formodet svar.

Kommentar
Fra : Loenfeldt

Dato : 28-08-02 15:09

Jeg tror jeg vil søge videre, for det kunne være sjovt, at høre maleriet´ historie.
Det var mine børns oldemor, som fik det i bryllupsgave i 1939.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-08-02 15:02

Du bliver nok nødt til at afvise mit formodede svar, for ellers vil svaret i løbet af kort tid automatisk blive accepteret. Og jeg vil da gerne have point, men pointene skal helst være udtryk for, at jeg reelt har været til hjælp - og ikke bare noget, der kommer dumpende automatisk.