/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sangerinde, men hvem?
Fra : justuniverse
Vist : 5226 gange
500 point
Dato : 29-01-05 01:23

Jeg har hende lige på tungen (så at sige) og det har jeg haft en hel uge nu. Jeg kan ikke huske noget som helst om hende, andet end at hun var fremme i 80-erne. Jeg kan ikke engang huske, hvordan hun ser ud, men hun var/er relativt kendt og havde nogle hits, og sproget var engelsk (evt. amerikansk).
Så hvis nogen gider at komme i tanker om navne på sangerinder fra 80-erne (+/-) så er der 500 points til den første, der rammer (for jeg er helt sikker på at, hvis jeg bare får et forbogstav...)?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 29-01-05 01:35

Kim Wilde, Whitney Houston, Madonna, Tina Turner; Cindy Lauper, Laura Branigan, Bonnie Tyler, Irene Cara, Kelly Marie, Bette Midler, Olivia Newton John, Kylie Minoque.

mvh dova

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 29-01-05 01:36

Alahna Myles ? Black Velvet
Dolly Parton ?
Brenda Lee
Bonnie Tyler
Anita Ward- You can ring my bell
Eva Cassidy - Fever
Susan Vega - my name is Luca

Kan det være nogle af dem evt ?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:37

MIg *LOL..jeg var også meget fremme..helt ærligt..du må være tvilling? *LOL*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 01:38

Hej Fru Just. Det ville være en stor hjælp hvis du kunne nævne blot ét nummer som hun har sunget. Ellers kan vi jo gætte fra nu til evigheden. Hvilken musikstil? Var hendes stemme høj, lav eller mellem? VAr det KUN hende eller var der en Guitar eller et helt band eller et symphoniorkester? Var det Disco, Jazz, Country eller hvad?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:41

arghh arne det er ikke en frue..det er en hr..*GG* og jeg tænker som en tosset..jeg har en fornemmelse om hvem det er..kan bare ikke komme på navnet,,shit..Søren..nu har du taget mig med *LOL*

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-01-05 01:44

Jeg kan ikke huske alle de navne

http://top40.about.com/od/80shits/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 01:44

Tiffany, Blondie, Amanda Lear, Barbra Streisand, Kate Bush, Maggie eilly, Sheena easton, Paula Abdul, Sinite, Samantha Fox, Maria Carey, Donna Summer, Gloria Estefan, Sabrina, Taylor Dane, Vanessa Paradis, Belinda Carlisle.

mvh dova

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:46

Gloria..Gane..det er ikke korrekt..men noget i den stil

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:47

Gloria Gailer
det er tættere på..men stadig ikke helt korrekt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:48

Gloria Ganier

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 01:50

Jeg gætter på, at hun var ung. Det var pop. Ikke nogen af de nævnte. Jeg havde lyst til at skrive, at et ikke er Nena (99 Luftballon), men et eller andet sted i samme kategori. Altå ikke legender som f.eks. Tina Turner osv.

arne> Husk, det her er ikke en quiz, men en nødssituation (med 2 s´er)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 01:50

Mango - hvorfor tror du at justuniverse er en mand?

dova - har du tænkt dig at nævne samtlige kvindelige sangere?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:51

arne..jeg VED at han er en mand..har mødt ham irl... *GG* Han kan lide at synge

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:53

Hmm er nok den dårligste til at huske navne..men håber da du får navnet..det er da pisseirreterende..*GG*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 01:56

Justuniverse

Jeg har da ikke påstået at det er en Quizz. Jeg vil virkeligt gerne hjælpe dig, men hvis du ikke vil svare på mit spørgsmål er det noget vanskeligt. Læs min kommentar og svar. Så kan jeg måske hjælpe dig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:57

arne..læs selv for en gangs skyld..her er det dig der skal læse..hvis ikke du kan hjælpe..så lad være..hold dig væk..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 01:59

Gloria Gaynor, Kim Carnes, Tracy Chapman, T'Pau, Chaka Khan. Sandra Kim

mvh dova

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 01:59

arne> Jeg læste godt din kommentar, men læste du spørgsmålet? Jeg kan ikke huske noget at det, du spørger om.
dova>Der er dog en lille irriterende klokke, der ringer med Kim Wilde, men ... kan du/gider du smække et par titler på?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 03:03

Ja, Kids in America, Cambodia, Chequered Love, View from a Bridge, det er lige nogen af dem jeg kan huske.
Kim Wilde er en lille meget lyshåret pige med typisk "80er" frisure, hendes far er også sanger Marty Wilde.

Men du får et par forslag mere: Aneka, Enya, Des'ree, Jennifer Rush, Tina Arena.

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-01-05 06:10

Kate Bush

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-01-05 06:20

Undskyld så lige at dova, havde Kate Bush med tidligere.

Men så der jo osse Nina Hagen www.nina-hagen.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-05 08:07

Diana Ross - Madonna - hmmmmmmm ville jo være nemmere at gætte sig frem hvis du havde kunnet fortælle lidt om hende - dansker - ikke dansker -- genre osv

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 29-01-05 09:15

Tina Turner
Alison Moyet
Blondie (En gruppe godtnok, men frontfiguren var basis navn Debbie Harry)
Boy George    (En pige med tap)
Cher       (Pvc)
Gloria Estefan
Grace Jones
Kate Bush
Kim Wilde
Kylie Minouqe
Laura Branigan
Madonna
Olivia Newton John
samantha Fox
Sheena Easton
Sinead Oconnor
Tracy Chapman

Det skul være dem alle

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-01-05 09:29
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-05 09:48

Sandra! Tysk sangerinde der sang på engelsk!

http://www.five.no/sandra/

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-01-05 10:47

- har læst alle kommentarer til spørgsmålet. Det er som at finde "nålen i høstakken"! Held og lykke til dem der orker.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-05 11:18

Når der ikke er mere at gå efter fra trådstarterens side, kan vi nævne alle kvindelig sangere fra de glade 80'ere, og så alligevel overse lige den det er... Og når der ikke har været gevinst med alle de der er nævnt, såååå....
Go´ jagt, der.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 11:20

Tja justuniverse.
Der bliver ikke ved at være mange at vælge imellem når det gælder populære 80er sangerinder.
En der dog ikke er nævnt endnu, er Annie Lennox, som i 70erne var frontfigur i The Tourist og i 80erne i Eurythmix, og som nu har en solokarriere.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-01-05 11:24

Nå, så lad lige mig:
Annie Lennox.
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-01-05 11:27

Vi "skød" samtidig dova.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 11:36

Hej Keldd

Ja det er en svær opgave justuniverse har fundet her.

Jeg har været hele mit eget pladearkiv i brug for at finde sangerinderinder fra 80erne, så nu er næste udvej at skulle til at lede på nettet

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 11:37

Tak for svaret dova.

I må alle undskylde ventetiden, men pludselig kunne jeg ikke komme på kandu midt i det hele og var nødt til at opgive til sidst.
I mellemtiden er det lykkes mig at lytte efter og der er ingen tvivl what so ever. Det var Kim Wilde.
Tak for indsatsen til alle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 11:49

Selv tak justuniverse.

Ja, Kandu havde en periode hvor det ikke ville noget som helst

Men godt at du fandt det rigtige svar.

Mvh dova