/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bildør/garagevæg
Fra : ks9000
Vist : 3450 gange
100 point
Dato : 26-08-02 20:16

Hvordan vil det være bedst at beskytte bilens dører imod skader, ved at de smækkes ind på garagevæggen?

Man kan jo sætte nogle beskyttelses-fiduser på bildøren, men det vil jeg være ked af.

Hellere ville jeg skrue en slags gummiliste på væggen, men hvad findes der af sådan noget? Og hvor kan man eventuel købe det?

Kommentar
Fra : roedtoppen

Dato : 26-08-02 20:19

du kan også bruge et gammelt bildæk eller noget af det der man putter rundt om rør for at isolere, eller noget skumgummi, men det er ikke pænt, med mindre man maler det:)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-02 20:35

Jeg har selv haft samme problem. Jeg har løst det ved at købe 2 stk. af de "skumplastplader" man bruger til at beskytte knæene når man ligger på knæ og arbejder i haven. De kan fåes i alle byggemarkeder eller havecentre. Jeg købte dem i regnbuefarver. Jeg synes de er pæne, men mindst af alt, så beskytter de mine bildøre, også hvis jeg kommer til at åbne døren lidt hårdt, f.eks. hvis jeg samtidig med at jeg går ud, har noget i begge hænder.

M.v.h.
Franksp

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 26-08-02 20:36

Jeg har selv haft samme problem. Jeg har løst det ved at købe 2 stk. af de "skumplastplader" man bruger til at beskytte knæene når man ligger på knæ og arbejder i haven. De kan fåes i alle byggemarkeder eller havecentre. Jeg købte dem i regnbuefarver. Jeg synes de er pæne, men mindst af alt, så beskytter de mine bildøre, også hvis jeg kommer til at åbne døren lidt hårdt, f.eks. hvis jeg samtidig med at jeg går ud, har noget i begge hænder.

M.v.h.
Franksp

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 19:15

ks9000 skrev i meddelelsen ...

>Hellere ville jeg skrue en slags gummiliste på væggen, men hvad >findes
>der af sådan noget? Og hvor kan man eventuel købe det?

skær et gammelt bildæk op, og søm det på stolpen..

det har den ulempe at det kun hjælper lokalt, og ikke når du holder ved
siden af, en bilist, der hamrer sin dør op i din bil..
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 19:45

> Hvordan vil det være bedst at beskytte bilens dører imod skader, ved at
> de smækkes ind på garagevæggen?

Jeg kan varmt anbefale tæppemåtter eller en tæpperest. Fungerer fortrinligt.

Tony

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 20:19

Hej

Jeg bruger et stykke skumgummi.

MVH

Dennis Nielsen
MB300D

"ks9000" <ks9000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:A8ua9.21805$ww6.2251362@news010.worldonline.dk...
> Hvordan vil det være bedst at beskytte bilens dører imod skader, ved at
> de smækkes ind på garagevæggen?
>
> Man kan jo sætte nogle beskyttelses-fiduser på bildøren, men det vil jeg
> være ked af.
>
> Hellere ville jeg skrue en slags gummiliste på væggen, men hvad findes
> der af sådan noget? Og hvor kan man eventuel købe det?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-08-02 20:51

"Dennis Nielsen" <spangsberg@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d6a7f2c$0$154$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg bruger et stykke skumgummi.
>
> MVH
>
> Dennis Nielsen
> MB300D
>
> "ks9000" <ks9000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:A8ua9.21805$ww6.2251362@news010.worldonline.dk...
> > Hvordan vil det være bedst at beskytte bilens dører imod skader, ved at
> > de smækkes ind på garagevæggen?
> >
> > Man kan jo sætte nogle beskyttelses-fiduser på bildøren, men det vil jeg
> > være ked af.
> >
> > Hellere ville jeg skrue en slags gummiliste på væggen, men hvad findes
> > der af sådan noget? Og hvor kan man eventuel købe det?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
Tag og nogen af det man bruger til at isolere vandrør med kom det omkring en
rund stang og hæng den på vægen