/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Weekend-hyggetråd!
Fra : arne.jakobsen
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 28-01-05 21:44

Nu har vi vist ventet længe nok. Når ingen anden vil så...

Er der nogen af jer der allerede har brudt jeres Nytårs-forsætter?

Havde i nogen? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Mit var (og er): Ryg KUN gode cigarer og drik KUN god rødvin. Jeg kan med en vis stolthed sige: De holder længe endnu om Gud og Banken vil.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 28-01-05 21:47

jeg har lovet aldrig at drikke mig så fuld nytårsaften igen..
Om ikke andet så kan jeg holde min. 364dage..hehe

Junior

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 21:52

Jeg holder mit forsæt der er at svare som jeg bliver talt til. Slut med flinkeskolen!
Arne hvilken vin syntes du er god? (seriøst spg.)

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-01-05 21:57

Jeg har bestemt holdt mit. Jeg lovede mig selv aldrig mere at have nytårs-forsætter. Og jeg har eller ikke haft nogen siden (nytår)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:00

Bjarne - Jeg er helt vild med den Italienske Amarone. Den kan/skal drikkes næsten som en god Cognac, dog ikke så varm selvfølgeligt. Men duften bliver hængende i næsen og smagen og eftersmagen er virkeligt lang og god. I de seneste måneder har man kunnet købe den i såvel Netto som Aldi for kun ca. 80 kr. Den koster normalt ca. 200. Så jeg har opbygget et lille lager. Ellers er jeg et ret søgende menneske der gerne prøver nye druer fra spædende steder i verden. Jeg har f.eks. ofte fundet meget dejlige flasker fra Rumænien hvor kvaliteten er lige så høj som dobbelt så dyre Franske vine. Det er efterhånden uhyre sjæældent jeg drikker Fransk vin. Skal man have Fransk kvalitet, er prisen oftest dobbelt så høj som fra andre lande.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:06

Fransk er dyrt, men kvaliteten er mere stabil.
Jeg er selv til Saint Emillion distriktets ædle druer, men jeg drikker højst 3-4 flasker om året og kan derfor være kræsen og betale prisen.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 28-01-05 22:08

Ha arne.jakobsen,pils du og BjarneD,ja fransk er dyrt,kører fransk bil jeg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:10

Italienske vine er nu heller ikke at foragte, og jeg fejrer da altid nytåret med Asti Spumante.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-01-05 22:13

Hvilken rødvin?! ..Jeg er kold, bare den holder de 14%

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:15

Bjarne - Saint Emillion er også en af mine favouriter, men så skal det også være en af de dyre. Så det sker ikke hver weekend. Men rejsen i vinens rige er spændende og giver sommetider nogle uventede overraskelser.
HAr du smagt Amarone?

Holniels - Hej med dig gamle svinger. Hvordan står det til med dine Nytårsforsætter?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 22:19

Af hensyn til det Danske toldvæsen drikker jeg et glas rødvin hver dag i det nye år.
(Jeg ryger ikke mere, og det kunne jo give underskud i kassen.)
Det er en god rødvin - man skal bare passe på ikke at trykke for meget når man hælder......så skvulper det så grimt.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 28-01-05 22:20

Fint med mine fortsætter arne.jakobsen,nåede jo ikke få noen,heldig igen jeg vet du,ha

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-05 22:21

Den bedste vin----helt afgjort brændevin....Rød Aalborg...stuetemperatur

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:21

Nåeh Ejvind - Den der Chateu de Pap. Kan den fåes i ét glas kartoner?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:25

Kender ikke Amarone, er ikke kender, kun nyder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:26

dabj - Rød Aalborg? Fy Faen den er jo krydret med Kommen. Prøv Jubilæums den er krydret med Madeiravin (mums) eller en god lagret Norsk brændevin. I Danmark lagrer man ikke brændevin, det gør man både i Sverige og Norge. DET er sager.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:28

Bjarne - Så prøv den, du vil nyde den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:29

Jeg vil prøve ved lejlighed med den Amarone.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 22:29

Næe det er ikke noget slot - nærmest et firkantet tårn.
Min kone kan godt li' de chilenske vine, men de er lidt krydrede.........syntes jeg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:35

Jeg serverede en 7½ år gammel Saint Emillion Grand Cru for en der elsker chilenske cabernet sauvignon, rent spild.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-01-05 22:42

Hej med Jer

Hilser lige på de "gamle".... men hvor fa´en blir´ Molo af ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 22:43

Ejvind - Forstod du ikke den med Chateu de Pap?

Bjarne - Det gør du aldrig igen. Som du siger: "Rent spild".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 22:53

Citat
man skal bare passe på ikke at trykke for meget når man hælder......så skvulper det så grimt

Det er vist en papvin der her er tale om
Citat
Næe det er ikke noget slot - nærmest et firkantet tårn

her er tale om det firkantede pap-tårn

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-01-05 22:53

jepper Bjarne..det har jeg også prøvet..og jeg fik virklig håret i postkassen...jeg synes bare det smagte af portvin..den jeg fik var så 12 år gammel..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-05 22:56

Portvin uden spritsmag og blød så englene synger

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 23:32

Ejvind - Fint nok. Men Chateu de Pap henviser jo også til en af de dyreste Bourgognevine Chateu de Pape. Pavens Vin.

Har du aldrig overvejet at prøve at udskrifte "Pave-tårn-vinen" med lidt ædlere druer?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-01-05 23:44

Jeg drikker såmænd bare det der bliver købt på tilbud 6stk for en hund.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-01-05 23:49

jeps..bare det smager godt ikke emme? *GG*..og holder de 14% ha ha..den var super creamy *LOL*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 23:50

Ha Ha - næsten lige som stakkels Holniels i Norge. Hos ham er det bare Pils.

Sus - Hvad med dine nytårs-forsætter?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-01-05 23:53

Mango - Der findes faktiskt rødvin på 14%. Der er langt imellem, men de findes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 23:59

fatter ikke i kan drikke alt det eddike med farve og hvad ved jeg ........... vil da langt hellere nyde min gode the

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 00:01

Man bliver da helt tørstig af at læse denne tråd, så jeg drøner fluks ud og henter .............en COLA

(Jeg har aldrig forstået dem, der i fuld alvor kan påstå at vin smager godt,........Bvadr det sure sprøjt

Nå, men hver sin smag)

mvh dova

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-01-05 00:02

Ikke stakkels på meg arne.jakobsen,drikker det jeg kan li jo,evig happy her
og så kan det koste litt eller meget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-05 00:03

skål dova - er din med sukker eller light

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 00:03

Det er ret gode vine - jeg aner bare ikke hvad de hedder.
Men det er vist 3 stk på tilbud for 100 - 120 kr. når vi er heldige.
PAP-vin...............så vil jeg hellere ha' et glas vand.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 00:10

Skål mirit.
Det er sgu rene varer uden alle de kemiske tilsætninger

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-05 00:11

NEMLIG !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 00:12

Holger - Når man på grund af en stram Norsk alkoholpolitik må betale 2-3 gange så meget for øl og vin som i Danmark, så ER man stakkels.

Til alle jer Ikke-alkoholikere og sundheds-fanatikere, kan jeg så lige fortælle at også grøntsager og kød koster 2-3 gange mere i Norge end i DK.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 00:15

Ejvind - Det var dig selv der beskrev dig selv som Pap-vin-drikker.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 00:15

ja arne..de findes...mit nytårsfortsæt...hmm ville gerne tabe mig.men det er frygteligt svært..jeg som er så glad for god mad og vin...hmm..er fuld af gode undskyldninger *G*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 00:17

Narh Arne, så er det heller ikke værre.
Det har udlignet sig meget med priserne i de senere år.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 00:28

dova..mener du priserne i Norge?..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 00:31

OK dova - må så indrømme at det er nogle år siden jeg senest var i Norge. Kandu oplyse os om nogle nyere pris-%'er?

Mango - Ned på maven og armbøjninger. *GG*

Mirit & dova - Prøv at smage noget rødvin der IKKE er pissesur. Der findes mange slags på markedet.
I lyder som de der siger: "Jeg kan ikke lide svampe", efter KUN at have smagt Champignon.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 00:31

Ja. jeg mener priserne i Norge.
Øl og spiritus og cigaretter er dyre deroppe, men øvrige varer er ikke så meget dyrere mere, lidt afhængigt af hvor i Norge det er.

mvh dova

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 29-01-05 00:34

Ja,rigtigt dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-05 00:36

Arne, det med %erne på priserne har jeg ikke tænkt så meget over, jeg har kun kigget efter priserne når jeg har købt ind deroppe.

mvh dova, der synes, at al vin er pissesur

Ja, okay, en sjælden gang (et par gange om året måske) kan jeg lokkes med et godt glas portvin.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 00:37

arne..jepper kan kun give dig ret i begge dele..jeg nød meget det gode vejr vi havde, da det ikke var så koldt..fik virklig "gået" mange ture med Leika..men nu er det lige koldt nok..glæder mig til foråret..jeg nyder meget at komme ned til stranden og nyde det..har været der de sidste 2 dage..ååhh hvor er det vidunderligt afslappende og afstressende..

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-05 00:39

Synes det er kanon godt at ikke alle kan lide rødvin...så ville al den gode vin være udsolgt altid *LOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 00:47

OK så. Nu er der jo ingen der har sagt at hele Weekend-hyggetråden skal gå op i Rødvin og Nytårs-forsætter. Er der ikke én der kan finde på et nyt emne? Jeg føler at disse er tæt på at være udtømte.
Men som sædvanligt er det jo ikke mig der bestemmer.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 00:49

nååeh..jooeh..der er hunde..børn..mad og andre ,for mænd kedelige ting *LOL*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 00:57

Nå nå, jeg er da en mand og jeg er da både interesset i mad og øhhhh mad. Og køer og Quinder o.s.v.

Har du hørt om min nye Ko-lem?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:00

>Jepper *LOL*..det er vist kun hun(d) du er interesseret i *LOL*..nå never mind..hmm er altid hoppet uden om de der lemme*LOL*
Det trækker sådan, når man får sådan én installeret..ikke sandt? *LOL*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 01:14

Jepper, jeg har et helt Amerikansk Fodbold-HOLD i ryggen. Men nu slipper jeg da for at gå ud og åbne hver gang Patsy vil ind. Jeg har tidligere talt om pottetræning. Efter at jeg har fået lavet Ko-bakken under hendes hoppegynge er DET problem løst. Og Trine har lovet at komme med en Grav-ko og tømme den en gang i mellem. Så alt er godt i Herning.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:17

Super..du skulle overveje at få akupunktur..det er virklig noget der virker..finder gerne en god til dig på de kanter..hvis du vil..arne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-05 01:23

Går ikke amaronen siver ud af hullerne.

Kender ellers en dygtig en i Randers, kineser http://www.klinikshen.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 01:24

Patsy spør' lige:
Kender du osse en AKOPUNKTYR?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:25

ja..jeg kender flere dygtige..natter Bjarne..sov sødt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-05 01:26

U 2

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-05 01:28

thanxx

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-01-05 01:34

Er der nogen, der gider kigge på http://www.kandu.dk/dk/spg/59443
Jeg vil så gerne i seng, men jeg kan ikke sove.....

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 09:24

Det kalder jeg en tråd der er gået druk i!
Kan det virkelig passe at I ikke kan "hygge" jer uden alkohol?
Fy Fan en dunst her er af spirituøse dampe eller hvad det kaldes.
Og så skal I hedninge vel drikke mere og sove den ud og IKKE GÅ I KIRKE søndag!
Jeg er DYBT forarget.
(Bøvs)
Saglig Hilsen
Lyseslukkeren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-01-05 10:40

Mordex -> Jeg er jo lige hér Lang tid siden Mordex. Har du fået rullet nogle kilometer for nylig ?

FF og alm. Tuborg til mig, men jeg er ikke kræsen. Som creamygirl vil jeg mene alt kan tylles, bare det holder procenten. Jeg ser allerede frem med afsky på februar måned, som jeg holder alkoholfri

Én måned om året bør man udvise total afholdenhed (..for om ikke andet, så lukke munden på dem der mener man har et problem) og så vælger jeg altid februar. Det er nemlig måneden med færrest dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-01-05 12:57

Hej Molo

Lang tid siden ja... Jeg tror jeg kommer lidt igen... arbejder ikke så mange timer mere... Jeg fik jo ellers din mail for noget tid siden, men med de timer jeg havde på arbejdet havde jeg ikke tid til at svare Desværre... SHTOR SHTOR undskyldning fra mig Molo

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 16:24

<mulberry> du har ret, sikken en "druktråd" -

Jeg er blevet helt vild med citater på det sidste, så her må det også være på plads med et af de gode:
Citat
Det er en misforståelse, at man ikke kan more sig uden spiritus, men det er da heldigvis en misforståelse, der sjældent opstår
Storm P.

det har han jo helt ret i ham Storm P.
.... fortsat god week-end til alle
mvh Benny

PS: jeg er allergisk over for nytårsforsætter

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 16:42

Får I andre heller ingen emiler fra Kandu?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 16:55

Hvis natmaden er tilstede eller en af jer andre kloge kanduer ved besked, vil jeg gerne spørge jer HVORFOR at det hedder at være født i "Tyrens tegn", når nu det lige så godt kan være en kvinde (i Koens tegn) eller et barn (Kobarn) eller en mand (Hantyr) ?
Jeg er MEGET forvirret over dette. Bør en kvinde føle sig diskrimineret?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-01-05 17:10

Det er vel fordi stjernetegnet ligner en tyr. Eller vender billedet forkert så det er et yver der afbilledes.

Ingen Emiler...................kun Emilier, men ikke fra Kandu.

Til Bennymandens citatsamling:
Citat
Man skal ikke udsætte til i morgen, hvad man kan få andre til i dag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 17:13

Ha Ha. LOL. Det er squ da værre at være mand og født i Jomfruens tegn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 17:16

emesen - Rettelse: Citatet er

Citat
Man skal ikke udsætte til i morgen, hvad man kan udsætte andre for i dag!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 17:20
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 17:22
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 18:00

Mere til Bennymanden:

Efter regn vokser græs, efter vin vokser vås.

Man skal ikke undervurdere sig selv, det kan man trygt overlade til andre.

Kvinder har sjældent noget at skulle have sagt - de har som regel sagt det.

Mange mænd falder over deres egne ben, fordi de har deres opmærksomhed henvendt på andres.

De stammer alle fra min Ordsprogs- og Citatsamling i MycoData som du kan downloade gratis på www.svampe.com

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 18:29

Jeg har fundet nogle smukke på:
http://www.emin.org/
der er et nyt for hver af de forskellige farver forneden på siden.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 29-01-05 18:38

Victor Borge- citater:
"Åh, Mozart! Han var lykkelig gift -- men hans kone var ikke."

   Der er én ting, der er bedre i Sverige end i Danmark…de har bedre naboer

   Det er et vidunderligt ur. Jeg er stolt over det. Min far gav mig det på sit dødsleje. For 50 dollars

   Dirigenten trykker først musikernes hænder, når alle er parat til at gå hjem.

   Forskellen mellem en violin og en bratch er, at bratchen brænder længere.

   Hvordan koger man et blødkogt æg på tre minutter? Anbring et klaver i køkkenet og spil minutvalsen tre gange!

   Jeg går lidt langsommere - men jeg ser mere!

   Jeg har altid gerne ville fødes på en søndag - og det blev jeg: Den 3. januar 1909.

   Jeg har ikke en eneste hvid tangent på mit piano, min elefant røg for meget.

   Jeg har ikke noget mod at blive gammel. Men jeg er ikke vant til det.

   Jeg kan spejle et æg med oprejst pande.

   Jeg vil gerne have, at man husker mig med et smil... ikke med en plade på væggen.

   Latter er den korteste afstand mellem 2 mennesker.

   Min far opfandt tyverialarmen, men uheldigvis blev den stjålet fra ham.

   Santa Claus er inde på noget rigtigt: besøg folk én gang om året.

   Tag Versailles og tilsæt Antwerpen, så får man Bordeaux.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 29-01-05 18:57

Tak til allesammen for citaterne

Jeg fandt nogle stykker og læste så pludselig løs på mange forskellige sider -
... det er jo både morsom og lærerig læsning, og der er godt nok mange som tit og ofte kunne anvendes her i kandu. - både med stor ret, men også tit til megen moro.

den i har gang i der emesen og arne, den findes jo i mange, mange versioner
..... de fleste er sikkert "hjemmelavede" ?????
Citat
Men der jo heller ingen grund til at få grå hår i hovedet af problemer i dag, som uden mange undskyldninger også nemt kan udsættes i morgen .....

jeg har iøvrigt læst mange "vise ord" sagt af børn, tja i alle aldre

Jeg er lige begyndt at få emiler fra kandu.

Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 19:04

Jeg sendte en emil til Kandu og gjorde dem opmærsom på problemet. ca. 1 time efter var deres udgående mail-server oppe at køre igen og det er jo ganske rart. Den side jeg henviste til ser desværre også ud til at være nede i øjeblikket, men prøv igen en anden dag. Jeg har lige nu ca. 400 ordsprog og citater i basen. OG man kan søge i den, skriv f.eks Kvinde så finder den alle hvori ordet findes.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-01-05 21:43

Hvis I er til god gammel traditionel Jazz så gå ind på BBC-Prime. Der er lige starten en 55 min. udsendelse med Louis Armstrong.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 16:31

Tak for svaret mangorossa.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-01-05 16:53

Ny udgave af
Citat
Man skal ikke vente point i morgen, hvis de gives i dag. :-!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-01-05 23:08

Iihh tak arne...
Emmedreng..du skal nok få nogen når jeg har sparet lidt op

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-02-05 00:46

Sus: Du fik dem KUN fordi du var morsom. I love U still.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-02-05 21:17

Hmmm...ja, du kantil stadighed overraske arne

Knus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 14:46

BjarneD og I andre Vin-elskere:

Jeg har lige opdaget at Føtex fra i morgen og ugen ud har Amarone til 79,95 kr. Go for it.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 15:37

Hmppff..jeg er gået i ledtog med MOLO og holder februar alkohol/vinfri..sååh deeet!!!

Trænger vist til afgiftning her efter jul og nytår..synes altid det går heeelt galt..og det er lidt svært at komme ud af vanen igen..men har holdt "kuren" siden søndag

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-02-05 15:40

Mango - Det er da helt OK. Men derfor kan man jo godt købe lidt til lager når den nu ER på tilbud.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-02-05 15:47

Er du tosset mand *LOL* Jeg er frygtelig nem at lokke med..og desuden skal jeg også helt til Horsens..og parkeringsforholdene er så dårlige dernede ja..undskyldninger kan man altid finde
Nope..skal ikke have noget i huset..så bliver jeg bare fristet over evne..